o robótkach tunezyjskich- na zamówienie

1. Data: 2003-01-18 22:54:22

Temat: o robótkach tunezyjskich- na zamówienie
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asik zamówiła, a reszta też pewnie chce ;) (a poza tym skoro Ela już i
tak o mnie rozmaite rzeczy pisze, to przynajmniej niech to się jakoś ma
do rzeczywistości ;) )

robótki tunezyjskie (przynajmniej ja mam je w ksiązce pod taką nazwą)
robi się na czymś, co jest skrzyżowaniem druta (takiego do swetrów)z
szydełkiem, tzn. jest długie jak drut i ma haczyk jak szydełko. Robótka
to też takie skrzyżowanie, bo niby ściegi szydełkopodobne, ale oczek się
nie spuszcza, tylko zostawia na drucie (szydełku?), a w następnym
rzędzie tak jakby zakańcza. Potem znów to samo- niby słupki, oczka
zostają na drucie itd.
Nieduży kurs, jakby ktoś chciał popatrzeć (i nie wymigujcie się brakiem
wiaderek z czasem, i tak nie uwierzę, że Was tam nie ciągnie ;) ) :
http://www.stitchguide.com/stitches/crochenit/stitch
_pages/cronit_basic.html
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-18 23:55:08

Temat: Odp: o robótkach tunezyjskich- na zamówienie
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julka <y...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> Nieduży kurs, jakby ktoś chciał popatrzeć (i nie wymigujcie się brakiem
> wiaderek z czasem, i tak nie uwierzę, że Was tam nie ciągnie ;) ) :

masz racje :-)

http://www.stitchguide.com/stitches/crochenit/stitch
_pages/cronit_basic.html

smieszne i fajne zarazem :-)
pozdrowki
Ilona

1. Data: 2003-01-19 08:34:42

Temat: Re: o robótkach tunezyjskich- na zamówienie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003 23:54:22 +0100, Julka <y...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>robi si? na czym?, co jest skrzy?owaniem druta (takiego do swetrów)z
>szyde?kiem, tzn. jest d?ugie jak drut i ma haczyk jak szyde?ko. Robótka
>to te? takie skrzy?owanie, bo niby ?ciegi szyde?kopodobne, ale oczek si?
>nie spuszcza, tylko zostawia na drucie (szyde?ku?), a w nast?pnym
>rz?dzie tak jakby zaka?cza. Potem znów to samo- niby s?upki, oczka
>zostaj? na drucie itd.
>Niedu?y kurs, jakby kto? chcia? popatrze? (i nie wymigujcie si? brakiem
>wiaderek z czasem, i tak nie uwierz?, ?e Was tam nie ci?gnie ;) ) :

ja to sie do tego przymierzam od lat ale za chiny nigdzie
druta/szydelka nie ma.... mam stare ksero gdzies tez takiego
kursu z ksiazki...nawet sama nie wiem gdzie, bo dopiero jakbym
trafila na ten drut to bym szukala...moze to i lepiej ;))

Trys, pierzasty aniol
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-19 10:58:42

Od: "ela0626" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (a poza tym skoro Ela już i
> tak o mnie rozmaite rzeczy pisze, to przynajmniej niech to się jakoś ma
> do rzeczywistości ;) )

Moja kochana, jeśli Ela pisze to tylko w samych superlatywach szczerą prawdę
i tylko prawdę. Może nie?????

> wiaderek z czasem, i tak nie uwierzę, że Was tam nie ciągnie ;) ) :

http://www.stitchguide.com/stitches/crochenit/stitch
_pages/cronit_basic.html

A ja właśnie nie zaglądnę z powodu braku czasu. No, chyba że masz dojścia
gdzieś tam i załatwisz mi wcześniejszą emeryturę. Załatwiaj, proszę:)))))

Robótki tunezyjskie są prześliczne i mają bardzo dużą zaletę - nie
rozciągają się jak tradycyjne szydełkowe czy drutowe. Znam, kiedyś się
przymierzałam, ale tylko przymierzałam.

Szukaj dalej, kuś i poszukaj dla Eli ładnych frywolitek.

A za słowniczki duża buźka.

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-01-19 11:43:04

Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Przy tlumaczeniu aniolka dla Justyny wkliknelam sie na te strony, i teraz
widze ze ktos inny tez na to wpadl :-). Na taych stronach tez sa kursy i
rozne sciegi robione ta metoda

http://www.woll-insel.at/shop/pages/haekelmuster/htm
l/tunesisch_hakeln.html
http://www.teddys-handarbeiten.de/haekellehrgang-ein
gang.htm

Monika

1. Data: 2003-01-19 12:23:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A ja widuj? od czasu do czasu taki drut, ostatnio chyba mi mign?? u pana
>na Kolejowej w W-wie, sama kupi?am dawno temu, tylko ?eby si? tego
>nauczy?, ale nie robi?am jakiej? powa?nej robótki. Na pewno w ka?dym
>razie jest to w Polsce osi?galne.
>
>Pozdrawiam
>Julita

cholera....

Trys, pierzasty aniol przekletnik
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-19 18:05:05

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> On Sat, 18 Jan 2003 23:54:22 +0100, Julka <y...@p...onet.pl>
> wrote:
>

> ja to sie do tego przymierzam od lat ale za chiny nigdzie
> druta/szydelka nie ma....

A ja widuję od czasu do czasu taki drut, ostatnio chyba mi mignął u pana
na Kolejowej w W-wie, sama kupiłam dawno temu, tylko żeby się tego
nauczyć, ale nie robiłam jakiejś poważnej robótki. Na pewno w każdym
razie jest to w Polsce osiągalne.

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-19 22:59:33

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:
> [...]
> widze ze ktos inny tez na to wpadl :-). Na taych stronach tez sa kursy i

Zajrzałam sobie na te strony i znalazłam jeszcze robótki na widełkach:
http://www.teddys-handarbeiten.de/gabelhaekeln-lerne
n.htm

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-20 17:11:21

Od: "Mirella" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczytuje Was od jakiegoś czasu ale nie miałam odwagi się odezwać, więc
jeżeli zrobię coś nie tak proszę nie krzyczć.
Szydełko tunezyjskie jest do kupienia w Poznaniu na Al. Marcinkowskiego.
Kupiłam z 2 tygodnie temu.
Jest książka Ireny Koteckiej pt. "Album splotów szydełkowych Tunezyjskich"
Wydawnictwo "WARTA" Warszawa 1985 r.

1. Data: 2003-01-20 18:05:54

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mirella <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0haie$e5m$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Kupiłam z 2 tygodnie temu.
> Jest książka Ireny Koteckiej pt. "Album splotów szydełkowych Tunezyjskich"

Witaj serdecznie
Ilona

nowe XXX
Japonka