nowe prawo

1. Data: 2002-11-19 13:37:42

Temat: nowe prawo
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czy ktos slyszal o nowej ustawie jaka weszla 1 pazdzoernika,ze technik farmacji
na 2-letnim stazu nie moze sprzedawac ani robic lekow tylko sprzatac i metkowac
towar.czy do prawda?moze ktos sie orinetuje.

2. Data: 2002-11-19 14:54:52

Temat: Re: nowe prawo
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
metkowac
> towar.czy do prawda?moze ktos sie orinetuje.

po stazu ma podobny zakres obowiazkow...

wyjatek stanowi ponoc 'apteka w terenie wjeskim' - tam technik jest
prawdziwym bossem. nie czytalem tego wprawdzie na wlasne oczy (jak tyklo
przyjde do domku to sie wglebie w temat :) tylko slyszalem z dobrych
zrodel, ale na moj gust to chyba wrocily 'punkty apteczne' z dawnych
czasow??

Adam

3. Data: 2002-11-21 09:05:49

Od: "Centrum Polskiej Rehabilitacji" <i...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
metkowac
> towar.czy do prawda?moze ktos sie orinetuje.

Czy nowe prawo farm. jest moze gdzies dostepne on-line?

raf

4. Data: 2002-11-21 09:42:06

Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

http://www.wetgiw.gov.pl/przepisy_wet/Prawo%20farmac
eutyczne/ustawa%2002(152
%201265).htm
Milego dnia/wieczoru/wekendu
Aleksander
www.vitacomplete.com

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

5. Data: 2002-11-25 14:53:20

Od: "WP" <W...@P...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

farmacji na 2-letnim stazu nie moze sprzedawac ani robic lekow tylko
sprzatac i metkowac towar.czy do prawda?moze ktos sie orinetuje.>

witam !
sprawa jest ciekawa i moim zdaniem daleko bardzie skomplikowana niz by sie
to moglo wydawac - traktuje o tym rozporzadzenie MZ z dnia 17-07-2002 w
sprawie odbywania praktyki w aptece przez technika farmaceutycznego.
Paragraf 6 wspomnianego rozporzadzenia brzmi tak :

"§ 6. Praktykant moze samodzielnie wykonywac czynnosci pomocnicze przy
sporzadzaniu, wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów
medycznych, z wylaczeniem produktów leczniczych, o których mowa w art. 91
ust. 1 ustawy (dla przypomnienia 1) substancje bardzo silnie dzialajace
okreslone w Urzedowym Wykazie Produktów Leczniczych dopuszczonych do obrotu
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 2) substancje odurzajace, 3)
substancje psychotropowe grupy I-P ?????????? patrz nizej oraz II-P ), i
preparatów leczniczych bedacych:
1) lekami do zywienia pozajelitowego,
2) lekami do zywienia dojelitowego,
3) lekami w dawkach dziennych, w tym lekami cytostatycznymi,
4) plynami infuzyjnymi,
5) roztworami do hemodializy i dializy dootrzewnowej."

Nie wiem co ustawodawca mial na mysli piszac czynnosci pomocnicze np. przy
wydawaniu . Ale zapis taki wskazuje ze rzeczywiscie nie jest mozliwe pelne
prowadzenie np. sprzedazy czyli wykonywania czynnosci od momentu dostania
recepty do reki do chwili wydania produktów pacjentowi .
No cóz nie pierwszy to przyklad niejasnosci zwiazanych z nowym Prawem
farmaceutycznym ...

hm poza tym maly absurd w ustawie Prawo Farmaceutyczne grupa I P zgodnie z
ustawa o przeciwdzialaniu narkomani moze byc stosowana tylko w badaniach
naukowych ( w sprzedazy moga byc dost epne tylko leki nalezace do grup 2 ,3
,4 P) - no comments
pozdrawiam
wp

6. Data: 2002-11-26 20:24:40

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
metkowac
> towar.czy do prawda?moze ktos sie orinetuje.

Właściwie, to w praktyce niewiele się nie zmieniło- trzeba tylko pisać dziennik
praktyk.
Dotychczas było tak (rozporządzenie z 27 lipca 1994):
"Technik farmaceutyczny, który nie przepracował w aptece 2 lat w pełnym
wymiarze czasu, może wykonywać czynności pomocnicze związane ze sporządzaniem,
wytwarzaniem lub wydawaniem leków, z wyłączeniem czynności pomocniczych w
zakresie:
1) sporządzania i wytwarzania leków jałowych oraz bardzo silnie działających, a
także leków, w których skład wchodzą środki bardzo silnie działajace i
odurzające
2)wydawania leków bardzo silnie działajacych lub odurzajacych."
A teraz jest tak (rozporządzenie z 17 lipca 2002):
"Praktykant może samodzielnie wykonywać czynności pomocnicze przy sporządzaniu,
wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych, z
wyłączeniem produktów, o których mowa w art.91 ust.1 ustawy, i preparatów
leczniczych będących:
1) lekami do żywienia pozajelitowego
2) lekami do żywienia dojelitowego
3) lekami w dawkach dziennych, w tym lekami cytostatycznymi
4) płynami infuzyjnymi
5) roztworami do hemodializy i dializy dootrzewnowej"

Amoxicilina
ATTRACT HOT SEXY WOMEN EASY WITH PHEROMONES (READ MORE) ffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffff 4105 [1/2]
Police Forensic & Evidence Elimination programs jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjj 3748 [755/2]
fotouczulenie
trwająca sesja egzaminow spec w C.K. mieście Krakowie