nowy trawnik - fakty i mity

61. Data: 2004-06-17 08:19:00

Temat: Re: nowy trawnik - fakty i mity
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andia" <a...@o...pl> napisała w wiadomości

> Z tymże trawniczek tam miałam tylkoż 4 arowy ,a teraz to łąka i szukam
> jakichś innych ekonomiczniejszych sposobów nawożenia niż saletrą -co
> stosowałam poprzednio .

A jaki może być ekonomiczniejszy (tańszy) sposób???
Nie mówię o kupowaniu w torebkach kilogramowych w markecie, jak duży trawnik
to kupić worek 50 kg (a jak duża łąka to może z wagon) i siać do woli.
Wszak nawet łąki nawozi się saletrą (lub innymi nawozami azotowymi typu
gnojówka :) i jest to najtańszy sposób. Chyba, że o ekonomię wykonawczą
chodzi, ale wtedy proponuję poprosić jakiegoś sąsiada dysponującego
siewnikiem do nawozów :) albo z kółka rolniczego nająć (wszak to łąka).

Pozdrawiam
Filip J

62. Data: 2004-06-17 09:57:14

Od: "andia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie widzę różnicy w potrzebach nawozowych 4 i 10 arowego trawnika,
> ale rozumiem, że problemem są dla Ciebie wzrastające koszty nawożenia.
> Widzę, że przypomniałaś sobie czym nawoziłaś trawnik, ale saletra nie
> jest przecież specjalistycznym nawozem do trawników.

Witam!!
Na wstępie mała prośba o dokładne czytanie postów a potem odpowiadanie;)
Saletrą nawoziłam mój mały trawnik w POPRZEDNIM ogrodzie ,ten roczny trawnik
10 arowy nawiozłam w tym roku nawozem wieloskładnikowym do trawników/firmy
nie pamiętam/- z resztą zgodnie z tym co pisałam wcześniej :)

Naprawdę nie widzisz różnicy w potrzebach nawozowych ILOŚCIOWYCH 4 a 10
arowego trawnika? Dziwne ?

A skoro sama nie chcesz uciąć więdnącego pędu katalpy,
żeby zobaczyć, czy wiązki przewodzące są brunate, to jak Ci pomóc? Ja
osobiście wątpię w werticiliozę katalpy, bo wiem jest to jedno z
najzdrowszych drzew, ale jej nie wykluczam. Bez obejrzenia przekroju
nie sposób powiedzieć coś mądrego. Nie pofatygowałaś się ponadto, żeby
stwierdzić, czy to nie nornice są przyczyną kłopotów Twojej katalpy

No właśnie i tu pies pogrzebany ,pisałam o mojej obserwacji w wątku
dot.catalpy .
Jak tylko się dowiedziałam o krojeniu pędów/dowiedziałam się wczoraj/czym
prędzej pomknęłam do ogrodu nie zrzuciwszy nawet butów na obcasach ,wracając
po pracy:) Mąż się puknął w głowę :)
Kretów,nornic itp karczowników i śladów ich bytowania nie zauważyłam .

Mnie dziwi swierdzenie,że mogę sobie znaleźć sama,owszem zazwyczaj
> znajduje teksty tego typu:......

Ten tekst w całości przekopiowałam nic nie poprawiając,w takiej formie jaki
był na stronie,także ........chyba daje to do myślenia ;)

A takie podstawy to chyba nawet moja córka zna.

Na zadane przez dwie osoby pytanie czym nawozisz swój trawnik nie
> odpowiedziałaś, więc czego sama oczekujesz?

