nerka

1. Data: 2006-02-28 14:42:16

Temat: nerka
Od: werner <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam na imie Jozefa lat 56,
mam problem z nerką, kilka dni temu z powodu zaburzen trawienia
postanowilam wykonac USG jamy brzusznej,okazało sie ,że moja
wątroba,trzustka jest w dobrym stanie natomiast lekarka badajac nerki
odkryła ognisko zapalne,
poradziła mi konsultacje urologiczną, udałam sie do specjalisty z wynikiem
badania i zdjeciem USG nerki, stwierdził,że to moze byc torbiel ale rownie
dobrze cos znacznie powaznego , polecił wykonac tomografie komputerowa.
Jestem bardzo przygnebiona ta wiadomoscia ,nie umiem funkcjonowac z mysla
,ze to moze być nowotwor.Czy naprawde na podstawie badania usg nie mozna
stwierdzic jednoznacznie co to za dolegliwosc? Jakie sa rokowania jesli
okazałoby sie ,ze to jednak jest nowotwor? Czy po ewentualnym zabiegu bede
mogła normalnie funkcjonowac,zyc.....?

2. Data: 2006-02-28 15:12:10

Temat: Re: nerka
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.Czy naprawde na podstawie badania usg nie mozna stwierdzic jednoznacznie
>co to za dolegliwosc?

no tak nie za bardzo- ale jezeli to "torbiel albo cos podobnego" to nie
brzmi to narazie wcale niebezpiecznie bo powazne nowotwory najczesciej
tobieli nie przypominaja, tak wiec nie panikuj poki co; prawdopodobienstwo,
ze jest to cos zlosliwego w tym momencie jest tak na prawde niewielkie

> Jakie sa rokowania jesli okazałoby sie ,ze to jednak jest nowotwor? Czy po
> ewentualnym zabiegu bede mogła normalnie funkcjonowac,zyc.....?

zdedydowanie za daleko wychodzisz w przyszlosc w swoich domyslach- jezeli to
torbiel (a to sie czesto zdarza) to zrobia Ci to "przez skore" bez operacji
i bedziesz jak nowa :-) nawet jezeli zmiana bedzie wymagala usuniecia to
najczesciej usuwa sie tylko czesc nerki, a juz gdyby zakladac czarny
scenariusz ze nerka jest cala do usuniecia... to ciagle jeszcze nasz druga i
mozna z nia normalnie zyc (no moze tylko nie nalezy przesadzac z uzywakmi
itd.)- tak wiec od momentu w ktorym jestes jest jeszcze baaardzo daleka
droga do tego czego sie spodziewasz

Tomasz

3. Data: 2006-02-28 20:49:32

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Feb 2006, werner wrote:

> [...]
> okazałoby sie ,ze to jednak jest nowotwor? Czy po ewentualnym zabiegu bede

nie, nie mozna i zrob badanie tomograficzne

nie pytaj o rokowania przed postawieniem diagnozy - rozumiem,
ze przejelas sie tym rozpoznaniem, probujesz pytac, co najgorszego
mogloby Cie spotkac ale nam lekarzom trudno jest cokolwiek powiedziec
rzeczowo i uczciwie, gdy nie mamy kompletu badan. Zrob badanie KT
i zglos sie do urologa

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl