oczewki

1. Data: 2002-06-19 13:20:31

Temat: oczewki
Od: "news.onet.pl" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem tu pierwszy raz.. inie wiem czy sie o tym juz mowilo ale...
czy ktos noszacy soczewki moglby podzielic sie wrazeniami na temat
pierwszego okresu noszenia;

bo nie wiem czy mam sie tym przejmowac , ze mi w nich sucho (pomieszczenie
klimatyzowane ok 21 stopni, praca przy kompach); no i troche mnie szczypia -
ale to w tedy jak wsadze palucha do oka -tak odruchowa-np. wszoraj
przetarlam oko i wytarlam z niego soczewke); a moze ja sobie podrazniam bo
jeszcze z zakladaniem mi nie idzie za dobrze?

no wiec-jak to jest jest na poczatku... jakies rady-porady, sztuczki-kruczki

ps. nosze je od 5 dni, acuve2 i mam takie krople lubraicant baush czu cos
takiego..
...a jak je nosilam przez 2dni poza klima to bylo ok.

dzieki za pomoc
barbarja

2. Data: 2002-06-19 14:49:29

Temat: Re: oczewki
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.onet.pl" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> bo nie wiem czy mam sie tym przejmowac , ze mi w nich sucho [...]
> ps. nosze je od 5 dni,

To bardzo krotko, ja do soczewek sie przyzwyczajalem jakies dwa tygodnie,
przez ten czas znajomi o mnie mowili "zaplakany Jarek" ;-)))
Trzeba to przetrzymac i tyle.

Sztuczki? Via mail trudno cos poradzic, moze na poczatek dwie:
- jedna bardzo mi pomagala na poczatku na takie uczucie "niewygody" w oku:
zamykasz oko i dwoma palcami chwytasz sie za powieke po bokach galki ocznej,
dokladnie tak, jakbys sie chciala przez powieke w oko uszczypnac, jesli mnie
dobrze zrozumialas - powinna wtedy zamknieta powieka "odskoczyc" od galki
ocznej, przynosi to pewna ulge
- druga: jak jestes poczatkujaca, zakladanie soczewek pewnie jest niezla
mordega i czesto zdarza ci sie zalozyc soczewke z jakims paprochem,
zwlaszcza na jej krawedzi. Nie trzeba wtedy koniecznie jej zdejmowac i
zaczynac od nowa, na poczatek warto po prostu ssunac soczewke na druga
strone galki (trzeba przytrzymac soczewke paluchem i spojrzec w odpowiednia
strone w bok) a potem mrugajac przywrocic ja do porzadku. W wielu
przypadkach to wystarczy, zeby paprocha wymrugac :-)

> i mam takie krople lubraicant baush czu cos
> takiego..

Daj spokoj z tymi kroplami, sa drogie a daja dokladnie tyle samo co np.
Lacrimal, w kazdej aptece bez recepty za chyba niecale dwa zlote.

J.

3. Data: 2002-06-19 15:51:22

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takiego..
> ...a jak je nosilam przez 2dni poza klima to bylo ok.

Nosze soczewki od kilkunastu lat, wiec chetnie podziele sie moim
doswiadzeniem. Otoz, na poczatku mozesz odczuwac lekki (ale naprawde lekki)
dyskomfort, oczu nie trzyj, zdaza sie "wytarcie soczewki z oka". Jesli oczy
beda piekly i beda zaczerwienione przez czas dluzszy, idz natychmiast do
okulisty na kontrole, moze sie okazac ze jestes w grupie ok.10-15% ludzi,
ktorzy nie moga nosic soczewek.
Z drugiej strony, nie ma gorzej wysuszajacej kombinacji niz klima i
komputer, czesto przemywaj sobie oczy tym plynem (lubricantem). Moze w pracy
nos na razie okulary??? Przy soczewkach jest wazne, zeby nie wysuszac galki
ocznej za bardzo.
Powodzenia
Iza

4. Data: 2002-06-19 21:27:08

Od: Harry Haller <h...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W przerwie miendzy kolejnymi uykami ciepuej whisky dnia Wed, 19 Jun
2002 17:51:22 +0200, "Iza" <c...@o...net.pl> napisau (a):

> [...]
>nos na razie okulary??? Przy soczewkach jest wazne, zeby nie wysuszac galki

Zgadza się - noszę soczewki od kilku lat i do pracy na kompie
wole je po prostu ściągnąć. Oczka "suszą się" niesamowicie
w czasie pracy przy kompie , a nie ma nic gorszego niż soczewka
w suchym oku :(((
--
Harry Haller
___________________________

5. Data: 2002-06-20 07:39:05

Od: "barbarja" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj spokoj z tymi kroplami, sa drogie a daja dokladnie tyle samo co np.
> Lacrimal, w kazdej aptece bez recepty za chyba niecale dwa zlote.

okulista mi powiedzial ze te takie za 2zl to zawieraja konserwanty ktore
moga uszkodzic soczewke , no ale moze to kit? (na razie krople bausha
dostalam za darmo)

dzisiaj kolejny dzien z soczewkami no i tak: na prawym oku jest ok ale na
lewym co jakis czas pojawia sie uczucie czegos pod powieka (wtedy zamykam
oko i lekko masuje) - jak zakladam to widze na soczewce rozene paproszki i
staram sie je wyplukac no ale moze sie do konca; jest tez dla mnie niezla
gimnastyka znlezienie napisu '123' na soczewce jak juz nie moge to jakos
tam orientuje sie po ksztalcie czy sie dobrze wywinela...

a jeszcze a propos komputerow - czy daja cos okulary antyodblaskowe w
temacie suchosci - bo wlasnie nie wiem czy dobrze rozumie powody dla ktorych
susza sie oczy: w klimie nawiew(?) a kompie co ? promieniowanie , wysilek
oka, skupianie wzroku na malych obszarach?

w kazdym razie dzieki za odpowidzi
barbarja

6. Data: 2002-06-20 07:46:41

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barbarja" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> okulista mi powiedzial ze te takie za 2zl to zawieraja konserwanty ktore
> moga uszkodzic soczewke , no ale moze to kit? (na razie krople bausha
> dostalam za darmo)
'
Okulista ma racje, krople nie przeznaczone do soczewek moga je uszkodzic.
Lepiej nie eksperymentuj.

