oczka/tears krople , okres waznosci/ soczewki

1. Data: 2003-09-04 00:24:39

Temat: oczka/tears krople , okres waznosci/ soczewki
Od: "Bach" <b...@n...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

mam parę pytań , wiem że podobne kwestie były poruszane
na tej grupie ale nie znalazłem odp w archiwum.

Ostatnio kupiłem soczewki kontaktowe Acuvue2
(moje pierwsze, okularów też nie miałem).
Niestety oczy zaczeły mnie szczypać, (sam nie
wiem czy pasuje to określenie) głównie kiedy wiatr wieje w oczy.
Czy jest to normalne ? czy może jest to rodzaj jakiejś nadwrażliwości ?
Bez soczewek też jest mi ciężko "patrzeć" pod wiatr nawet
słaby (ale z soczewkami znacznie gorzej). A może jest
to spowodowane suchym okiem ?

Po kilku dniach (2/3) musiałem zdjąć soczewki bo dorobiłem
się zapalenia spojówek, nie wiem czy to nie było z powody
wkładania i zdejmowanie (około 5-10min mi to zajmowało)
teraz po tygodniu oczy ciągle są czerwone ale jest już lepiej,
muszę też zdecydować czy kupić soczewki bo w
pon. upływa mi czas promocji.

Sporo siedzę przed kompem (nawet 8-14h ,crt 19"), więc
oczka wysychają lekarz polecił mi Teares Naturale II , czy
mogę je używać z założonymi soczewkami ? czy może powinienem
używać płynu od soczewek (Renu MultiPlus) ?

Jaki jest najlepszy sposób zdejmowania ?
Ile czasu (dni) soczewki mogą leżeć w płynie ?
Czy ktoś nosił te soczewki bez zdejmowania przez tydzień ? Jak się
spisywały ?
Na opakowaniu od Tears n. pisze żeby nie stosować dłużej niż
miesiąc po otwarciu warto się tym przejmować ?

Jeszcze jedno pytanie. Jak pisałem siedze przed kompem naprawdę długo,
dopełniam czas czytaniem książek, (kolejne kilka godzin) czy prze noszeniu
soczewek nie zmęczę przypadkiem za bardzo wzroku (jeszcze nie robiłem testu
14+5h ;)?
Czy nie wpłynie to na pogorszenie wzroku (bardziej niż bez soczewek)?

huh dużo tych pytań się uzbierało , będę wdzieczny za odpowiedzi.

pozdr. bach
bach2k.republika.pl

2. Data: 2003-09-04 06:21:48

Temat: Re: oczka/tears krople , okres waznosci/ soczewki
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bj60o6$qov$...@a...news.tpi.pl,
Bach <b...@n...poczta.gazeta.pl>:

> Niestety oczy zaczeły mnie szczypać, (sam nie
> wiem czy pasuje to określenie) głównie kiedy wiatr wieje w oczy.

to moze byc suchosc oka zwiazana z soczewkami

na poczatek wkladaj na krotkie okresy, stopniowo przyzwyczajaj - szukaj w
archiwum "casus" - byl opisany niedawno taki harmonogram

> Czy jest to normalne ? czy może jest to rodzaj jakiejś nadwrażliwości
> ?
Moze tez byc uczulenie na konserwant w plynie do soczewek, ale to mniej
prawdopodobne.

> Bez soczewek też jest mi ciężko "patrzeć" pod wiatr nawet
> słaby (ale z soczewkami znacznie gorzej). A może jest
> to spowodowane suchym okiem ?
Mozliwe.

> Po kilku dniach (2/3) musiałem zdjąć soczewki bo dorobiłem
patrz wyzej!

> Sporo siedzę przed kompem (nawet 8-14h ,crt 19"), więc
> oczka wysychają lekarz polecił mi Teares Naturale II , czy
> mogę je używać z założonymi soczewkami ?

