Re: niowych dni.

Subject: Re: niowych dni.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<qdh3sf$1j3$2@node1.news.atman.pl>
<5cfcb5f0$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
<qdjo92$equ$2@node2.news.atman.pl>
<5cffa606$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
<qdp9gi$lqf$1@node1.news.atman.pl>
<5d00e752$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
<qduc1e$7m4$1@node2.news.atman.pl>
<5d06299d$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<qe65u4$dn$1@node1.news.atman.pl>
<5d0b46e2$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<qehf45$1n6$1@node2.news.atman.pl>
<5d13af77$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<qf1dac$8jf$1@node1.news.atman.pl>
<5d173df8$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
From: Izaura <d...@d...net>
Date: Mon, 1 Jul 2019 23:19:19 +0200

On 2019-06-29 12:31, Trybun wrote:

> No nie wiem, czy te idee nie zakładały powszechnej edukacji? Z czego
> więc ta burżuazja, ci wybrańcy, ta elita? Przypuszczam także że Marks
> nawet nie myślał aby lepiej uposażać kogoś kto autentycznie wyróżniał
> się z tłumu, bo marzył o systemie który raz na zawsze przestanie dzielić
> ludzi.
>
> Nie wiem ile wynosi "średnia" zarobków w Chinach, wiem tylko że auto
> klasy Matiza kosztuje tam w przeliczeniu trochę poniżej 10 000zł. Z
> drugiej strony nie sądzę aby średnia była tam mniejsza niż w Polsce, tak
> [...]

*
Wykształceni proletariusze, umiejący czytać, pisać i liczyć, ktorzy byli
tą 'arystokracją' wśród robotnikow, to zasługa, właśnie społecznej nauki
Kościoła Katolickiego i katolickiej partii 'Zentrum', założonej przez
kardynała ketelera.
To także zasługa szkólek parafialnych.
W Polsce, której, (de jure, pod zaborami nie było), w każdej katolickiej
parafii istniała taka właśnie szkólka parafialna.
W katolickich Włoszech, w co piątej parafii byla taka szkółka i te dwie
nacje, Polacy i Włosi, (również katolicy), byli najliczniejszą grupa
emigrantów pracującą w najnowocześniejszych wówczas fabrykach Ford'a.

**
Nie mów o średniej płacy w Chinach, tylko o płacy montera na taśmie w
Szen-Żen?

***
Oj, o tej Finlandii to musiał pisać jakiś bajkopisarz i to na ciężkim
kacu. Na wysokości 3, czy 4 kilometrów zawsze jest minus 20 [oC] i
wszyscy piloci, nawet Murzyni w Afryce, latają cały rok w zimowych kurtkach.

Finlandia była silnie związana z Niemcami i w żaden sposób nie mogła
liczyć na pomoc państw napadniętych przez Niemcy.
Niewiele brakło a miała by ta Finlandia niemieckiego króla.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Fryderyk_Karol_Heski

Co do intencji wojny z Finlandią, Stalin, połączył komunizm z
imperializmem rosyjskim i postanowił rozszerzyć swoją strefe wpływów.

tu przykład: prowokacja w Mainila.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Incydent_w_Mainila

" W 1994 prezydent Rosji Borys Jelcyn potępił sowiecką napaść na
Finlandię, uznając ją za wojnę napastniczą. "