nauki przedmalzenskie -platne???

41. Data: 2006-03-02 14:24:56

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wytnijto" <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl"> napisał w
wiadomości news:du6ups$rdf$1@news.agh.edu.pl...

Bóg

> [...]
> Na co zmienić? Prawosławie? Unici? Protestanci? Jehowici?
> Każdy z tych Kościołów wymaga zapoznania się z doktryną, jakichś
> rytuałów i wyznania wiary.
> A może sekta Moona?
> I nie myśl że ślub dostanie się za darmo...
> No może i dostanie, ale za nic na świecie nie zamieniłbym ślubu w
> kościele parafialnym ozdobionym pięknie kwiatami, w którym organista
> naprawdę wspaniale grał na fuszerkę made in USA :/.
> Swoją drogą księża też muszą z czegoś żyć i z czegoś świątynię utrzymać.

> Ze 7 lat temu za dwie obrączki złote wydałem 400PLN. Jak jest teraz -

Dziekuje , troche poniosles mnie na duchu

42. Data: 2006-03-02 14:35:35

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dziekuje , troche poniosles mnie na duchu

To teraz, już podniesiona, popracuj nad cytowaniem i wyrzucaj ze
swoich postów 22. linijki, do których się nie odnosisz. Przyjrzyj się,
jak inni piszą, spróbuj podobnie.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

43. Data: 2006-03-02 14:39:35

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):

> zreszta.

> jest

> Nigdy nie powiedzialam ze jestem lepsze, ani sie za taka nie uznaje.

Za to innych za gorszych owszem.

> Nie uwazam tez abyscie mieli mnie w ten sposob krytykowac, tylko latego ze
> wam sie nie podoba ze nie chodze do kosciola.

Alez wręcz przeciwnie. Mi się nie podoba że idziesz do Kościoła.
Że śmiesz od niego coś wymagać nawet nie ukrywając że jednocześnie masz
go w głębokiej pogardzie.

> Ani przez chwile nie omysleliscie ze moge byc normalna mila dziwczyna,

My myślilmy tylko to co o sobie sama napisałaś.

Adam

44. Data: 2006-03-02 14:41:20

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> spróbuj podobnie.

ok, dzieki , mam nadzieje ze teraz mi wyszlo ;)
Nie jestem zbyt obcykana w tym, ale obiecuje poprawe ;)

45. Data: 2006-03-02 14:51:56

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski <a...@d...pl> napisał:

> [...]
> go w głębokiej pogardzie.

> My myślilmy tylko to co o sobie sama napisałaś.

Ejze, kim jestes, zeby osądzac Topino (nie sądzcie, abyscie nie byli
sądzeni).
Smiejmy wymagac cos od Koscioła, bo sami nim jesteśmy (jesli jestesmy).
Topino - duzo szczescia na nowej drodze zycia, nie rezygnuj ze slubu w
wiejskim kosciółku. Nauki załatw na miejscu i to duzo wczesniej, bo i tak
będziecie mieli duzo spraw do zalatwienia.

Pozdrowienia,
Lila

46. Data: 2006-03-02 15:05:52

Od: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

>"wierzysz w Kościół" (żeby nie
> było niedopowiedzeń: katolicki).

W przysiędze są słowa "Wierzysz w Kościół"? Nie wierzę że jest coś
takiego. Kościół jest realnym bytem. (może misję kościoła?).

> Czy naprawdę sentymentalna oprawa ślubu (bez
> urazy, trochę to zakrawa na smarkaterię) jest dla Ciebie na tyle ważna,

Moment, czy uważasz że ślub to tak nieważna sprawa że można go wziąć w
stodole? Jeśli dla Ciebie smarkaterią jest oprawa uroczystości to
współczuję. Dzięki oprawie zdarzenia zyskują na jakości i znaczeniu.
Imieniny obchodzisz na spacerze w parku? Czy może wolisz udekorowany dom
z tortem (cholerna sentymentalna oprawa :>).

żeby
> publicznie (oraz przed Bogiem) składać przysięgi, których i tak nie masz
> zamiaru dochować?

Można nie wierzyć w coś, a jednak dochowywać zobowiązań. Normalne
podczas udzielania korepetycji.

IMO uczciwiej byłoby po prostu pójść z TŻ-em do tego
> kościoła i powiedzieć _sobie_ co ma się do powiedzenia,

Być może dla Ciebie ślub nic nie znaczy, dla mnie była to jedna z
najpiękniejszych chwil :). Również dzięki wspaniałej oprawie :).

no ale wówczas ciocie
> i babcie mogłyby się poobrażać i z kopert na weselu nici :-/

Ślubuje się również wobec (i przed) zgromadzonymi. Małżeństwo zawiera
się, żeby pokazać otoczeniu, że chce się żyć razem i założyć własną
rodzinę.
Tak na marginesie, można olać (i pokazać gdzie się ma) całą rodzinę, ale
po co? Ludzie oddają tą samą miarką.

> Co Ty dałaś Kościołowi? Bo na razie to włazisz i wrzeszczysz: dawać mi wszystko,
> szybko i za darmo.
Pełna zgoda. Niestety, ludzie są tacy... roszczeniowi.
Kościół jest naprawdę wspaniałą instytucją, ja staram się pomagać jej na
miarę moich (skromnych) możliwości.

pozdr. lisu

47. Data: 2006-03-02 15:15:30

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila <H...@H...Com> napisał(a):

> Ejze, kim jestes, zeby osądzac Topino (nie sądzcie, abyscie nie byli
> sądzeni).
> Smiejmy wymagac cos od Koscioła, bo sami nim jesteśmy (jesli jestesmy).

Widzisz, problem w tym, że Topino wymaga _wyłącznie_ od Kościoła. Chce
przystąpić do _sakramentu_ szybko, tanio i bez zadawania niewygodnych pytań, a
jednocześnie nie ukrywa, że ma Kościół (wraz z obowiązkami, który tenże
nakłada na wiernych) głęboko w d*pie, a jego wyznawców uważa za bandę hipokrytów.
Uważam po prostu, że składanie przysiąg, których nie ma się zamiaru wypełnić,
jest głęboko nieuczciwe. I nie zrobiłabym tego choćby z szacunku dla tych,
którzy te przysięgi składają szczerze. A jeszcze uzasadnianie tego wszystkiego
faktem, że kościółek jest taki śliczny i skromniutki to po prostu żenada.
ER

48. Data: 2006-03-02 15:16:18

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila napisał(a):

> Ejze, kim jestes, zeby osądzac Topino

A kto pyta ?
Adam

49. Data: 2006-03-02 15:17:29

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dzieci wychowam tak aby wyrosly po prostu na dobrych ludzi.

Ja tam nie wiem, na jakich ludzi wychowam ewentualne własne, ale na pewno
będą umiały schludnie przycinać cytaty. NMSP.

--
JoP

50. Data: 2006-03-02 15:17:52

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości

> [...]
> wiejskim kosciółku. Nauki załatw na miejscu i to duzo wczesniej, bo i tak
> będziecie mieli duzo spraw do zalatwienia.

:) Serdeczne dzieki za zyczenia i optymistyczna mysl.
Pozdrowienia

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?