nektaryny

1. Data: 2003-10-10 15:14:16

Temat: nektaryny
Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys slyszalem ze u nas mozna uprawiac nektaryny i (czy)nektarynki. Jesli
ktos ma na ten temat jakies informacje i zechce sie nimi podzielic bede
bardzo wdzieczny.
Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

2. Data: 2003-10-11 19:30:50

Temat: Re: nektaryny
Od: "Zenon Michałowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłemw zeszłym roku dzrzewka brzoskwini, nektaryny i moreli w szkółce
w Kaśińce Małej koło Rabki i sprowadziłęm je do Gdyni. Mój znajomy kupował
tam kiedyś sadzonki tych drzew. Jego owocują pięknie .Moje są jeszcze za
małe ale pięknie przezimowały i bardzo urosły w tym roku.

Pozdrawiam
Zenon Michałowski

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2003-10-13 06:07:38

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Henryk wrote:
> Kiedys slyszalem ze u nas mozna uprawiac nektaryny i (czy)nektarynki. Jesli
> ktos ma na ten temat jakies informacje i zechce sie nimi podzielic bede
> bardzo wdzieczny.

A jaka część Polski Cię interesuje? Ja uprawiam brzoskwinie i nektaryny w
północno-wschodniej Polsce (100 km na p-w od W-wy). Brzoskwinie owocują
mi od
pięciu lat bez najmniejszych problemów. Nektarynę mam dopiero od
ubiegłego roku.
Przetrzymała niezabezpieczona ostatnią wyjątkowo ostrą zimę. Takie same
młode drzewka u moich teściów (Łomża)
wymarzły. Starsze drzewo przetrwało bez problemów. Tak więc młode
drzewka lepiej zabezpieczać. Starsze sobie poradzą.
Nie wiem czy udają się uprawy np. w okolicach Suwałk.
Na rynku są dostępne trzy odmiany nektaryny: Harko (wysoka wytrzymałość
na mróz ale mniejsze owoce), Harblaze i Fantasia (średnia wytrzymałość
na mróz ale za to duże owoce). Jeśli mieszkasz w północno- wschodniej
Polsce posadź lepiej Harko.
Na świecie dostępne są również nektaryny o spłaszczonych owocach o
nazwie flateryny. Czy ktoś się orientuje czy można już je kupić w Polsce
(okolice W-wy)?
Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2003-10-13 06:22:36

Od: "Krzysztof Witanski" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie (Śląsk) nektaryny się w tym roku udały były bardzo słodkie
troche mało soczyste - mało wody. Były tak słodkie że ostatnie sztuki
to zjadły pszczoły osy i szerszenie. Drzewko ma ok 2m wysokości i
dosyć obficie owocowało. W przypadku ostrzejszej zimy może zmarznąć -
tak mi sie stało z poprzednim drzewkiem.
Pozdrawiam Krzysztof

5. Data: 2003-10-13 07:07:21

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk wrote:

> [...]

Jeszcze jedna istotna informacja. Brzoskwinie i nektaryny trzeba pryskać
przeciwko kędzierzawości liści. Inaczej nici z owoców. Jest to prosty
zabieg, wykonywany pod koniec zimy.

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2003-10-13 08:41:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedna istotna informacja. Brzoskwinie i nektaryny trzeba pryskać
> przeciwko kędzierzawości liści. Inaczej nici z owoców. Jest to prosty
> [...]

Jeśli w sezonie wystąpią szpeciele, także należy pryskać.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-10-13 16:42:56

Od: "wiesia" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od paru lat mam w ogrodzie (dolinki podkrakowskie - niestety zastoisko
mrozowe) brzoskwinię Redhaven, flaterynę Saturn i nektarynę Harco (ta od 2
lat).
Co roku brzoskwinia mi owocuje - może niezbyt wiele,ale owoce są. Flateryna
owocuje także.A w tym roku zaowocowała także nektarynka (cały 1 owoc).
Na razie nie wymarzają.
Wiesia z Krakowa

8. Data: 2003-10-13 17:59:40

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiesia wrote:
> Od paru lat mam w ogrodzie (dolinki podkrakowskie - niestety zastoisko
> flaterynę Saturn

Tę flaterynę kupiłaś w Polsce w zwykłej szkółce czy zagranicą?
Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2003-10-14 02:22:24

Od: "wiesia" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3F8AE80C.7050100@poczta.onet.pl...

> Tę flaterynę kupiłaś w Polsce w zwykłej szkółce czy zagranicą?
> Pozdrawiam
> Bea

Niestety nie spotkałam się z flaterynami w żadnej naszej szkółce. Ta jest
przywieziona z Francji.
Pozdrawiam Wiesia

10. Data: 2003-10-14 16:57:08

Od: "Henryk Kornacki" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> mi od
> pięciu lat bez najmniejszych problemów. Nektarynę mam dopiero od
Mieszkam koło Ostrowi Mazowieckiej. Brzoskwinie owocują od wielu lat, ale nie
pierwsze które posadziłem. Pierwsze wymarzły w czasie srogich zim pod koniec
lat 70tych i w 80tych. Z postu wynika że najbardziej mrozoodporną Harko mogę
posadzić.
Pozdrawiam.

brzoskwinie i morele
pracowita sobota sie zapowiada