nauki przedmalzenskie -platne???

61. Data: 2006-03-02 15:45:27

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-02 16:42:51 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Topino* skreślił te oto słowa:

> Zostaje Ci tylko "katolickie wychowanie potomstwa". Może jakieś chrząknięcie
> lub nagły atak kaszlu w strategicznym momencie?
> ER (życzliwie podrzucająca pomysły)
>
> Nie, po prostu cisza, nie prosze o rady jak umiejetnie udac ze jednak
> wierze.

Czyli przystepujesz do slubu jako innowierca za zgoda biskupa?

> A tak na marginesie, jakie to jest to "katolickie wychowanie potomstwa"?

O mamusiu, to nawet ja ateistka sie orientuje...

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/

62. Data: 2006-03-02 15:45:53

Od: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

"wierzę w
> jeden święty powszechny i katolicki Kościół".

Hmmmm - tę formułkę rozumiem jako wiarę w świętość Kościoła, a nie w
Kościół.

> Problem w tym, że ślub w KK to nie tylko oprawa.

Oczywiście.

To _sakrament_.

To nie tylko sakrament (jako łaska boska), ale również wyznanie przed
wiernymi i Bogiem że zamierza się być razem aż do śmierci.

> Sorry, nie kumam.
Często zdarzało mi się że nie wierzyłem, że się ucznia czegokolwiek
nauczy, ale i tak go uczyłem.
pozdr. lisu

63. Data: 2006-03-02 15:57:33

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

wytnijto napisał(a):

> Często zdarzało mi się że nie wierzyłem, że się ucznia czegokolwiek
> nauczy, ale i tak go uczyłem.

Za darmo ?
Adam

64. Data: 2006-03-02 16:03:32

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> To może ślubuj w jakimś innym wyznaniu? Nie wszystkie są tak
> restrykcyjne jak rzymscy katolicy. Obawiam się, że niechodzenie do
> koscioła to jednak grzech...

W dodatku nie ma skruchy za ten grzech a to już w ogóle w plecy jest. No
i ciekawe jak się z tego wyspowiada przed tym ślubem. Nie wyrażając
skruchy - nie dostanie rozgrzeszenia. Wyrażając skruchę - skłamie. Wot
zagwozdka...

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

65. Data: 2006-03-02 16:07:30

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> ER (życzliwie podrzucająca pomysły)
>
> Nie, po prostu cisza, nie prosze o rady jak umiejetnie udac ze jednak

To znaczy ksiądz podsuwa Ci mikrofon, a Ty nic?

> A tak na marginesie, jakie to jest to "katolickie wychowanie potomstwa"?

W skrócie - wychowanie w _wierze_katolickiej_.
ER

66. Data: 2006-03-02 16:07:39

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):
> Mam zamiar przeznaczyc gdzis 1000zl i co z tego?
> WIdziales tansze to mi doradz prosze, bo tu gdzie miezkam w tej cenie ciezko
> cos kupic ( tez bylam zdiwiona)

No popatrz - nasze trochę ponad rok temu kosztowały 560 PLN i nie były
tymi najtańszymi. W Warszawie w salonie Apart w Al. Jerozolimskich. Więc
jednak da się taniej - tłumaczenie uznaję za niebyłe.

Ps. Tnij posty - zostawiaj tylko te części wypowiedzi przedpiszcy, na
które odpowiadasz - łatwiej się czyta.

67. Data: 2006-03-02 16:12:14

Od: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

> Za darmo ?
Nie. Zdarzało mi się udzielać korepetycji za darmo, ale wtedy to musiało
mieć sens.
pozdr. lisu

68. Data: 2006-03-02 16:13:06

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel wrote:

> Widzisz, problem w tym, że Topino wymaga _wyłącznie_ od Kościoła.
> Chce przystąpić do _sakramentu_ szybko, tanio i bez zadawania
> niewygodnych pytań, a jednocześnie nie ukrywa, że ma Kościół
> (wraz z obowiązkami, który tenże nakłada na wiernych) głęboko
> w d*pie, a jego wyznawców uważa za bandę hipokrytów.

Do tego miejsca się z Tobą zgadzam...

> Uważam po prostu, że składanie przysiąg, których nie ma się
> zamiaru wypełnić,

Ale tu juz jest domniemywanie.

> (...) A jeszcze uzasadnianie tego wszystkiego faktem, że kościółek
> jest taki śliczny i skromniutki to po prostu żenada.

I znów się zgadzam.

Tyle tylko, że tego sakramentu udzielają sobie nawzajem narzeczeni,
a nie ksiądz im obojgu - więc jego obecność do tego by ślub był ważny,
nie jest niezbędna - choć jest korzystna ze względów papierkowych.
Jednak dzięki temu narzeczeni mogą zawrzeć ważny ślub nawet na
karaibskiej bezludnej wyspie, czyli w otoczeniu jeszcze
przyjemniejszym niż górski kościółek ;->

Pozdr,
--
ŁK

69. Data: 2006-03-02 16:14:51

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):

> Widac w tym kraju nie mozna wierzyc w Boga i nie chodzic do Kosciola .

Ależ można. Wierz sobie w kogo chcesz i jak chcesz. Tylko skoro nie
jesteś katoliczką (bo katolicy mają _obowiązek_ chodzić do kościoła na
mszę) to dlaczego żądasz od kościoła katolickiego udzielenia
sakramentu? Mi się wydaje, że nie tyle Ci zależy na przysiędze ile na
_Ślubie_Kościelnym_ - celowo dużymi literami - jako na imprezie. Nie
dziwię się i rozumiem - ja zawsze chciałam taki ślub, nawet wtedy, kiedy
uważałam się za osobę niewierzącą. Biała suknia, cuda cudeńka, w ogóle
wszystko o czym księżniczka może zamarzyć :).
Tylko mi nie podoba się bardzo, że nie potrafisz się do tego przyznać i
zasłaniasz się wiarą, której nie praktykujesz. Być może praktykujesz
inną. Ale katoliczką nie jesteś.

70. Data: 2006-03-02 16:16:22

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wytnijto napisał(a):

> W przysiędze są słowa "Wierzysz w Kościół"? Nie wierzę że jest coś
> takiego. Kościół jest realnym bytem. (może misję kościoła?).

A takie cuś w trakcie mszy "wierzę w Kościół Powszechny" nie obiło Ci
się o uszy? Fragment Wyznania Wiary z tego co pamiętam...

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?