Nie widziałam pytań ,zaraz spróbuję je odnaleźć .

pozdrawiam jednak serdecznie
mimo,że chłód za oknem
Agnieszka

63. Data: 2004-06-17 17:43:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| W wiadomości news:caq6or$t7l$2@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz

| Hejka. Odnoszę wrażenie, że jednak molestujesz mnie niesłusznie.
| :-) Napisałem przecież post jak wyobrażam sobie nawożenie przy
| zakładaniu trawnika. Nic jednak nie stoi Basiu na przeszkodzie, żebyś
sama
| dała dobry przykład i oszczędzając wysiłek nowych, czasami
| sporadycznych uczestników grupy połączony ze znalezieniem odpowiedzi w
| wyszukiwarce dawała im każdorazowo kompendium wiedzy, której Ci
| przecież nie brakuje.

No właśnie na temat trawników wiem niezwykle mało, tym bardziej że mam w
ogrodzie sporo "chwastnika". Jeśli poczułeś się niesłusznie molestowany - to
przepraszam.

Pozdrawiam, Basia.

64. Data: 2004-06-17 18:20:28

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:caslvl$nld$2@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> Jeśli poczułeś się niesłusznie
> molestowany - to przepraszam.

Hejka. To w porządku, ale co z tymi tańcami we dwoje? :-)
Pozdrawiam przypominająco Ja...cki

65. Data: 2004-06-17 18:33:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| W wiadomości news:caslvl$nld$2@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz

| Hejka. To w porządku, ale co z tymi tańcami we dwoje? :-)

Do baletu to ja się nie nadaję (szalenie żałuję, ale zdrowy rozsądek
etc.):-(
Mogę co najwyżej szyć spódniczki, bo materiału jest dostatek.
Do zbioru traw i turzyc właśnie dołączył sit:-)

Pozdrawiam, Basia.

66. Data: 2004-06-17 19:24:50

Temat: Re: Nie na temat- nowy trawnik - fakty i mity
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2k6y7rvhn.fsf@sapijaszko.net...

> No, jakby mnie kto po łbie tym walił to zapewne korzonek sam ze
> strachu by usechł...
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

:))))))))))))))

pozdr
Ania

67. Data: 2004-06-17 19:32:06

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogę co najwyżej szyć spódniczki, bo materiału jest dostatek.
> Do zbioru traw i turzyc właśnie dołączył sit:-)

Ja bym się tak nie deklarowała z tym szyciem.
Dirko wielkie chłopisko , cały dzień zmarnujesz.
Jak sobie przypomnę konkurs dla dzieci na najpiękniejszego Szuwarka , to do
dzisiaj mną wstrząsa obrzydzenie do materiału trawiastego.
Z drugiej strony widok takiej baletnicy to by było coś :-)
Tankowanie przed występem uzgodniliście ?
Znaczy ,kto funduje ?

Pozdrawiam
Teresa

68. Data: 2004-06-17 19:40:51

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio napisał:

> [...]
> dzisiaj mną wstrząsa obrzydzenie do materiału trawiastego.
> Z drugiej strony widok takiej baletnicy to by było coś :-)

Za ten widok to ja mogę pół dnia stracić i igłą pomachać, mam
wprawę szczególnie w szyciu precyzyjnym:-))

> Tankowanie przed występem uzgodniliście ?
> Znaczy ,kto funduje ?

Ja mogę z własnym paliwem, byle mnie nie ominęło:-)))
Materiału na spódniczki też mogę dostarczyć, rozrasta się trawniczek w
paski jak szalony:-)

Pozdrawiam
Marta

69. Data: 2004-06-17 20:42:31

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cass49$ipo$2@korweta.task.gda.pl Marta Góra
<m...@m...pl> napisał(a):

> Za ten widok to ja mogę pół dnia stracić i igłą pomachać, mam
> wprawę szczególnie w szyciu precyzyjnym:-))

Hejka. Albo tańczę z Basią w samej spódniczce albo wcale. :-)
Pozdrawiam stanowczo Ja...cki

70. Data: 2004-06-17 20:59:09

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. Albo tańczę z Basią w samej spódniczce albo wcale. :-)

Trzymam Cię za słowo:-)))

Pozdrawiam
i idę nawlekać nici

Marta