natlenianie oczka wodnego

1. Data: 2003-07-28 20:46:21

Temat: natlenianie oczka wodnego
Od: "Krzesanica" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich :-)
Chcialabym sie dowiedziec w jaki sposob najlepiej jest natlenic oczko wodne?
czy wystarczą roslinki zwane natelniaczami????
pozdrawiam
Iza

2. Data: 2003-07-28 21:59:21

Temat: Re: natlenianie oczka wodnego
Od: Tony Halik <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Jul 2003 22:46:21 +0200, "Krzesanica"
<k...@i...pl> wrote:

>Witam wszystkich :-)
>Chcialabym sie dowiedziec w jaki sposob najlepiej jest natlenic oczko wodne?
>czy wystarcz? roslinki zwane natelniaczami????
>pozdrawiam
>Iza

Jest duzo sposobow. To zalezy jakie masz to oczko i np czy masz filtry
lub obieg wody.

Pozdrawiam Tony Halik
mail/tlen: t...@t...pl
gg: 1323305
ftp: kontakt na prv

3. Data: 2003-07-29 05:39:11

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzesanica" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
wodne?
> czy wystarczą roslinki zwane natelniaczami????

Ja osobiscie nie uzywam zadnych natleniaczy,mechaniczno elektrycznych, oczko
mam na dzialce. Ale mam moczarke kanadyjska. Zrobilem taki test - wzialem
litrowy sloik wody i wrzucilem kawalek moczarki - sloik postawilem na
sloncu. Za jakas chwile bylo widac jak ze sloika unosza sie malutkie babelki
tlenu :-)

czyli to raczej dziala :-)

jd

4. Data: 2003-07-29 11:09:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> litrowy sloik wody i wrzucilem kawalek moczarki - sloik postawilem na
> sloncu. Za jakas chwile bylo widac jak ze sloika unosza sie malutkie

:)
ale kazdy kij ma dwa konce
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2003-07-29 11:58:50

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]

Pewnie ! Jak nie ma slonca to d...a zbita :-)

Wiesz, tylko w przyrodzie nie ma filtrow podpinanych doprundu i jakos sobie
musza te ekosystemy mniej lub bardziej skutecznie radzic :-)

jd

6. Data: 2003-07-30 23:55:08

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chcialabym sie dowiedziec w jaki sposob najlepiej jest natlenic oczko wodne?
> czy wystarczą roslinki zwane natelniaczami????

Witam Izo !
Pozwolę sobie wtrącić swoje "trzy grosze" na ten temat.
Osobiście polecam moczarkę kanadyjską (Elodea canadiensis), jeśli by się
zbytnio rozrastała to proponuję wpuscić do oczka w zalezności od jego wielkości
kilka raków(najlepiej odmiany polskich raków, raka błotnego (Astacus
leptodactylus) i raka szlachetnego (Astacus astacus), a w ostateczności raka
pręgowatego tzw. amerykanskiego (Orconectes limosus), wszystkie one przepadaja
wręcz za moczarką), Poza moczarką polecam wszelkie rośliny o podwodnych
liściach. np.grążel żółty (Nuphar luteum), który ma nie tylko liście pływające,
notabene bardzo ozdobne, lecz również liście wyrastające bezpośrednio z kłacza
na krótkich łodygach, podone do liści sałaty.
Z użądzeń mechanicznych w małych oczkach, moje ma 10000 l, stosuję cało-
sezonowo, szczególnie w upały, zwykły napowietrzacz akwaryjny z dwoma kostkami,
jes to również mój sposób na przeręble zimą. Piszę o tym na stronie
http://www.mikrojezioro.met.pl , w dziale TECHNIKA.
Zapraszam również do ATLASU ROŚLIN do rozdziału ROSLINY TONI WODNEJ gdzie
znajdziesz dokłedny opis roslin "producentów tlenu"
Paweł

Noc w noc
Piętnuję, po raz kolejny...
do iglakologow