nektarynka

1. Data: 2004-02-21 19:58:53

Temat: nektarynka
Od: "JK" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy teraz można również obcinac gałęzie drzewa niektarynki i jak to sie robi
bo jest pierzasta

2. Data: 2004-02-22 02:16:14

Temat: Re: nektarynka
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JK wrote:
> Czy teraz można również obcinac gałęzie drzewa niektarynki i jak to
> sie robi bo jest pierzasta

upewnij się najpierw, że to nie gęś sąsiada!
:)

a tak na poważnie, to ja zwykle wszystko tnę w lutym i jest ok.
chyba, że zdechnie.

moon

3. Data: 2004-02-22 10:20:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> upewnij się najpierw, że to nie gęś sąsiada!
> :)
>
> a tak na poważnie, to ja zwykle wszystko tnę w lutym i jest ok.
> chyba, że zdechnie.

Nektaryny tak jak brzoskwinie. Tuż przed kwitnieniem. Chodzi o odróżnienie
gałązek i pąków przemarznietych o zdrowych.
A co to jest pierzasta nektaryna?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-02-24 14:50:51

Od: "ASSAI" <b...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Termin cięcia nektaryn tak jak podała pani Basia. Ogólnie mówiac można
wyciąć ok 30% gałęzi. Wycinać wszystkie cienkie ( jak piszą cieńsze od
ołówka) a na grubszych zostawić 7-9 oczek resztę odciąć. Proszę się nie
obawiać ,że będzie mało owoców . Jeżeli drzewo kwitnie owoców zawsze będzie
dużo nawet po ostrym cięciu.
Wszystkie rany po cięciu zamalować farbą emulsyjna z dodatkiem np.Topsinu.
Ważna rzecz, aby mieć piękne owoce należy ( niestety) wykonać oprysk
przeciwko kędzierzawości liści.
W moim ogrodzie brzoskwinie owocują wspaniale - okolice Wrocławia .Rekodowe
okazy pojedyńczych brzoskwiń dochodżą do 38dkg!!!!!!!!!!!
pozdrowienia
Jawor_2

5. Data: 2004-02-24 14:55:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"ASSAI" <b...@a...com.pl> wrote in message

> Ważna rzecz, aby mieć piękne owoce należy ( niestety) wykonać oprysk
> przeciwko kędzierzawości liści.

A jezeli ktos bardziej ceni wlasne zdrowie niz piekne owoce?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-02-24 20:13:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:aBJ_b.4824$OE4.2506@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):
> "ASSAI" <b...@a...com.pl> wrote in message

> A jezeli ktos bardziej ceni wlasne zdrowie niz piekne owoce?

Hejka. Aby odpowiednio zadbać o własne zdrowie nie wolno jeść, nie wolno
pić i nie wolno oddychać. Po prostu życie szkodzi. :-(
Pozdrawiam beztrosko Ja...cki
P.S. Żubry żyją w najekologiczniejszym zakątku kraju a co się dzieje z ich
plemnikami? :-(

7. Data: 2004-02-25 12:47:28

Od: "ASSAI" <b...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety bez oprysku przeciwko kędziarzawości drzewo powoli zamiera.
Jawor_2

8. Data: 2004-02-25 14:09:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety bez oprysku przeciwko kędziarzawości drzewo powoli zamiera.

To skad sie biora tzw. "organiczne" ("ekologiczne"?) nektarynki?

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2004-02-25 14:21:22

Temat: Odp: nektarynka
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:q02%b.27411$6...@f...columbus.rr.com...
> "ASSAI" <b...@a...com.pl> wrote in message
>
> To skad sie biora tzw. "organiczne" ("ekologiczne"?) nektarynki?

One się biorą zapewne stąd, skąd takie muszki na owocach - czyli znikąd! ;-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

Skimia i Pieris
Nasiona i inne - do poszukujących :)