obrzezanie po operacji spodziectwa

11. Data: 2004-11-28 08:19:27

Temat: Re: obrzezanie po operacji spodziectwa
Od: "JoannaBDG" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@p...interia.pl> napisał w wiadomości
news:cob237$ef8$3@atlantis.news.tpi.pl...

> Ale zuwaz,ze jak juz bedzie mialo to dla niego jakies znaczenie,..i wtedy
> dopiero zacznie sie martwic o zabieg, to moze byc troche pozno,..tzn.
jesli
> to bedzie wykonane teraz to za te pare lat sladu juz nie bedzie,..juz
dawno
> po klopocie,...a tak to co,..zabieg, gojenie, problemy itd. ....w
momenice,
> w ktorym przydalo by sie juz miec wyzdrowiala meskosc:))

Otóż to. Musimy TO zrobić przed 10 rokiem życia. Chirurg sugeruje, żeby
już, kiedy syn ma 7 lat. Potem ze względów
psychologiczno-społeczno-seksulanych
moze to być kłopotliwe (mówiąc delikatnie).

pozdrawiam

Joanna

12. Data: 2004-11-28 14:27:11

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 28 Nov 2004 09:15:54 +0100, JoannaBDG wrote:

> To jest istotny argument, bo zastanawiałam się, czy zwyczajowe obrzezanie
> nie ma jakiegoś głębszego sensu - własnie medycznego.

Piotr napisał, że być może potencjalnie może być nawet szkodliwe;)

> Ale to może już być trauma - ma 18 lat, panienkę przy boku, chciałby
> ten-teges,
> a tu falbanka,

Owszem, może się tak zdarzyć.
Tylko że (OT i tryb ględzenia ON) ja bym na przykład wolał, żeby mój
synek (sprawdzić czy nie ksiądz) w przyszłosci podejmował decyzję o ten
teges nieco później, niż przy pierwszej nadarzającej się okazji w wieku
18 lat:)
Poza tym mógłby się zoperować 3 lata wcześniej dajmy na to.
A poza tym (poza względami estetycznymi i pewnym konformizmem
oczywiście), skąd można wiedzieć, czy taka falbanka w jakikolwiek sposób
upośledzałaby zdolność do tentegesa?

Ale to już OT zupełne, a rodzicami jesteście Wy, a nie ja, wiec nie będę
już na ten temat pisać.

> a wiec operacja, znacznie berdziej traumatyczna niż w wieku
> latentnej seksualności.

Dlaczego?
Jest mnóstwo facetów, którzy w wieku aktywnej seksualności dokonują na
sobie obrzezania, piercingu czy innych, znacznie bardziej traumatycznych
z medycznego punktu widzenia, procedur na genitaliach. I jakoś nic nie
wspominają o traumie:)

> Ech, on już teraz chce, żeby odciąć tę skórkę....

Jeśli on chce, i wy chcecie, to sprawa jest jasna.

Tylko na wszelki wypadek weźcie od niego świadomą zgodę na piśmie;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

13. Data: 2004-11-28 15:24:11

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1631793qsvu4w$....@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> Jeśli on chce, i wy chcecie, to sprawa jest jasna.

Tez tak mysle - jak chce, to ciąć.

P.S. No big deal: wiekszosc Amerykanow (plci meskiej) jest obrzezana i jakos
funkcjonuja.

--
Robert

14. Data: 2004-11-28 15:45:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 28 Nov 2004 16:24:11 +0100, RobertSA wrote:

> P.S. No big deal: wiekszosc Amerykanow (plci meskiej) jest obrzezana i jakos
> funkcjonuja.

:) Tyle że ich nikt nie pytał.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

15. Data: 2004-11-28 16:26:42

Od: "L&N lab" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potem ze względów
> psychologiczno-społeczno-seksulanych
> moze to być kłopotliwe (mówiąc delikatnie).

