nowe specjalizcje

1. Data: 2003-05-29 20:25:50

Temat: nowe specjalizcje
Od: "marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak szanowni koledzy zapatrują się na nowe warunki specjalizacji? Może ktos
już wiec coś więcej.
Ja tylko tyle co w
http://www.prawo.farmacja.pl/00-lexpharma/projekty/s
zkolenia/specjalizacja.h
tm
ps. ciekawe ile bedzie chetnych na pierwszy ogien?

2. Data: 2003-05-30 21:00:23

Temat: Re: nowe specjalizcje
Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już zadawałem tu podobne pytanie w sprawie specjalizacji i jeszcze nowego
projektu rozporządzenia w sprawie kształcenia ustawicznego, ale nikt nie był
chyba tym zainteresowany, a szkoda bo szykują się wielkie zmiany które
dotkną i to dosyć boleśnie wszyskich pracujących w aptekach i nie tylko tam
farmaceutów. Wygląda to tak jakby nikt z tego środowiska się tym nie
interesował i nagle gdy rozporządzenia wejdą w życie podniesie się wielki
lament.
Naprawdę polecam lekturę tych dwóch rozporządzeń, bo wychodzi na to że
będziemy mieli najcięższy żywot wśród wszystkich europejskich farmaceutów,
bo tylko u nas będzie obowiązywała specjalizacja i równocześnie system
kształcenia ciągłego plus 5 lat stażu pracy dla kierownika. A w całej prawie
europie nie będzie specjalizacji i wystarczą tylko 3 lata pracy by być
kierownikiem. Po wejściu do Uni może dojść do śmiesznych sytuacji gdzie
farmaceuta z Polski, będzie mógł być kierownikiem apteki w całej Europie z
wyjątkiem Polski bo np będzie miał tylko 3 lata stażu. Do tego dojdą jeszcze
duże koszty szkoleń w systemie ciągłym które oczywiście trzeba będzie pokryć
z własnej kieszeni i stracić na nie masę oczywiście prywatnego czasu. Do
tego jeszcze obowiązkowe uczestnictwa w sympozjach i pisanie publikacji
naukowych (w sumie trzeba będzie zebrać z tego tytułu 100 punktów w ciągu 5
lat - 50 za szkolenia i 50 za sympozja i publikacje) z tego co policzyłem
(bo w rozporządzeniu jest już szczegółowo podane za co ile punktów) to raz w
miesiącu, a najdalej raz na dwa miesiące trzeba będzie coś w tym kierunku
zrobić i zebrać parę punktów. Plus jeszcze inne ciekawostki o których długo
by gadać...

Pozdrawiam,
P.

3. Data: 2003-06-01 10:13:11

Od: "Agutek" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> farmaceutów. Wygląda to tak jakby nikt z tego środowiska się tym nie
> interesował i nagle gdy rozporządzenia wejdą w życie podniesie się wielki

Ja Twoją wcześniejszą wypowiedź nawet zaznaczyłam sobie jako "obserwowaną",
faktycznie nikogo to nie obeszło.
Ale może to wynika z tego, że projekt brzmi bardzo nieprawdopodobnie. Kiedy
ewent. ma być głosowany?
Ciekawa jestem jakby to miało wyglądać w praktyce? Jeszcze jakieś wykłady w
sobotę lub niedzielę rozumiem (ciekawy wykład w celu odświeżenia umysłu),
najlepiej aby były dwie opcje terminowe, żeby nie trzeba było przekładać
zmian w pracy. Tu jeszcze najlepiej będą mieli kierownicy lub właściciele,
ale zwykli szeregowi pracownicy? Jeżeli by to miało być obligatoryjne
uczestnictwo, to pracodawcy się "wkurzą" że im to bruździ w godzinach pracy
pracownika. A co z osobami posiadającymi specjalizację (teraźniejszą)?
Jakieś bonusy z tego tytułu? A te zebrania mnie rozbawiły, teraz młode
pokolenie farmaceutów to biznesmeni, nie idealiści zrzeczeni w cechu i
walczący o swoje prawa, po co mi jakieś zebrania??
Pracuję, mogę poszerzać wiedzę (chętnie), ale zebrania??? Co to jest- jakieś
nadęte bicie piany? "my farmaceuci musimy się wspierać"? Trochę już pracuję,
a nie znam składu "mojego" zarządu, poza prezes, która swego czasu wręczała
mi dyplom razem z dziekanem i nie znam tej całej biurokracji nade mną.
Jestem farmaceutą, chcę rzetelnie wykonywać swoje obowiązki, pomagać ludzoim
w procesie zdrowienia, mam też rodzinę. Dlatego NIE CHCĘ pisać referatów
(przepraszam, artykułów) ani chodzić na zebrania, nie mam na to czasu.
Wystarczy, że zamiast miłej beletrystyki przed zaśnięciem trzymam pod
łóżkiem najnowszą "Chemię leków".
Od wszelkich wymysłów władz rządzących Boże uchowaj! Agutek

