nauki przedmalzenskie -platne???

51. Data: 2006-03-02 15:25:46

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Uważam po prostu, że składanie przysiąg, których nie ma się zamiaru
wypełnić,jest głęboko nieuczciwe.

Przysiegać bede miłosc, wiernosc i uczciwosc malzenska na zawsze, do
smierci - i to jak najbardziej uczciwie!

> a jego wyznawców uważa za bandę hipokrytów

Nie powiedzialam tgo,ale im dluzej czytam co poniektorzy wypisuja tym
bardziej zaczyna do mnie docierac ze wlasnie tak jest.

52. Data: 2006-03-02 15:27:21

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

wytnijto <k_s_lis_\@(wytnijto)poczta.onet.pl> napisał(a):

> W przysiędze są słowa "Wierzysz w Kościół"? Nie wierzę że jest coś
> takiego. Kościół jest realnym bytem. (może misję kościoła?).

Kościół jest nie tylko realnym bytem, ale i mistycznym Ciałem Chrystusa.
Podczas mszy składa sie wyznanie wiary, gdzie jest i taki fragment "wierzę w
jeden święty powszechny i katolicki Kościół".

> Moment, czy uważasz że ślub to tak nieważna sprawa że można go wziąć w
> stodole?

Kościół jest świątynią _danego_wyznania_. Całkiem określonego. Autorka wątku
jest gotowa na godzinę zawiesić na kołku swoje poglądy nt. KK tylko po to,
żeby wziąć ślub w ładnej oprawie.

Jeśli dla Ciebie smarkaterią jest oprawa uroczystości to
> współczuję. Dzięki oprawie zdarzenia zyskują na jakości i znaczeniu.

Problem w tym, że ślub w KK to nie tylko oprawa. To _sakrament_.

> żeby
>
> Można nie wierzyć w coś, a jednak dochowywać zobowiązań. Normalne
> podczas udzielania korepetycji.

Sorry, nie kumam.
ER

53. Data: 2006-03-02 15:29:35

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> wypełnić,jest głęboko nieuczciwe.
>
> Przysiegać bede miłosc, wiernosc i uczciwosc malzenska na zawsze, do
> smierci - i to jak najbardziej uczciwie!

A zaraz potem, że "po katolicku wychowasz potomstwo, którym Cię Bóg obdarzy".
Równie szczerze i uczciwie?
ER

54. Data: 2006-03-02 15:30:32

Od: "Dzielnicowy" <lody13<bleble>@yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
> Uważam po prostu, że składanie przysiąg, których nie ma się zamiaru
> wypełnić,
> jest głęboko nieuczciwe.

przepraszam, ale w ktorym miejscu Topino napisala, ze nie ma zamiaru
dotrzymac przysiegi skladanej w Kosciele?
kłopociki ze zrozumieniem tekstu czytanego były?

55. Data: 2006-03-02 15:34:59

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczas mszy składa sie wyznanie wiary, gdzie jest i taki fragment "wierzę w
jeden święty powszechny i katolicki Kościół".

Wyznanie to nie to samo co przysięga.
I nie trzeba teg wyznawac, bo akutat w moim wypadku rzeczywiscie byloby nie
uczciwe

56. Data: 2006-03-02 15:35:15

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzielnicowy <lody13<bleble>@yahoo.com> napisał(a):

> <ciach>
>

> przepraszam, ale w ktorym miejscu Topino napisala, ze nie ma zamiaru
> dotrzymac przysiegi skladanej w Kosciele?
> kłopociki ze zrozumieniem tekstu czytanego były?

Dzielnicowy, widzę, że pisać umiesz, teraz idź po kolegę z komisariatu, co to
umie czytać. (I nie zapomnij o tym, co pilnuje uczonych).
ER

57. Data: 2006-03-02 15:40:26

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Podczas mszy składa sie wyznanie wiary, gdzie jest i taki fragment "wierzę w
> jeden święty powszechny i katolicki Kościół".
>

> Wyznanie to nie to samo co przysięga.

Nieno, jasneżenie. Tak sobie tłumacz.

> I nie trzeba teg wyznawac, bo akutat w moim wypadku rzeczywiscie byloby nie
> uczciwe

No to nie zapomnij, żeby w odpowiednim momencie przestac mmówić, a zacząć
tylko ruszać ustami.
Zostaje Ci tylko "katolickie wychowanie potomstwa". Może jakieś chrząknięcie
lub nagły atak kaszlu w strategicznym momencie?
ER (życzliwie podrzucająca pomysły)

58. Data: 2006-03-02 15:42:51

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostaje Ci tylko "katolickie wychowanie potomstwa". Może jakieś chrząknięcie
lub nagły atak kaszlu w strategicznym momencie?
ER (życzliwie podrzucająca pomysły)

Nie, po prostu cisza, nie prosze o rady jak umiejetnie udac ze jednak
wierze.

A tak na marginesie, jakie to jest to "katolickie wychowanie potomstwa"?

59. Data: 2006-03-02 15:43:42

Od: "Paulinka" <paulina@precz_ze_spamem_okis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Topino" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A tak na marginesie, jakie to jest to "katolickie wychowanie potomstwa"?

Sądzę, że jak juz zaliczycie te nauki przedmałżeńskie bedziesz wiedzieć
dokładnie.

Pozdrawiam
Paulinka

60. Data: 2006-03-02 15:45:08

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Topino wrote:

> chyba jednak ani o oprawe ani o o te 50zl...

Chyba jednak o to.

> Po prostu niech ustala sobie cennik za swoje uslugi

Kto ma ustalić cennik? Papież? Episkopat Polski? A może
jednak wystarczy, jeśli cenik ustali x.proboszcz? No i
właśnie ustalił - 2x po 4 godziny (czy ile tam) pracy
księdza katechety, w atrakcyjnym, górskim otoczeniu które
sprzyja kontemplacji, kosztuje 50 zł, czyli by było po
12.50 zł za godzinę (w tym za oświetlenie i ogrzewanie).
Ja za korepetycje brałem *o wiele* więcej.

Dodatm tylko, że sam miałem naukę przedmałżeńską w ramach
lekcji religii w Liceum (a raczej w kościele, bo wtedy
nie było jeszcze tego ześwieczczającego naukę religii
pomysłu, by uczyć w szkołach) - oczywiście za darmo. Ale
jak przyszło co do czego, to ja mogłem udzielić "nauki
przemałżeńskiej" księdzu proboszczowi mojej żony - i nagle
się okazało że mogę z nim załatwić wszystko tak jak
chciałem i bez żadnych "nakładów". Może też byś tak mogła,
gdybyś chodziła do kościoła.

> jesli tak ma byc, a nie mydla oczy wszystkim, jaki to
> Kosciol jest milosierny, bezinteresowny itd.

Oczywiście, wiesz lepiej jak jest naprawdę. Jakżeby inaczej.

Pozdr,
--
ŁK

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?