Tak, Tears Naturale mozesz, ale nie kazdych innych - zreszta przeczytaj
ulotke, tam jest opisane. Komp jest OK, tylko rob przerwy, staraj sie mrugac
i spogladaj w dal. No i refresh rate monitora musi byc mozliwie duze, co
najmniej te 75Hz.

> Ile czasu (dni) soczewki mogą leżeć w płynie ?
Moga lezec dosc dlugo.

> Czy ktoś nosił te soczewki bez zdejmowania przez tydzień ? Jak się
> spisywały ?
Wiem, ze na razie zdejmowanie i zakladanie to dla Ciebie koszmar, ale szybko
sie nauczysz i wiedz, ze korzystniej jest skrocic czas noszenia i nie nosic
na okraglo.Zob. archiwum, dlaczego.

> Na opakowaniu od Tears n. pisze żeby nie stosować dłużej niż
> miesiąc po otwarciu warto się tym przejmować ?

Tak, to istotne. Pamietaj tez, aby zakrapiac w mozliwie higienicznych
warunkach, po umyciu rąk i nie dotykac koncowka do niczego, np. rzęs.

> [...]
> dopełniam czas czytaniem książek, (kolejne kilka godzin) czy prze
> noszeniu soczewek nie zmęczę przypadkiem za bardzo wzroku (jeszcze
Jesli stosujesz sie do zasad, to raczej nie, ale zrob sobie dzien przerwy i
zobacz, czy jest roznica, wtedy stwierdzisz, jak bardzo to wplywa, bo to
zalezy, jak u kogo.

--
Robert

3. Data: 2003-09-04 09:11:08

Od: "avantar" <bart718@{TO-WYTNIJ}op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bez soczewek też jest mi ciężko "patrzeć" pod wiatr nawet
> słaby (ale z soczewkami znacznie gorzej). A może jest

Jesli cie stac to zakup soczewki night&day z focusa
znacznie lepiej przepuszczaja tlen wiec wiele niedogodnosci
moze zniknac,chyba ze to problemy innej natury
jak uczulenie na plyn lub material soczewki.
Duzo problemow wynika wlasnie z nie dotlenienia
tym bardziej u osob ktore nosza soczewki od niedawna
i u ktroych oko jeszcze sie nie przystosowalo do ciala
obcego jakim jest soczewka.

4. Data: 2003-09-04 20:36:23

Od: "Bach" <b...@n...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za odpowiedzi i rady. Dziś odwiedziłem okulistę (optyka chyba)
i zapisał mi jakiś szwajcarski płyn na zapalenie spojówek i
popękane naczyńka. Za kilka dni znów spróbuję z soczewkami

pozdrawiam bach
bach2k.republika.pl

5. Data: 2003-09-04 21:08:17

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zapisał mi jakiś szwajcarski płyn na zapalenie spojówek i
> popękane naczyńka. Za kilka dni znów spróbuję z soczewkami

okuliste. optyk nie ma prawa leczenia.

casus

6. Data: 2003-09-04 22:08:25

Od: "Baltazar Kot" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus <c...@g...pl> napisał(a):

> okuliste. optyk nie ma prawa leczenia.
>
> casus

nie moze rowniez aplikowac i sprzedawac soczewek ;)))))))
moze tylko lekarz specjalista

po uprzednim badaniu

takie jest nadal obowiazujace prawo w tym kraju
komunikat MZ z grudnia 1998 lub 1999

7. Data: 2003-09-05 12:02:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie moze rowniez aplikowac i sprzedawac soczewek ;)))))))
> moze tylko lekarz specjalista
>
> po uprzednim badaniu
>
> takie jest nadal obowiazujace prawo w tym kraju
> komunikat MZ z grudnia 1998 lub 1999

Moze sprzedawac - zgodnie z recepta. Bez - nie.

casus

Głowa!!!!!!!!!!!!!!!!! Help me
kłucie lewa strona podbrzusza
pytanie do fachowcow ginekologow
Rozmowa kwalifikacyjna w niemieckim szpitalu
Rozmowa kwalifikacyjna w niemieckim szpitalu