nie zakwitły azalie i magnolia

1. Data: 2006-05-14 13:04:22

Temat: nie zakwitły azalie i magnolia
Od: <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!

Nie zakwitły mi w tym roku 2 azalie,w ubiegłym roku kwitły bardzo obficie a
w tym nic,inna azalia zakwitła ale skąpo,może to sprawka mrozów
tegorocznych?
Magnolia purpurowa tez nie miała nawet pąków,fakt jest młoda ale w tamtym
roku miała 3 kwiaty a teraz nic,zimą była owinięta solidnie włókniną .Roślny
były nawożone ,a w ubiegłym roku azaliom po przekwitnięciu wyłamywałam
kwiatostany.

pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2006-05-14 16:08:27

Temat: Re: nie zakwitły azalie i magnolia
Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik a...@o...pl napisał:

> Witam!!
>
> Nie zakwitły mi w tym roku 2 azalie,w ubiegłym roku kwitły bardzo obficie a
> w tym nic,inna azalia zakwitła ale skąpo,może to sprawka mrozów
> tegorocznych?

Podczepie sie pod Twoj list troche, bo moje azalie wygladaja dosc
koszmarnie :-((( Nie mowie nawet o kwitnieniu, bo na nie sie ani u mnie,
ani w okolicy nie zanosi (pomijajac moje krzaki mozliwe, ze to u nas
jeszcze za wczesnie), ale mam wrazenie, ze wsio przemarzlo.
Czy jak prawie zetne galazki, jest szansa na odbicie 'od korzenia' ?
Pewnie i tak tak zrobie, bo do stracenia nic nie mam, ale pytam z
ciekawosci liczac na Wasze doswiadczenie.

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2006-05-14 19:44:51

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl napisał(a):
> [...]
> były nawożone ,a w ubiegłym roku azaliom po przekwitnięciu wyłamywałam

mnie nie zakwitł jeden z rododendronów. Wygląda niby normalnie, ale pąki
kwiatowe ma suche. Zakwitł tylko jeden na najniższej gałązce.
Poza tym widzę, że na gałązkach są boczne pędy. Co robić???
Obskubać liście i suche pąki, czy tylko pąki? Czy co???

Anka

4. Data: 2006-05-14 23:20:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości

> Czy jak prawie zetne galazki, jest szansa na odbicie 'od korzenia' ?

Zetniesz czy prawie zetniesz? ;)
Od korzenia nie ale zostawiajac kawalek pedu nad ziemia, jesli nie jest
martwy, to wypusci.
Tnij do zdrowego.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-05-15 15:48:44

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania"

> [...]
> Poza tym widzę, że na gałązkach są boczne pędy. Co robić???
> Obskubać liście i suche pąki, czy tylko pąki? Czy co???

A jesteś pewna że pędy z których nie zakwitł są martwe ?
Może tylko pąki kwiatowe przemarzły ale pod pąkiem pokazują się zielone
czubeczki liści ?

Mój stary różanecznik też kwitł tylko pędami skrytymi pod śniegiem, a
cała góra jest lekko żółtawa. Zdjęłam jednego takiego pąka i od spodu, we
wgłębieniu - był już częściowo zbrązowiały. Widzę natomiast że normalnie
wypuszcza żywe liście wokół przemarzniętych pąków kwiatowych.

Osobiście również przymierzam się do odmłodzenia krzewu ponieważ część
gałęzi leży już na funkiach a w przyszłości kolejne śnieżne zimy połamią
go - to pewne :-(
Różanecznik o którym mówię to 'Simona'. Nie wiem jak przeprowadzić cięcie
ponieważ pod rozetami liści nie ma już żadnych oczek z których mógłby
skrócony odbijać.

Co radzicie ?

Serdecznie Miłka

6. Data: 2006-05-15 17:27:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Różanecznik o którym mówię to 'Simona'. Nie wiem jak przeprowadzić cięcie
> ponieważ pod rozetami liści nie ma już żadnych oczek z których mógłby

W zeszłym roku przesadzałam rododendrona, dość już starego. Trzeba było
nieźle przyciąć część nadziemną. I teraz widzę, że odbija od dołu, z nagich
fragmentów gałęzi. Może po prostu przytnij 1/3 do 1/2, porządnie, poczekaj
rok na rezultaty, a potem sama zobaczysz, czy i już ciąć resztę:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-05-15 19:53:10

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:
> [...]
> Różanecznik o którym mówię to 'Simona'. Nie wiem jak przeprowadzić cięcie
> ponieważ pod rozetami liści nie ma już żadnych oczek z których mógłby
Simona ma tendencję do pokładania się, zwłaszcza jeśli miejsce jest
mocno cieniste. Tak więc sytuacja może się powtarzać. Jeśli chcesz go
odmłodzić - zrób to na raty, a nie za jednym zamachem. Ponoć jeśli Rh.
jest zdrowy to odbije ze śpiących oczek, ale sama tego nie próbowałam.

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2006-05-16 09:33:22

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JotHa wrote:

> [...]
> Pewnie i tak tak zrobie, bo do stracenia nic nie mam, ale pytam z
> ciekawosci liczac na Wasze doswiadczenie.

U mnie też przemarzła i magnolia i azalia i rododendron.
20 letnia azalie przyciąłem, zostawiąjąc tylko kilkunastocentymetrowy kikut
nad ziemią - już odbija -pojawiły się nie wiadomo skąd cztery pączki.
Podobnie
jest z rododendronem. Choć jeszcze nie obciołem przeemarzniętej części widzę
pojewiające się u dołu pączki.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

9. Data: 2006-05-16 10:34:45

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

AurorA wrote:

> [...]
> Podobnie
> jest z rododendronem. Choć jeszcze nie obciołem przeemarzniętej części widzę
U mnie azalie przeżyły bez szwanku. U sąsiadów japońskie padły.
Rododendron Simona kwitnie poniżej poziomu śniegu.
Powyżej pąki przemarznięte.
U Lachsgold przemarznięte w 100% a liście już wychodzą.
Zwykłe katawbijskie będą chyba kwitnąć.
Nowa Zembla kwitnie jak gdyby nigdy nic.

Krzysztof

10. Data: 2006-05-16 10:57:14

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> U Lachsgold przemarznięte w 100% a liście już wychodzą.
> Zwykłe katawbijskie będą chyba kwitnąć.
> Nowa Zembla kwitnie jak gdyby nigdy nic.

U mnie wszystkie 2 Rh i azalie japońskie kwitną jakby nigdy nic, także te,
które były powyżej śniegu :)

Pozdrawiam
Baśka

Mrówki