nerwica lekowa + problemy z lorafen'em, pomocy !

31. Data: 2003-02-17 13:48:14

Temat: Re: nerwica lekowa + problemy z lorafenem, pomocy !
Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl>

>Nie wiem, czemu ludzie
> uważają, że psychiatra to lekarz od "wariatów" i anorektyków ;-)

Nie uważam, że psychiatra to lekarz od "wariatów" i anorektyków, tylko
lekarz, który często przepisze piguły.
Mnie jeden zaczął faszerować pigułami (to znaczy on przepisywał, ja jadłam),
drugi kontynuował a ja byłam i jestem nadal uzależniona. Kiedy poszłam do
psychoterapeutki zdziwiłam się, jaka może być rozmowa z lekarzem...

--
.............||dipsom_ania|||

32. Data: 2003-02-17 13:48:40

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ze mna jeszcze tak zle nie jest - na ogol wszystko jest OK, srednio
> co dwa dni (przeraza mnie troche ta regularnosc - stad pytanie o
> mozliwosc uzaleznienia lorafenem) dopada mnie, z reguly wieczorami,
> atak, brak tchu, zreszta.

Witaj,
Do psychiatry się nie idzie jak z człowiekiem jest "aż tak źle", tylko jak
się ma jakiś problem. Poza tym, Twoje dolegliwości nie sa bagatelne i IMO
nie jest to sytuacja, z którą poradzisz sobie sam.
Ja poszłam z drobiazgiem, z którym nie radziałm sobie - lekkim (naprawdę
lekkim) stanem depresyjnym. I dobrze zrobiłam......w moim przypadku
wystarczyła jedna wizyta :) Po rozmowie z psychiatrą sporo zrozumiałam.
Bardzo pomógł mi fakt, ze w kieszeni miałam receptę na Bioxetin, który mi
przepisał "na wszelki wypadek". Mądry ten człowiek chyba wiedział, że jestem
typem lekomana, którego mobilizuje sam fakt, ze MOŻE wspomóc się
farmakologicznie ;-)

Przeczytałam uważnie cały wątek i mam wrażenie, ze psychiatra w Twoim
przypadku będzie lepszym rozwiązaniem niż psycholog. Nie wiem, czemu ludzie
uważają, że psychiatra to lekarz od "wariatów" i anorektyków ;-)

Ola

33. Data: 2003-02-17 14:07:38

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie uważam, że psychiatra to lekarz od "wariatów" i anorektyków, tylko
> lekarz, który często przepisze piguły.

Być może - nie wiem. Wiem natomiast, iż nie jest prawdą, że wszystko da sie
wyleczyć pscychoterapią.
O.

34. Data: 2003-02-17 14:46:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003, Oleńka wrote:

> Być może - nie wiem. Wiem natomiast, iż nie jest prawdą, że wszystko da sie
> wyleczyć pscychoterapią.

jest to prawda nie wszystko da sie wyleczyc psychoterapia

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

35. Data: 2003-02-17 15:40:13

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003 14:48:14 +0100, "dipsom_ania"
<d...@g...pl> wrote:

> Kiedy posz?am do
>psychoterapeutki zdziwi?am si?, jaka mo?e byae rozmowa z lekarzem...

Psychoterapeuta jest z reguly nie-lekarzem. Nie ma ukonczonych studiow
medycznych, nie moze zapisywac lekarstwa, nie moze wystawic zwolnienia
z pracy.

Niektorzy lekarze zajmuja sie psychoterapia (jako jednym z elementow
leczenia), ale to jest rzadko , w Polsce, spotykana sytuacja.

Pozdrawiam

dradam

36. Data: 2003-02-17 15:48:10

Temat: Odp: nerwica lekowa + problemy z lorafen'em, pomocy !
Od: "jazzusz" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez mam problem z nerwica ale dosyc od niedawna bodajze jakies 2-3
miesiace.Objawiala sie ona u mnie tym ze gdy szedlem do szkoly zbieralo mi
sie na straszne wymioty!Doslownie do tego stopnia ze latalem ciagle do WC i
prawie nigdy nie bylo mnie na pierwszych dwoch godzinach w szkole (bo
wlasnie wtedy mi sie "to" dzialo)...Psychiatra przepisal mi
Hydroxizynum.Pomoglo juz nastepnego dnia!Biore ja juz jakis miesiac i w tej
chwili kazdego dnia czuje sie dobrze!W ferie odstawilem leki na pare dni i
caly ten czas czulem sie fatalnie!Mialem jakies takie leki ze jestm sam i
wogole takie depresje!Zaczalem znowu brac i wszystko przeszlo!Teraz to juz
sam nie wiem czy to te leki tak dzialaja czy to moja psychika tak reaguje
gdy ich nie biore!Przy okazji mam pytanie:Hydorxyzyne biore 3x dziennie bo
pelnej lyzce do zupy.Czy to odpowiednia dawka?Czy ten lek moze dzialac
uzalezniajaco?Czy mozna go brac caly czas czy po pewnym czasie trzeba go
odstawic??THX!

37. Data: 2003-02-17 16:48:16

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003 14:15:37 +0100, dipsom_ania wrote:

> Kiedyś w jednym z amerykańskich seriali dla młodzieży chłopak chyba z 2 czy
> 3 razy sztachnął się trawą i coś tam jeszcze spróbował i naturalnie zrobiono
> z niego wielkiego narkomana, któremu trzeba pomóc, wysłać do zakładu...
> patrzyłam z niedowierzaniem, jak to ludzie mogą przejaskrawiać.

Wybacz, ale piszesz tak, jak ktoś, kto 'sztacha się trawą' i jest pewien
tego, że nie jest uzależniony.
Można przejaskrawić, bo może się tak zdarzyć. Uzależnienie ma wiele
twarzy. Co prawda pisze się, że w wypadku maruhuany uzależnienie jest
przede wszystkim psychiczne, ale nie znaczy to, że go nie ma.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

38. Data: 2003-02-17 17:15:35

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003 14:22:23 +0100, dipsom_ania wrote:

> Ja stawiam na psychoterapeutę i psychiatrę. Nie neurologa.

Bardzo słusznie:)
Neurolog w większości przypadków poradził by sobie 'jakoś' (w końcu w
codziennej praktyce neurologicznej zaburzenia reaktywne są czymś
zupełnie normalnym i jakieś doświadczenie się przez to zdobywa), ale
psychiatra jest znacznie bardziej własciwy:)

39. Data: 2003-02-17 17:17:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003, dradam wrote:

> Niektorzy lekarze zajmuja sie psychoterapia (jako jednym z elementow
> leczenia), ale to jest rzadko , w Polsce, spotykana sytuacja.

to prawda - ja mam tylko jednego takiego kolege, ktory jest
lekarzem na dodatek internista z II st i ma papiery (ukonczyl
pelne szkolenie i otrzymal dyplom) z psychoterapii

P.

40. Data: 2003-02-17 20:17:56

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Feb 2003 16:48:17 +0100, "elais" <e...@p...fm> wrote:

>(...) ,musisz miec lekarza prowadzacego ,psychotropy to niebezpieczne
>srodki ! ,ale leczenie farmakologiczme jest konieczne przez kilka miesiecy . (...)

Rozumiem, ze chciales powiedziec " anxiolityki" ( srodki przeciw
chorobie lekowej). Psychotropy to troche brzmi niepoprawnie.

Pozdrawiam

dradam

katar
Rak sromu?