napój życia i młodości

1. Data: 2002-09-13 19:17:14

Temat: napój życia i młodości
Od: "Aleksandra Raczek" <o...@l...ids.bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doskonałe przepisy dla chcących zachować zdrowie

Paczka śliwek kalifornijskich
1 litr soku pomarańczowego
kubek joguru -
szczypta cynamonu
Wszystkie składniki zmisować
Proporcje są dobierane "na oko". Sok wlewam z kartonu, choć pewnie
wyciśnięty byłby lepszy.

Suszone morele - gotować 10-15 minut
sok jabłkowy
kubek jogurtu
szczypta gałki muszkatołowej
Proporcje j.w.

Daję te napoje moim dzieciom - 4 i 7 lat. Uwielbiają to bardziej niż
gazowane oranżady.

Czytam grupę od pewnego czasu, choć to dopiero mój pierwszy post.

PS. W życiu nie upiekłam żadnego ciasta, a bardzo chciałabym się nauczyć.
Podajcie mi jakieś czary, które zawsze wychodzą.
Ola

1. Data: 2002-09-14 00:04:03

Temat: Re: napój życia i młodości
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksandra Raczek" <o...@l...ids.bielsko.pl> napisał w
wiadomości news:altden$2eh$1@news2.tpi.pl...

> [...]
> PS. W życiu nie upiekłam żadnego ciasta, a bardzo chciałabym się nauczyć.
> Podajcie mi jakieś czary, które zawsze wychodzą.

witaj z nami:)))
dlaczeo ja jeszcze nie spie?
dam ci przepis na moje szybkie ciasto co to zawsze wychodzi bez czarow i
nawet mozna -jak ja dawno temu- dzieci nauczyc i tez nie zepsowaja:))

Szybkie ciasto Joli L-L
4 jaja,
1 szklanka cukru, ( ja dodaje extra jeszcze 1/4 cukru- wole slodsze)
2 szklanki maki,
kostka masła,
1 lyzeczka proszku (plaska)do pieczenia,
szczypta soli ( tak 1/2 lyzeczki plaskiej),
aromat waniliowy lub pomaranczowy,
1-2 lyzeczki koniaku (niekoniecznie),
10 dkg rodzynek,
starta skorka cytrynowa

Jajka ubijamy mikserem z cukrem, dodajemy wszystkie pozostale
skladniki hurtem ,wymieszac mikerem, na koniec domieszac lyzka namoczone
rodzynki..
Ciasto przelozyc do podłuznej, keksowatej formy (posmarowanej resztka
masla i posypanej bulka tarta ).Wygladzic z wierzchu i wstawic do goracego
piekarnika, piec w temp. 180-200 ok. godziny( ja w gazowym - to na 200, na
elepstrycznym bedzie cos kolo 180).
Wrzucam do piekarnika jak jest 150 i tak lepiej wyrasta. Jak bedzie
gotowe,dobrze zlote a nie blade - wyjac z foremki na 10 min. aby odparowało.
Po 10 min.zakryc spowrotem formą i tak zostawić
do wystudzenia.
Jola L-L

1. Data: 2002-09-14 10:16:38

Od: mishka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksandra Raczek" <o...@l...ids.bielsko.pl> wrote in

> [...]
> szczypta cynamonu
> Wszystkie składniki zmisować
> Proporcje są dobierane "na oko". Sok wlewam z kartonu, choć pewnie

witaj, witaj.
przepisy na napoje sa suuuuper jaka szkoda ze nie mam sprawnego mixera,
ale jak tylko kupimy nowy to przetestuje, uwielbiam tego typu sprawy. -
mishka

1. Data: 2002-09-14 11:33:23

Temat: Ciasto na tarce Kucharka ;-)
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

/.../
> [...]
nauczyć.
> Podajcie mi jakieś czary, które zawsze wychodzą.

Witaj :-)

Twoje przepisy wygladaja fajnie, wiec juz schomikowalam ;-)
Ze swojej strony polecam ciasto, ktore nie moze sie nie udac, poniewaz
jest banalnie proste i na dodatek badrzo tanie, w sam raz na koniec
miesiaca ;-)

Ciasto na tarce Kucharka

2 jajka
1 szkl. cukru (mozna mniej zalezy od slodkosci konfitur)
200 gr margaryny
soda lub proszek do pieczenia
mąka
konfitury, dżem i td.(dobre jest z borówkami lub wiśniami)
dobra kawa lub herbata, jak ktoś woli - mleko

Jaja ubić z cukrem, dodać roztopioną margarynę, proszek do pieczenia i
mąkę,tyle aby ciasto bylo bylo elastyczne. Ciasto wlozyć na min. godzine
do lodowki.

Po wyjęciu z lodówki podzielić na 2 części. Pierwszą zetrzeą na tarce o
dużych oczkach na papier do pieczenia (blachę), na ciasto wylozyć
konfitury lub dżem i rownomiernie zetrzeć drugą część ciasta. Ładnie
uformować brzegi i wstawić do nagrzanego piekarnika (200C) na ok. 45
min.

W tym czasie zagotować wodę, zaparzyć herbatę lub kawę i zawołać
rodzinkę na ciasto ;-)
Źródło: Notatnik mojej Mamy.

Kucharek Strach sie Bac
Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://kucharek.prv.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-09-14 12:04:45

Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:altv8p$d8r$...@n...tpi.pl...

> dam ci przepis na moje szybkie ciasto co to zawsze wychodzi bez czarow i
> nawet mozna -jak ja dawno temu- dzieci nauczyc i tez nie zepsowaja:))

Jolu, ja takze dzisiaj upieklam Twoje ciasto. Bardzo dobre i
szybko sie robi, Swietne, bede czesciej je piekla. Dokonalam tylko malej
zmiany, pol szklanki maki zwyklej zamienilam na ziemniaczana. Ciasto jest
delikatne i pyszne. Ty zawsze jestes niezawodna. Dzieki. Pozdrawiam, E.

1. Data: 2002-09-14 15:17:59

Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola, Ty to poprostu jestes niesamowita :)
Ja nie mam czasu, wiec ciasto robi moj maz, ktory generalnie do ciast sie
nie dotyka. Takie proste i szybkie, o efektach koncowych napisze jak sie
stana :))

Marta MJ

"Worry is misuse of the imagination"

Mary Crowley

1. Data: 2002-09-16 08:30:55

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolu ja poproszę przepis na to Twoje niezawodne ciasto..pliiiiizzzzzzz!!!

1. Data: 2002-09-16 09:05:39

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jolu ja poproszę przepis na to Twoje niezawodne ciasto..pliiiiizzzzzzz!!!

poszlo na priv, bo Ci chyba nie sciaga wszystkich postow

Jola L-L

1. Data: 2002-09-16 09:32:33

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak przyszło jeszcze raz dziekuję

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
ciasto..pliiiiizzzzzzz!!!

> poszlo na priv, bo Ci chyba nie sciaga wszystkich postow
>
> Jola L-L

Szukam przepisów.
przepis na sernik z czekoladą
przepis