ocieplenie rury kominowej

1. Data: 2012-11-18 20:13:29

Temat: ocieplenie rury kominowej
Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam kupić kozę/kominek i wyprowadzić rurę na zewnątrz budynku
przez wykuty otwór. Czy taka rura wymaga jakiegoś ocieplenia, obudowy?

2. Data: 2012-11-18 20:16:10

Temat: Re: ocieplenie rury kominowej
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M1SLQ wrote:
> Zamierzam kupić kozę/kominek i wyprowadzić rurę na zewnątrz budynku
> przez wykuty otwór. Czy taka rura wymaga jakiegoś ocieplenia, obudowy?

w strefie przejścia przez ścianę warto dać izolację z wełny kominkowej. sam
rura powinna być w pomieszczeniu goła bo oddaje ciepło i ogrzewa
pomieszczenie.

3. Data: 2012-11-18 20:36:44

Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w strefie przejścia przez ścianę warto dać izolację z wełny
> kominkowej. sam rura powinna być w pomieszczeniu goła bo oddaje ciepło
> i ogrzewa pomieszczenie.

a na zewnątrz może być bez izolacji, czy przepisy/logika nakazują
zaizolowanie i obudowę?

4. Data: 2012-11-18 20:45:05

Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze pytanie, czy taka rura
http://allegro.pl/rura-dymowa-dymna-do-piec-koza-1m-
fi-120mm-i2790978976.html
zda egzamin na zewnątrz (nie jako wsad w kominie)
czy może jest dużo gorsza od tych po 60-80 zł za metr?

5. Data: 2012-11-19 14:46:31

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> Zamierzam kupić kozę/kominek i wyprowadzić rurę na zewnątrz budynku przez
> wykuty otwór. Czy taka rura wymaga jakiegoś ocieplenia, obudowy?

Brak izolacji na zewnątrz skutkować będzie wychładzaniek spalin w rurze, co
ograniczy ciag kominowy- może się dymić przy otwartych drzwiczkach.
Rura nieocieplona- jeśłi nie jest żaroodporna (szlachetna) to nieocieplona
będzie korodować od nagrzania i wpływów atmisferycznych.
T.

6. Data: 2012-11-19 14:48:28

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
fi-120mm-i2790978976.html
> zda egzamin na zewnątrz (nie jako wsad w kominie)
> czy może jest dużo gorsza od tych po 60-80 zł za metr?

Taka rura szubko skoroduje. Mam ten sam problem w swoim kominie, gdzie
dałem taką rurę. Żadfna oszczęność, a kłpotów dużo.
T.

7. Data: 2012-11-19 16:07:00

Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taka rura szubko skoroduje. Mam ten sam problem w swoim kominie, gdzie
> dałem taką rurę. Żadfna oszczęność, a kłpotów dużo.

Jeśli to kwestia kilku (4-5) lat, to jestem skłonny zaakceptować tą
niedogodność. Jeśli zaś już po roku będzie do wymiany, to nie.

pozdrawiam,
Michał

czym ogrzewać
problem z wentylacja