nawożenie cisów

1. Data: 2005-05-11 09:30:36

Temat: nawożenie cisów
Od: "radek" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Kto ma jakieś doświadczenie w nawożeniu cisów? W sklepach ogrodniczych dają
mi nawozy do iglaków zakwaszające glebę, a słyszałem z kilku źródeł, że cis
jest wyjątkiem i nie lubi kwaśnego gruntu. Może nawóz do traw, albo do
krzewów liściastych? Pomóżcie proszę.

2. Data: 2005-05-11 09:34:16

Temat: Re: nawożenie cisów
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
cis
> jest wyjątkiem i nie lubi kwaśnego gruntu. Może nawóz do traw, albo do

Nawóz uniwersalny jak Azofoska, albo 3-miesięczny nawóz otoczkowany (Pokon,
Osmocote lub zbliżony).

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-05-11 11:18:07

Od: "radek" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki. A czy są tu jakieś ograniczenia co do częstotliwości
nawożenia, czy tak jak będzie na pudełku?

4. Data: 2005-05-11 12:18:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Serdeczne dzięki. A czy są tu jakieś ograniczenia co do częstotliwości
> nawożenia, czy tak jak będzie na pudełku?

Jeśli 3-miesięczny otoczkowany, to nawozisz raz i koniec.
Jeśli uniwersalny, to możesz nawieźć raz teraz i drugi w końcu czerwca. I na
ten rok koniec.

Dla pocieszenia: poza jakąś nową odmianą, nna którą się ostatnio natknęłam w
sieci, cisy z początku rosną szalenie wolno. I raczej nie zależy to od
ilości dostarczonego nawozu:)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-05-12 13:52:06

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla pocieszenia: poza jakąś nową odmianą, nna którą się ostatnio natknęłam
> sieci, cisy z początku rosną szalenie wolno. I raczej nie zależy to od
> ilości dostarczonego nawozu:)

0,5m na rok to wolno??? A niektóre u mnie w zeszłym roku tyle urosły :)
Taxus media odmiana Hicksii (o ile nie pomerdałem pisowni ;) posadzone 2
lata temu na wiosnę.

Pozdrawiam
FJ

6. Data: 2005-05-12 15:36:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FilipJ" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> 0,5m na rok to wolno??? A niektóre u mnie w zeszłym roku tyle urosły :)
> Taxus media odmiana Hicksii (o ile nie pomerdałem pisowni ;) posadzone 2

Jak sadziłam, to miałam glinę i zresztą nawet teraz na trudnym stanowisku
mam 5 cm przyrostu rocznie. 20-letni cis i owszem, ponad pół metra:) Widzę
jednak, że i Ty piszesz "niektóre" ;)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2005-05-13 08:17:14

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sadziłam, to miałam glinę i zresztą nawet teraz na trudnym stanowisku
> mam 5 cm przyrostu rocznie. 20-letni cis i owszem, ponad pół metra:) Widzę
> jednak, że i Ty piszesz "niektóre" ;)

Niektóre miały tylko 15 ;) a też na glinie sadzone ale ze wspomaganiem.
Może jednak trzeba dobrze nawozić?

Pozdrawiam
FJ

Co to jest?