> [...]
> oko i lekko masuje) - jak zakladam to widze na soczewce rozene paproszki i
> staram sie je wyplukac no ale moze sie do konca;

Jak Cie cos drazni po zalozeniu, to wyjmij, przeplucz i zaloz jeszcze raz.

jest tez dla mnie niezla
> gimnastyka znlezienie napisu '123' na soczewce jak juz nie moge to jakos
> tam orientuje sie po ksztalcie czy sie dobrze wywinela...

Jak dojdziesz do wprawy, to bedziesz rozpoznawal od jednego rzutu oka.

> a jeszcze a propos komputerow - czy daja cos okulary antyodblaskowe w
> temacie suchosci

NIe sadze, bo to nie o odblask chodzi.

- bo wlasnie nie wiem czy dobrze rozumie powody dla ktorych
> susza sie oczy: w klimie nawiew(?) a kompie co ? promieniowanie , wysilek
> oka, skupianie wzroku na malych obszarach?

Chodzi o to, ze sie wgapiasz w jeden punkt i malo mrugasz, czasem przy
dlugim ogladaniu telewizji tez wystepuje taki efekt. No, a w klimie, to
nawiew, po prostu powietrze wysusza ci soczewki i zaczynaja draznic oko (tak
bywa tez przy suchym, goracym wietrze, przy wentylatorze itp.)
Soczewki super sa, ale jednak to nie to samo, co zdrowe oczy...ja tam
rozwazam mozliwosc operacyjnego usuniecia krotkowzrocznosci.
Iza

7. Data: 2002-06-20 07:59:20

Od: "barbarja" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozwazam mozliwosc operacyjnego usuniecia krotkowzrocznosci.
> Iza

tez o tym myslalam - no ale nie wiem jak jest z doswiadczeniem lekarzy
(jakies obiektywne opinie by sie przydaly kogos kto np. skorygowal sobie
wzrok)-czy nie sa to np. dopiero nabierajacy wprawy eksperymentatorzy (nawet
nie wiem dokladnie od kiedy ta metoda jest w powszechnym uzyciu)- poza tym
tak troche sie boje bo to jednak ciach ciach i mechanicznie ci zagrzebia w
oku...

barbarja

8. Data: 2002-06-20 09:39:32

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak troche sie boje bo to jednak ciach ciach i mechanicznie ci zagrzebia w

http://www.mavit.com.pl/
Obejrzyj sobie film i poczytaj. Wydaje sie to calkiem bezpieczne.
Iza

9. Data: 2002-06-20 09:41:29

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> okulista mi powiedzial ze te takie za 2zl to zawieraja konserwanty ktore
> moga uszkodzic soczewke , no ale moze to kit? (na razie krople bausha

Od tego okulisty? No to sie nie dziw, ze odradza ci cokolwiek innego niz te
krople. Mi Lacrimal polecil rowniez okulista, co wiecej mowil calkiem
przekonywujaco, ze jedno i drugie to po prostu sztuczne lzy - plyn o
skladzie zblizonym do lez naturalnych i nic wiecej.

> lewym co jakis czas pojawia sie uczucie czegos pod powieka (wtedy zamykam
> oko i lekko masuje)

Masowania oczu z soczewkami raczej unikaj, zwlaszcza jak masz na soczewce
jakiegos paprocha. Jak przesadzisz i/albo trafisz na jakiegos wrednego
paprocha, mozesz sobie zarysowac rogowke, oko ci bedzie wtedy pare dni
ropialo.

J.

10. Data: 2002-06-20 10:17:34

Od: "barbarja" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oko ci bedzie wtedy pare dni
> ropialo.

no to brzmi groznie;
a z tymi kroplami - to jeszcze sprawdze innych okulistow- co oni na to;

kiedys uzywalam -Lacrimal jak nosilam okulary ale kiedys pomylily mi sie
buteleczki (popatrzylam na kolor na klejki a nie na napisy) i zamiast
lacrimalu wpuscilam sobie krople do nosa do oka no i tak spanikowalam ze
zarzucilam uzywanie kropoli - zeby mi sie znowu nie pomylilo...
teraz to troche mnie przeraza ze nie moge pomylic oczy lewego z parawym bo
mam rozne wady-tzn. pewnie moge tylko ze mniej wtedy zobacze;

a jeszcze sie spytam: jaki plynu do czyszczenia uzywacie - ja dostalam
Complete Comfort plus firmy Allergan(czy moge w ostatecznosci zamiast
kropelek wlac go sobie do oka?) no i jakie sa koszty soczewek? bo cos mi
sie wydaje ze troche przeplacilam: za 6 acuve2 zaplacilam 110...

barbarja

wstydliwy problem
Bardzo potrzbne
migdalki