4. Data: 2003-06-01 11:11:09

Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cały bajer polega na tym że nie będzie tu nic głosowane, bo są to
rozporządzenia i z tego co się orientuję to leżą one już prawie gotowe na
biurku Ministra Zdrowia. Któregoś pięknego (może czerwcowego) dnia pan
Minister dwoma podpisami załatwi nam niezły pasztet i nic go to nie będzie
obchodziło.

Stare specjalizacje nie będą tożsame z nowymi i jeśli ktoś będzie chciał
mieć tytuł specjalisty to musi robić nową specjalizację !!!
Pod koniec tego rozporządzenia jest jednak dosyć niejasny zapis, który daje
światełko w tunelu że posiadacze dotychczasowej specjalizacji zachowują
swoje uprawnienia?!
Jak się czyta takie rozporzadzenia to nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.

Pozdrawiam,
P.

5. Data: 2003-06-01 20:45:25

Od: "AniaT" <anna.t@no_spam.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pivoski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> farmaceutów. Wygląda to tak jakby nikt z tego środowiska się tym nie
> interesował i nagle gdy rozporządzenia wejdą w życie podniesie się wielki

To jest akurat bardzo charkterystyczne dla tego srodowiska. Panuje w nim
totalny marazm. Nie widac zadnego lobbingu, skutecznego przeforsowania
jakiejkolwiek korzystnej ustawy . Po co placic skladki na samorzad jesli on
nie reprezentuje moich interesow ? Chyba kazdy mysli, ze sam jakos da rade
a moze konkurencja zza rogu sie wykruszy.
Potrzeba specjalisty w aptece to wymaganie dekoracyjne, nie uzasadnione IMHO
zadna racjonalna potrzeba. Na biezaco z najnowsza wiedza powinien byc kazdy,
nawet technik i to powinny zapewnic rozsadnie zorganizowane obowiazkowe
szkolenia dla wszystkich. Ale to powinny byc prawdziwe szkolenia a nie
nasiadowki na jakims zebraniu. Liczba godzin powinna byc jasno, wprost
podana a nie jakies kretynskie wzory punktowe. Specjalizowac powinni sie ci,
ktorzy zamierzaja te poszerzona i ukierunkowana wiedze autentycznie
wykorzystac jak w przypadku lekarzy, np. dermatolog zaczyna leczyc choroby
skory.
A tak jak obecnie to jest fikcja (specjalisci "firmujacy" apteki) i u
patrzacych na to z boku budzi usmiech politowania. W ten sposob traci
wizerunek calego srodowiska...

--
AniaT
mailto:anna.t@to*skasuj.interia.pl

6. Data: 2003-06-02 09:24:32

Od: olivka <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pivoski wrote:

> [...]
> biurku Ministra Zdrowia. Któregoś pięknego (może czerwcowego) dnia pan
> Minister dwoma podpisami załatwi nam niezły pasztet i nic go to nie będzie

Z tego co widać na stronach MZ rozporządzenie o specjalizacjach już
zostało podpisane (15.05.2003), czeka sobie tylko na publikację.
Pozdrawiam,
O.

Praca przedstawiciela medycznego!!!
Konkurs "Tablice Chemiczne" - informacja o nagrodzie dodatkowej!
co na pocenie dłoni???
SARI (nowy antydepresant)
Uscislenie warunkow konkursu "Tablice Chemiczne". Do konca konkursu juz tylko kilka dni...!