o deseczce sztorcowej słów kilka

1. Data: 2005-04-07 07:10:06

Temat: o deseczce sztorcowej słów kilka
Od: "Władca Much" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie.
Jakiś czas temu skuszony opisem jak również opiniami tele-kucharzy
postanowiłem zakupić deseczkę sztorcową, (taką posklejaną z kwadratów
drewna). Przejrzałem allegro, znalazłem sprzedawcę i kupiłem, za całe 20 pln
:-). Przesyłka dotarła w następnym dniu. Rozpakowałem deseczkę i myślę że
trzeba najpierw instrukcję (!) przeczytać co by źle nie uzywać... w
instrukcji jak byk napisane: "Nasmaruj deseczkę ze wszystkich stron olejem"
zrozumiałem że jest to zabieg konserwacyjny, przedłużający jej żywotność i
tak tez zrobiłem. Na końcu instrukcji napisano żeby czynność tą za jakiś
czas powtórzyć. Po jakimś tygodniu, myśle sobie "czas na smarowanie" wziąłem
deseczke i zaczynam smarować... A tu... Szok! deseczka pije olej jak
spragniony beduin wode na pustyni. Myślę sobie, a co mi tam, niech biedactwo
pije, i lałem ten olej, rozsmarowywując, aż... i tu kolejny szok -deseczka
wypiła prawie litr!! oleju. he he he. Pal licho ten olej, ale, i tu pytanie
do Was moi drodzy, Czy dobrze zrobiłem dając spragnionemu ulgę? Czy
przegiąłem i deseczka z przedawkowania trunku powędruje do kosza? Macie na
tym gruncie jakies doświadczenia? Czy to normalne, żeby zdrowa deska
wypijała co tydzień litr oleju?
pozdrawiam serdecznie
WM

1. Data: 2005-04-07 07:35:59

Temat: Re: o deseczce sztorcowej słów kilka
Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władca Much" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy dobrze zrobiłem dając spragnionemu ulgę?

Przeciez było napisane "nasmarować", nie "nasączyć".

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-04-07 08:41:53

Od: "Władca Much" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Władca Much" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Przeciez było napisane "nasmarować", nie "nasączyć".

No niby tak, ale wyszedłem z założenia ze chyba lepiej żeby deska ochlała
sie oleju niz np soku z jakiejgos mokrego warzywa, albo soku z szatkowanego
mięcha...
więc dobrze czy źle zrobiłem?

1. Data: 2005-04-07 08:47:30

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d32s10$iqj$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Władca Much" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
> sie oleju niz np soku z jakiejgos mokrego warzywa, albo soku z szatkowanego

Osobiście podejrzewam że kupiłeś tanią (20 zł?) deskę z podłego drewna.
Drewno w dobrym gatunku nie chłonęło by tyle oleju.

Wadysław

1. Data: 2005-04-07 08:56:06

Od: "Władca Much" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> Osobiście podejrzewam że kupiłeś tanią (20 zł?) deskę z podłego drewna.
> Drewno w dobrym gatunku nie chłonęło by tyle oleju.

Czyli biedactwo skończy w koszu....
:-(

1. Data: 2005-04-07 08:57:22

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> Czyli biedactwo skończy w koszu....

dlaczego od razu w koszu? Jesli uznasz, ze nie nadaje się do siekania, to
zawsze może robić za podstawkę pod gorące garnki.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-04-07 09:00:52

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
> Osobiście podejrzewam że kupiłeś tanią (20 zł?) deskę z podłego
drewna.
> Drewno w dobrym gatunku nie chłonęło by tyle oleju.

Mało kto wie z jakiego drewna powinna być wykonana deska np. do mięsa a
z jakiego łyżki itp.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-04-07 09:25:00

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
biedactwo
> pije, i lałem ten olej, rozsmarowywując, aż... i tu kolejny szok -deseczka

Obawiam się iż niemożliwe jest aby jakakolwiek deseczka wchłonęła litr
oleju. Chyba, że to jakiś kloc.
Obawiam się, że to dżudżu.
Pozdr. - Agnieszka

1. Data: 2005-04-07 09:34:43

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> Obawiam się iż niemożliwe jest aby jakakolwiek deseczka wchłonęła litr
> oleju. Chyba, że to jakiś kloc.
> Obawiam się, że to dżudżu.

Znaczy dzudzu wypil/wchlonal ten litr oleju? ;)

th

1. Data: 2005-04-07 09:39:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d32ui3$8dq$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@b...poczta.onet.pl> wrote:

> biedactwo
> >
> Obawiam się iż niemożliwe jest aby jakakolwiek deseczka wchłonęła litr
> oleju. Chyba, że to jakiś kloc.
> Obawiam się, że to dżudżu.

Cechy listu nie wskazują na dżudżu.

Władysław