BZDURA

pzdr
LN

16. Data: 2004-11-28 19:26:49

Od: "JoannaBDG" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> synek (sprawdzić czy nie ksiądz) w przyszłosci podejmował decyzję o ten
> teges nieco później, niż przy pierwszej nadarzającej się okazji w wieku

Hehe, ja też bym wiele rzeczy chciała, ale tez biore pod uwagę,
że nie wszystko będzie tak jak bym sobie życzyła i wyobrażała ;)

> [...]
> A poza tym (poza względami estetycznymi i pewnym konformizmem
> oczywiście), skąd można wiedzieć, czy taka falbanka w jakikolwiek sposób

Może nie az pośledzałaby, ale wprowadzała pewien dyskomfort, u niego
lub u partnerki. Np. ja tam nie toleruję wypustek i inszych falbanek ;)

> [...]
> sobie obrzezania, piercingu czy innych, znacznie bardziej traumatycznych
> z medycznego punktu widzenia, procedur na genitaliach. I jakoś nic nie

Hm, myślę sobie, że jest różnica między takim zabiegiem wykonanym z własnej
woli.
Nie z medycznego punktu widzenia.

> Jeśli on chce, i wy chcecie, to sprawa jest jasna.

On, chce, ale jest jeszcze mało świadomy, mąż raczej chce, ja nie wiem,
więc jednak nic nie jest takie proste jakby się chciało...

pozdrawiam nadal wątpiąca, aczkolwiek w mniejszym stopniu :)

Joanna

17. Data: 2004-11-28 19:30:20

Od: "JoannaBDG" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "L&N lab" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> BZDURA

Jakbyś rozwinął tą głęboką myśl, byłabym wdzięczna ;)

pozdrawiam

Joanna

18. Data: 2004-11-29 00:04:55

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 28 Nov 2004, RobertSA wrote:

> P.S. No big deal: wiekszosc Amerykanow (plci meskiej) jest obrzezana i jakos
> funkcjonuja.

to prawda ale Kanadyjczycy i Europejczycy juz nie. Poza tym generalnie
uwaza sie, ze nie ma wskazan medycznych do rutynowego obrzezania - czyli
nie ma tak ewidentnych badan przeprowadzonych poprzez EBM, ktore
potwierdzalyby, ze warto ten zabieg robic rutynowo. Dlaczego w USA
ten zabieg tak sie rozpowszechnil z przyczyn pozareligijnych tego nie
wiem.

Jesli ktos chce to zrobic sam ze wzgledow estetycznych
(pomijam wzgledy regligijne) to jego sprawa i wybor. Jest
bardzo wiele osob obrzezanych w kulturach zydowskij i arabskiej
i ten zabieg jest stosowany od wielu lat i ludzie z tego powodu
ani nie wymarli ani nie czuli sie lepiej. Natomiast identycznie
obok kultur, gdzie obrzezywano z roznych przyczyn byly takie,
gdzie tego nie robiono - np. grecka. Obrzezanie nie ma wiec
raczej medycznego punktu widzenia ale ma zwiazek kulturowy
i religijny. W niektorych kulturach jest prawie norma
a w innych nie. USA jest specyficznym krajem bo tam
sie tez zwyczaj przyjal w ostatnich czasach. Nasza
kulture chrzescijanska "wybronil" od obrzezania Sw. Pawel

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

19. Data: 2004-11-29 00:26:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2004-11-29 08:09:17

Od: "JoannaBDG" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.BSO.4.58L0.0411290123480.23925@renata.am.t
orun.pl...

> Natomiast pozostaje to sprawa mezczyzny czy
> pary. Jesli takie sa preferencje to ok. Niemniej nie warto
> dorabiac do tego ideologii tylko warto sie przyznac, ze jest to
> pewna preferencja - jak noszenie wasow czy brody tylko dotyczace
> innego aspektu ..

Tak, ale są i inne aspekty, a więc (tak sobie głośno myślę na psm):

ZA:
-tak czy siak jakiś zabieg trzeba zrobić, naprawa napletka grozi stulejką i
kolejnymi
ingerencjami medycznymi (to chirurg jasno powiedział)
-preferencja rodzinna (teściowa zdecydowała o obrzezaniu mojego męża
zaraz po jego urodzeniu, nie z powodów religijnych tylko lekarz ją namówił)
-przekonuje mnie, że jest to higieniczne

PRZECIW:
-wydziwaczenie w naszej kulturze (w końcu lepiej sie nie wychylać, bo a nuż
znów zaczną ścigać obrzezanych? ;)
-Piotr mówi, że naplatek ma istotne funkcje

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zechcieli odezwać sie w tej sprawie, to
dla mnie
naprawdę pomocne :)
(Mam sentyment do psm, bo operacja spodziectwa i 3 migdałka mojego dziecka
tez odbyła się po konsultacjach tutaj, i było to dla mnie niesłychanie
cenne)

pozdrawiam

Joanna

Anatomia oka - matriały