nawiew z komina do kuchni i .... spółdzielnia

1. Data: 2006-01-11 18:38:25

Temat: nawiew z komina do kuchni i .... spółdzielnia
Od: "MK" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Nigdy na tej grupie nie pisałem ale sytuacja zmusiła :-(
Mam problem z ciągiem wstecznym czy, jak to się zwie, z komina do kuchni w
bloku spółdzielczym na 3 piętrze bloku 4-piętrowego. Sytuacja ma miejsce od
jakichś 2 tyg, wcześniej zawsze był ciąg prawidłowy. Teraz dmucha zimnym
powietrzem kratką wentylacyjną na kuchnię w dzień i w nocy. W łazience ciąg
jest ok.
W kuchni mam piec gazowy oraz gazowy przepływowy ogrzewacz wody (tzw.
junkers). Junkers ma swoją oddzielną kratkę z rurą do niej doprowadzoną więc
być może w jego kratce jest ciąg prawidłowy.

Zgłosiłem problem z tym ciągiem wstecznym w spółdzielni, z wielką niechęcią
umówili mi kominiarza na piątek, swojego oczywiście, mówiąc że teraz nie
wchodzi się na dach bloku bo jest ślisko, no ale zobaczą co kominiarz powie
.
Mam wstawione kilka miesięcy temu okna plastikowe z wymaganymi przez
spółdzielnię nawiewnikami.
Wiem, że sasiad tuż nad moim mieszkaniem założył niedawno "coś na kratkę"
właśnie w swojej kuchni, ale jeżeli to jest wentylator, to przecież całą
dobę chyba nie pracuje.

Moje pytanie brzmi: co zrobić jeżeli kominiarz ze spółdzielni oceni stan
wentylacji jako "pozytywny" pomimo ze nawet przyłożenie kartki do kratki
wentylacyjnej pokazuje że mocno dmucha z kratki na kuchnię.

Czy jest jakaś szybka droga do udowodnienia spółdzielni wady tej wentylacji
i wymuszenia na niej jak najszybszego usunięcia usterki?

Proszę o jakieś rady bo w nigdy z taką sytuacją nie miałem doczynienia a w
prawie budowlanym wogóle się nie orientuję.

2. Data: 2006-01-11 22:43:59

Temat: Re: nawiew z komina do kuchni i .... spółdzielnia
Od: "Mariusz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jeżeli chodzi o ciąg wsteczny to fajnie opisali to na:
http://www.rekuperatory.pl/rekuperatory/art11.shtml

hehe... śmieje się bo u mnie dzisiaj był kominiarz...

u mnie tak samo 3 piętro blok ma 4 kondygnacje.
Też mam plastikowe okna ale bez wentylacji.
Od 3 tygodni wieje mi strasznie w łazience co ciekawe wczesniej było ok.
Sprawdzał na dachu i wszystko ok zadnego lodu, sniegu.
Kanały wentylacyjne wygladaja ok zreszta sprawdzali latem.

Jak zrobił okno na mikro... przestało wiać, jak uchylił okno w kuchni było
już ok.
TO znaczy powietrze wędrowało do góry.

I tyle zalecenia lepsza wentylacja pomieszczenia jego rada moge napisac
pismo do spódzielni o zamontowanie jakiś tam wentylatorów u góry na dachu
ale podobno bez wentylacji w mieszkaniu i tak nic z tego nie będzie.

Wszystko pieknie ale mi juz zaczyna sie pojawiac grzybek pod
prysznicem...;-((
Pozostaje go zwalczyc i miec dwa okna cały czas na mikro w kuchnii...

Powodzenia
Mariusz

Sprawdz sam i zapytaj o szybę do swojego samochodu
http://www.szybykoberski.pl/pol/pytanie.htm
Szyby samochodowe Auto Szyby K.R.Glass Maria Koberska
Ponad 8000 szyb samochodowych, sprzedaż, montaż, przyciemnianie
atrakcyjne ceny, wysyłka szyb firma kurierska. - zapraszamy!

3. Data: 2006-01-12 09:20:40

Od: snieg <n...@s...fr> szukaj wiadomości tego autora

MK napisał(a):
> Mam problem z ciągiem wstecznym czy, jak to się zwie, z komina do kuchni w
> bloku spółdzielczym na 3 piętrze bloku 4-piętrowego. Sytuacja ma miejsce od

Miałem to samo po wymianie okien - jak wcześniej napisał Mariusz
winne są zbyt szczelne okna - nie ma obiegu powietrza. Nie wiem jakiej
firmy masz okna ale u mnie wystarczyło ustawić klamkę w pozycji
rozsczelnione (okno jest zamknięte, uszczelka nie przylega mocno do
ościeżnicy - mikrowentylacja też jest ale to nie wsytarcza).

No chyba że ktoś faktycznie zamontował wentylator lub okap. Jeśli w
bloku nie ma specjalnego komina do tego celu a w kuchni jest tylko jedna
kratka wentylacyjna to do niej absolutnie nie wolno podłączać
okapów/wentylatorków - każdy kominiarz to powie!

--
Pozdrowienia

domofon
[allegro] Kufry i skrzynie do Twojego domu.
Hipoteka z 1938 roku - jak wykreslic?
Help! Help!!
C.O. wymuszone w domu jak zabezpieczyc?