normy sprzedazy lekow

1. Data: 2003-10-15 18:34:28

Temat: normy sprzedazy lekow
Od: "fabisz" <fabisz4(wywal_to)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Pisze w imieniu mojej znajomej.
Pracuje ona w aptece w Katowicach na jednej z glownych ulic.
Jej szef wprowadzil normy sprzedazy leków, które zamówił w dużych ilościach
w zamian za otrzymane prezenty od przedstawicieli medycznych. Bylo to dobrej
klasy DVD i tym podobne rzeczy.
Jest tego tak dużo, że pracownicy nie są w stanie wszystkiego sprzedać.
Za niesprzedane i przeterminowane leki szef zamierza obcinać równowartość z
pensji, zagwarantowanych umową.
Wszyscy pracownicy musieli podpisać umowy o indywidualnej odpowiedzialności
materialnej za powierzone mienie.

W związku z tym mam pytanie:
Czy składniki majątkowe apteki to oprócz wyposażenia apteki też leki ?
Gdzie można złożyć skargę na takie postępowanie? Czy tylko do Izby
Aptekarskiej i Inspekcji Pracy?

Prosze o pilną odpowiedz i z góry dziękuję.

2. Data: 2003-10-15 19:23:16

Temat: Re: normy sprzedazy lekow
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Nie tylko ze jest to nielegalne i mozna do Izby i Inspekcji, ale jesli
potraci to mozna wziac go do sadu. To nie ma nic wspolnego z
odpowiedzxialnosci materialna pracownika..
Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander
----------------

Canadian Vitamins without allergens www.vitacomplete.com

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

6. Data: 2003-10-16 12:05:41

Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik fabisz <fabisz4(wywal_to)@wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmk3u1$pro$...@n...onet.pl...
> [...]
> Czy składniki majątkowe apteki to oprócz wyposażenia apteki też leki ?
> Gdzie można złożyć skargę na takie postępowanie? Czy tylko do Izby

Postępowanie to łamie Kodeks Pracy ( a moze tez inne przepisy).
Nie można obniżyc płacy poniżej tego co jest zapisane w umowie o pracę.
Obcinanie pensji za niesprzedane leki absolutnie nie kwalifikuje sie
do pociagniecia do odpowiedzialnosci za powierzone mienie,
ponieważ leży to w gestii ryzyka gospodarczego prowadzacego działalosc,
który zamówli za duzo towaru.
Inaczej by bylo w przypadku gdyby to pracownik zamowil za duzo.
W przypadku nie otrzymania calosc pensji mozna sie skarzyc
do sadu pracy i nie podpisywac "paska" wypłat.
Ostrzegam również, że jezeli pracownik dostaje czesc pensji na "lewo"
to z tego pracodawca moze potracać co chce :(

Pozdrawiam

Wojtex

7. Data: 2003-10-17 05:49:39

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:bmk3u1$pro$...@n...onet.pl,
fabisz <fabisz4(wywal_to)@wp.pl> zostało napisane:

> [...]
> sprzedać.
> Za niesprzedane i przeterminowane leki szef zamierza obcinać
> równowartość z pensji, zagwarantowanych umową.

nie wiem czy ten ktoś jest farmaceuta, ale jesli jest - to powinni mu
odebrac prawo wyk. zawodu. a jesli nie jst - to jest fajny argument dlaczego
apteki powinny byc wlasnoscia farmaceutow - prawdziwych farmaceutow.

--
Adam gg# 402495
_________

8. Data: 2003-10-17 15:18:13

Od: "fabisz" <fabisz4(wywal_to)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, ten ktos to farmaceuta, jesli farmaceuta mozna nazwac kogos kto spedza
srednio w aptece 1 godzine dziennie

Poszukuję leku o nazwie - biotine
Poszukuje leku o nazwie DOSTINEX
Badania genetyczne