nie jestem ubezpieczony

1. Data: 2010-11-05 13:47:13

Temat: nie jestem ubezpieczony
Od: "xcreative" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 tygodnie temu nie stawiłem się na terminie w PUP bo byłem przekonany, że w x
firmie dostanę (przynajmniej tak mi obiecywali) pracę, niestety pracy nie
dostałem (znów mnie wy) a PUP wykreślił mnie na 3 miesiące, w związku z czym
przez 3 miesiące (chyba, że do tego czasu dostanę prace) nie będę ubezpieczony.
W tym tyg byłem u lekarza rodzinnego po skierowanie do specjalisty a następnie u
specjalisty na badaniu a dokładniej na przygotowaniu do badania, które ma się
odbyć w miesiącu grudniu.
- czy NFZ przyśle mi fakture za leczenie?a jeśli tak to jakie mniej więcej
poniose koszta?
- czy mogę ubezpieczyć się prywatnie?a jeśli tak to jakie są to miesięczne koszta?

2. Data: 2010-11-05 14:14:35

Temat: Re: nie jestem ubezpieczony
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-11-05 14:47, xcreative wrote:
> [...]
> - czy mogę ubezpieczyć się prywatnie?a jeśli tak to jakie są to miesięczne koszta?

Może lepiej znajdź sobie jakąkolwiek umowę zlecenie - choćby za pięć
złotych. Będziesz miał wtedy pełne ubezpieczenie zdrowotne.
Dopilnuj tylko oczywiście, ażeby zleceniodawca zgłosił Cię do ZUS.

Piotrek

3. Data: 2010-11-05 16:17:59

Od: "xcreative" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nadal nie odpowiedzieliście na 2 moje pytania!

4. Data: 2010-11-05 16:27:38

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xcreative" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
... PUP wykreślił mnie na 3 miesiące, w związku z czym
> przez 3 miesiące (chyba, że do tego czasu dostanę prace) nie będę
> ubezpieczony.

ubezpieczenie obowiązuje Cię jeszcze przez 30 dni od daty wyrejestrowania z
PUP

> - czy NFZ przyśle mi fakture za leczenie?

jeśli nie będziesz ubezpieczony to tak

a jeśli tak to jakie mniej więcej
> poniose koszta?

poproś szpital o cennik badań jakie masz mieć zrobione

> - czy mogę ubezpieczyć się prywatnie?

tak

a jeśli tak to jakie są to miesięczne koszta?
w tym się nie orientuję

Czy nie może ubezpieczyć Cię Np. żona lub inny członek rodziny?

5. Data: 2010-11-05 22:58:21

Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> 20 lat temu tez nie bylem ubezpieczony w bylym RFN

nie pierdol - ludzie tak dlugo nie zyja ;)

6. Data: 2010-11-06 09:35:19

Od: "xcreative" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ubezpieczenie obowiązuje Cię jeszcze przez 30 dni od daty wyrejestrowania z
> PUP

na 100%? czy tylko tak Ci się wydaje?

> poproś szpital o cennik badań jakie masz mieć zrobione

to nie jest badanie szpitalne a wymaz z gardła, w szpitalu w izbie przyjęć
należy pokazać ubezpieczenie, nie wiem właśnie czy mam pójść do przychodni na
ten wymaz...

> Czy nie może ubezpieczyć Cię Np. żona lub inny członek rodziny?

na szczęście nie posiadam żony w tych durnych czasach... rodzice ubezpieczyć
mnie nie mogą bo mam już powyżej 25lat i nie ucze się, dziewczyna także nie może
mnie ubezpieczyć...

7. Data: 2010-11-06 12:48:34

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na 100%? czy tylko tak Ci się wydaje?

na 100%

> [...]
> należy pokazać ubezpieczenie, nie wiem właśnie czy mam pójść do przychodni

najlepiej do laboratorium ze skierowaniem od lekarza, w labach nie
sprawdzają dowodu ubezpieczenia

> na szczęście nie posiadam żony w tych durnych czasach

a właśnie teraz by Ci sie żona przydała

8. Data: 2010-11-06 20:03:56

Od: "sz." <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne
> zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze
> środków publicznych. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa.

czytałeś ustawę, o której mowa w 2 zdaniu przytoczonego przez Ciebie
artykułu KRP?

9. Data: 2010-11-06 22:21:57

Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nadal nie odpowiedzieliście na 2 moje pytania!
To jest wprost niepojęte. Człowiek nieubezpieczony a grupa sobie jaja robi
i nawet po niespełna dwóch godz nie odpowiada na pytania.
Co to qr..a znaczy?!

--
PawelJ

10. Data: 2010-11-07 12:13:52