niezwykła topola

1. Data: 2005-03-20 13:29:19

Temat: niezwykła topola
Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

http://www.salamandra.org.pl/magazyn/b11a06.html

Warto przeczytać.
Ela Łuczyńska

2. Data: 2005-03-20 17:53:29

Temat: Re: niezwykła topola
Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam cztery topole wysiane z nasionka i tak się zastanawiam, czy dałoby
się jedną "zbonsajować" (że się tak wyrażę)...

Bo pozostałe trzy są już "sprzedane" :-)))

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

3. Data: 2005-03-21 09:55:04

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@a...net>
> http://www.salamandra.org.pl/magazyn/b11a06.html
>
> Warto przeczytać.

Przeczytałem i nie znalazłem tej "niezwykłej" topoli.
Coś przeoczyłem?
--
Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2005-03-22 02:12:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote in message

> Przeczytałem i nie znalazłem tej "niezwykłej" topoli.
> Coś przeoczyłem?

Moglbym powiedziec, ze kazde drzewo jest niezwykle, jesli mu sie blizej
przyjrzec :)
W czym rodzima osika jest gorsza od amerykanskiej?

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2005-03-22 09:27:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W czym rodzima osika jest gorsza od amerykanskiej?
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Nie wiesz?!
Liście jej zawsze drżą.

Pozdrawia boletus

6. Data: 2005-03-22 11:33:22

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytałem i nie znalazłem tej "niezwykłej" topoli.
> Coś przeoczyłem?
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Oto ta niezwykłość.

Jedną z najbardziej niezwykłych właściwości tego gatunku jest
rozmnażanie wegetatywne - przez klonowanie. Zadrzewienia, nawet na dużych
obszarach, mogą być klonami jednej rośliny, połączonymi ze sobą wspólnym
systemem korzeniowym. Ponieważ są to rośliny dwupienne, potomne klony są
zawsze jednakowej płci: żeńskiej (wytwarzają słupki) lub męskiej (wytwarzają
pręciki). Z rzadka zdarza się, że w jednej koronie znajdują się kwiaty obu
płci. Poszczególne drzewa mogą żyć od 50 do 150 lat, zależnie od terenu na
jakim występują. Najbardziej znana grupa klonów pochodzących od jednego
okazu P. tremuloides rośnie w stanie Utah i zajmuje powierzchnię 43 ha.
Uznaje się ją za największy organizm na świecie. Pamiętajmy, że w pewnym
sensie jest to jedna roślina. Jej wiek, od początku istnienia, jest oceniany
na 1 milion lat!

Ela Łuczyńska

7. Data: 2005-03-22 11:58:34

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@a...net> napisał w wiadomości
> http://www.salamandra.org.pl/magazyn/b11a06.html
>
> Warto przeczytać.

Już kiedyś czytałem tutaj:
http://gotowce.com.pl/prace/3490.htm
;-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

8. Data: 2005-03-22 13:07:25

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sensie jest to jedna roślina. Jej wiek, od początku istnienia, jest oceniany

Czyli jest to najpaskudniejszy chwast jaki można posadzić w mieście.
Drewno bezwartościowe, najwyżej do uprawy boczniaka. Zaśmieca każdy
kąt.Okleja szyby w samochodach i nie tylko.
Gałęzie kruche, są niebezpieczne w czasie wiatru.
Korzenie rozwalają chodniki. Promieniowanie radiestezyjne złe.
Sadzenie takiego czegoś to sabotaż z dywersją
Pozdrawiam. Mirzan

9. Data: 2005-03-22 13:44:02

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Korzenie rozwalają chodniki. Promieniowanie radiestezyjne złe.
> Sadzenie takiego czegoś to sabotaż z dywersją

A ja bym to nazwała .......potęgą natury:)))))
Ela Łuczyńska

10. Data: 2005-03-22 16:55:03

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obszarach, mogą być klonami jednej rośliny, połączonymi ze sobą wspólnym

Też mi coś. Robinia akacjowa rozmnaża
się identycznie. Wytwarza korzenie biegnące
idealnie poziomo pod pow.gleby i co jakiś czas
wyrastają z nich młode drzewka.

Pozdrawia zwyczajnie boletus

Rok sępa
Konkurs
Wiosenny prezent od Starszyzny dla sępów
kiedy odwinąć azalię japonska ?
Koniec zimy. Niestety.:-((