Re: niowych dni.

Data: 2019-07-13 09:36:17
Temat: Re: niowych dni.
Od: Trybun <M...@j...ru>

W dniu 01.07.2019 o 23:19, Izaura pisze:

> *
> Wykształceni proletariusze, umiejący czytać, pisać i liczyć, ktorzy
> byli tą 'arystokracją' wśród robotnikow, to zasługa, właśnie
> społecznej nauki Kościoła Katolickiego i katolickiej partii 'Zentrum',
> założonej przez kardynała ketelera.
> To także zasługa szkólek parafialnych.
> W Polsce, której, (de jure, pod zaborami nie było), w każdej
> katolickiej parafii istniała taka właśnie szkólka parafialna.
> W katolickich Włoszech, w co piątej parafii byla taka szkółka i te
> dwie nacje, Polacy i Włosi, (również katolicy), byli najliczniejszą
> [...]

Wszystko pięknie i ładnie, wobec powyższej sytuacji Marx ze swoimi
marzeniami o sprawiedliwym świecie powinien być tylko obiektem
politowania, "co ty dziadek proponujesz wobec takiego dobrobytu w jakim
żyjemy". A faktycznie w tamtych czasach królował głód smród i ubóstwo,
analfabetyzm, i zabobony..

Odnosiłem się tylko i wyłącznie do średniej płacy montera. Chiny to
potężne i bogate państwo, trudno przypuszczać że jakieś 90%
społeczeństwa klepie biedę. Od samych liczb można dostać zawrotu głowy
porównując to do polskiej rzeczywistości.

M.in. polski lotnik S. Król, ciężko posądzać ich o bajkopisarstwo.
Lotnik w powietrzu przebywa tylko od czasu do czasu, na ziemi w minus
20-30stopni na stałe. Nie da się wysłać żadnego wojska w rejony
podbiegunowe w mundurach tropikalnych.

Byś musiała przyjrzeć się umundurowaniu żołnierzy jednostki "Africa
Korps", laik pewnie sądzi że coś tam komuś musiało się pokićkać pod
kopulą że przydzielił TAKIE umundurowanie dla jednostki walczącej w Afryce.

Tu nie chodziło o Finlandię, a sam pretekst aby sowietowi dać kopniaka.

Wygląda na to że Stalin bardzo luźno połączył te dwie różne sprawy.

Tak jasne, i podarował Finom zajęte terytorium... Jelcyn to ktoś kto dla
poklasku na zachodzie zrobiłby chyba wszystko.  Piszę "podarował" a nie
zwrócił, bo jakoś dzisiaj Finlandia nie ma pretensji że Rosja okupuje
część jej terytorium.