niebieska trawa

1. Data: 2008-09-02 10:31:50

Temat: niebieska trawa
Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na Allegro sprzedaja tego mnóstwo- chodzi o niebieską trawe.
Czy ktos z Was moze ma cos takiego u siebie i jak to w praktyce wyglada i
sie sprawuje;)

Krzysiek

2. Data: 2008-09-02 17:20:30

Temat: Re: niebieska trawa
Od: "Izabela Wójcik" <i...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Allegro sprzedaja tego mnóstwo- chodzi o niebieską trawe.
> Czy ktos z Was moze ma cos takiego u siebie i jak to w praktyce wyglada i
> sie sprawuje;)

Daj linka, bo wydaje mi sie, ze pod pojeciem "niebieska trawa" moga sie kryc
rozne rzeczy.
W ogrodzie mam wydmuchrzyce piaskowa. Ladna , niebieska, niezawodna, rosnie
na bardzo suchym stanowisku,
bywa, ze zakwita. Sama sie niestety namnaza ( skryto, podziemnie :-))) wiec
od czasu do czasu plewie zielsko i nadmiar wyrzucam.

Iza Wójcik

3. Data: 2008-09-02 17:56:43

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kris napisał:
> Na Allegro sprzedaja tego mnóstwo- chodzi o niebieską trawe.
> Czy ktos z Was moze ma cos takiego u siebie i jak to w praktyce wyglada i
> sie sprawuje;)

Jeśli to Kostrzewa sina -festuca glauca, będzie dobra do obsadzenia
kawałka " pustyni".
Jeśli masz lepsze warunki i wolisz trawę znacznie wyższą, posadź Owcicę
wieczniezieloną - _ Helictotrichon sempervirens /wymaga dobrego drenażu/
a będzie na czym oko zawiesić przez cały rok, bo byle śnieg jej nie
zakryje. U mnie rośnie w suchym miejscu ale podlewam czasami.

Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2008-09-02 17:59:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama sie niestety namnaza ( skryto, podziemnie :-))) wiec
> od czasu do czasu plewie zielsko i nadmiar wyrzucam.

Wydmuchrzyca u mnie najlepiej zachowywała się wsadzona do wkopanej
rury z tworzywa.Plastykowe wiadro umiała przebić i szła w świat.
mirzan

5. Data: 2008-09-03 07:14:21

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj linka, bo wydaje mi sie, ze pod pojeciem "niebieska trawa" moga sie
> kryc
Prosze bardzo:
http://www.allegro.pl/item423460058_niebieska_trawa_
sadzonki_gratis_promocja.html

Krzysiek

6. Data: 2008-09-05 21:12:35

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:
> Prosze bardzo:
> http://www.allegro.pl/item423460058_niebieska_trawa_
sadzonki_gratis_promocja.html

waziutkie rurkowate blaszki lisciowe sugeruja Corynephorus canescens
(Szczotlicha siwa)
Ladna acz dosc dosc krotko zyjaca bo poada po 2-3 latach
ale rozsiewa sie i zawsze sa jakies mniejsze w okolicy
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

7. Data: 2008-09-10 18:20:27

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
> Owcicę wieczniezieloną - _ Helictotrichon sempervirens

czy jest to na oko mniej / bardziej atrakcyjne w porównaniu do kostrzewy
popielatej? (kostrzewa nie jest zimozielona - czy dobrze mówię?)

chciałam zrobić kompozycję trawy niebieskawej i czarnej - w szachownicę albo
pasmamai... żeby dobrze kontrastowało (drugi sezon się z tym pomysłem wożę,
i na razie tylko pielęgnacja amnezji mi się udaje ;) ). W tym celu
upatrzyłam sobie bezdyskusyjnie ophiopogon planiscapus "Nigrescens", ale
oglądając niebieskie trawy na allegro jestem przekonana, że zdjęcia są
stosownie podbarwione.. No a opcja zimozielona punktuje bardzo tej owsicy

Kiedy sadzić te trawy?

8. Data: 2008-09-10 21:54:06

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik yapann napisał:

> czy jest to na oko mniej / bardziej atrakcyjne w porównaniu do kostrzewy
> popielatej?

jak dla kogo, wys. i szer. ok. 1m gdy kwitnie

(kostrzewa nie jest zimozielona - czy dobrze mówię?)

jest zimozielona, kępki wys. ok. 20cm

> [...]
> pomysłem wożę, i na razie tylko pielęgnacja amnezji mi się udaje ;) ). W
> tym celu upatrzyłam sobie bezdyskusyjnie ophiopogon planiscapus

to nie jest trawa, rośnie u mnie w półcieniu, wymaga wilgoci i lekkiego
okrycia na zimę, wys. ok. 20cm

ale oglądając niebieskie trawy na allegro jestem
> przekonana, że zdjęcia są stosownie podbarwione..

No są, ale niebieskawą barwę ma na stanowiskach słonecznych i suchych,
na wilgotnych jest zielona.

> Kiedy sadzić te trawy?

Trawy najlepiej na wiosnę, żeby zdążyły się dobrze przed zimą
ukorzenić. Chociaż kostrzewa powinna sobie poradzić i teraz.
Przeanalizuj jeszcze raz wymagania roślin.
Przy owsicy dobrze wygląda ruda Carex Buchananii - turzyca,co zachowuje
kolory w zimie.

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2008-12-28 14:25:38

Od: " Mariusz_Surowiński" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Na Allegro sprzedaja tego mnóstwo- chodzi o niebieską trawe.
> Czy ktos z Was moze ma cos takiego u siebie i jak to w praktyce wyglada i
> sie sprawuje;)

Nie kupuj nic pod ta nazwą jeśli chcesz mieć wszystkie niebieskie lub
niebieskawe rośliny. Zazwyczaj sa to kostrzewy. Rozmnażane z nasion rzadko
powtarzają cechy rośliny matecznej - otrzymasz rozstrzał kolorystyczny.
Szukaj renomowanego producenta, który sprzedaje rosliny pod nazwą Festuca,
np. glauca czy valesiaca ale też moga być inne. Szukaj konkretnych odmian,
np. 'Bergsilber', 'Glaucantha', 'Elijah Blue', 'Blauglut' - te sa
najpopularniejsze. Sadzić możesz zawsze, nawet w zimie, gdy gleba nie jest
zmarznięta. To bardzo odporne rośliny.

jeżyna bezkolcowa - rozmnażanie
"Ogrody", rok 2000, nr 5
Nasadzenia cdn.