noworodek - przykry zapach z ucha

1. Data: 2003-10-17 08:33:25

Temat: noworodek - przykry zapach z ucha
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U noworodka 2-tyg. czuc z jednego kanalu usznego nieprzyjemny zapach. Nie
widac ropy, nie ma tez zadnych objawow wskazujacych na ew. zapalenie ucha.

Malzowina jest wyczyszczona dokladnie, wiec to raczej ze srodka.

Czy to moga byc zalegajace resztki np. z plynu owodniowego, ktore gnija?

Czy mozna takie ucho przeplukac strzykawka (z woda przegotowana czy sola
fizj.), jak to sie robi u doroslego? Jesli tak, to czy moze to zrobic
polozna, czy pediatra, czy skieruje az do laryngologa?

Do lekarza idziemy pierwszy raz za tydzien (jest na urlopie), a polozna
przychodzi w poniedzialek, dlatego chcialbym zasiegnac fachowej opinii
grupowiczow.

Bede wdzieczny za sugestie co do ew. przyczyn i postepowania.

--
Robert
FUT: pl.sci.medycyna

2. Data: 2003-10-17 10:54:42

Temat: Re: noworodek - przykry zapach z ucha
Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> U noworodka 2-tyg. czuc z jednego kanalu usznego nieprzyjemny zapach. Nie
> widac ropy, nie ma tez zadnych objawow wskazujacych na ew. zapalenie ucha.
>
> Malzowina jest wyczyszczona dokladnie, wiec to raczej ze srodka.

a jestes przekonany ze to Z ucha? moja coreczka ma takie smieszne
zaglebienie za uchem, ktorego mycie wymaga odgiecia malzowiny. taki
zakamarek, w ktorym uwielbiaja sie zbierac resztki mleka i luszczacy
naskorek. zwykle przetarcie watka za uchem do niego nie dociera. a ten
zapaszek.....

pzdr
marta z anulka (27.03.03)

3. Data: 2003-10-17 10:55:42

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmo9hs$51a$...@t...icpnet.pl,
Robert <u...@o...pl>:
> U noworodka 2-tyg. czuc z jednego kanalu usznego nieprzyjemny zapach.

Przepraszam, po dokladnych ogledzinach (owąchinach ;)) okazalo sie, ze
jednak to jest zewnetrzne - za malzowina i przyczyna zidentyfikowana i
usunięta.

Post juz anulowalem.

--
Robert

4. Data: 2003-10-17 11:06:00

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmohpc$iqb$...@n...onet.pl,
Martka <b...@w...pl>:

> [...]
> zakamarek, w ktorym uwielbiaja sie zbierac resztki mleka i luszczacy
> naskorek. zwykle przetarcie watka za uchem do niego nie dociera. a ten

Marta, jest dokladnie tak jak piszesz - co prawda odkrylismy to wlasnie
sami, ale moglismy nie odkryc, wielkie dzieki za znakomita porade :)

--
Robert

skurcze mięśni brzucha?
poppers-y