oczy pytanko

1. Data: 2003-12-07 19:09:27

Temat: oczy pytanko
Od: "tragarz" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dluzszego czasu mam przed oczyma mety i jest tego coraz wiecej. Dodatkowo
niedawno poawily mi si etakie blyszczace punkciki widoczne na bialym tle.
Wogole na bialym tle oczy baaardzo szybko mi sie mecza.
Pani doktor w badaniu stwierdzila ze oczy mam zdrowe i to mnie troche
uspokoilo.
Wiem ze mozna to jakos operacyjnie usunac. Czy decyzje podejmuje tylko i
wylacznie lekarz na podtswie badania czy moze sugerowac sie uwagami
pacjenta? Czy operacja taka jest bardzo niebezpieczna?
Pozdrawiam Wojciech

2. Data: 2003-12-07 20:29:04

Temat: Re: oczy pytanko
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylacznie lekarz na podtswie badania czy moze sugerowac sie uwagami
> pacjenta? Czy operacja taka jest bardzo niebezpieczna?

Pani doktor mowi, ze oczy masz zdrowe a chcesz sobie cos operowac? Nie
rozumiem tego!

casus

3. Data: 2003-12-08 00:01:35

Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wogole na bialym tle oczy baaardzo szybko mi sie mecza.

zmien np. na zielone. Ogolnie biale tlo nie jest korzystne dla samopoczucia.

> Pani doktor w badaniu stwierdzila ze oczy mam zdrowe i to mnie troche
> uspokoilo.

http://www.google.pl/search?q=eyefloaters&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&hl=pl&lr=

---

4. Data: 2003-12-09 08:09:36

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Muszę ci powiedzieć, że ja mam chyba to samo. W jednym oku pływa mi coś co
przypomina nitki. Kiedy patrzę na elran albo na jasne tło staje się to bardziej
widoczne i wtedy przeszkadza. Ja mam wrażenie, że TO jest w stałym miejscu i ma
taki sam lub lekko zmieniający się kształt. Przy okazji czy pieką cię oczy,
łzawią np rano po obudzeniu albo czy masz zapalenie spojówek? Ja wybieram się
do okulisty ale obawiam się, że powie mi to co tobie (bo to straszny konował
podobno).

5. Data: 2003-12-09 11:38:26

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
i ma
> taki sam lub lekko zmieniający się kształt.

Masz mety w ciele szklistym.

Przy okazji czy pieką cię oczy,
> łzawią np rano po obudzeniu albo czy masz zapalenie spojówek?

i suchosc galek ocznych.

Ja wybieram się
> do okulisty ale obawiam się, że powie mi to co tobie (bo to straszny
konował
> podobno).

po co idziesz do kogos, kogo nazywasz konowalem? I skad to wiesz? A wiesz,
ze masz wolny wybor specjalisty?

casus

6. Data: 2003-12-09 11:55:45

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Masz mety w ciele szklistym.
Czy to się da wyleczyć wogóle? I skąd wiesz, że to ciałko szkliste?
> po co idziesz do kogos, kogo nazywasz konowalem? I skad to wiesz? A wiesz,
> ze masz wolny wybor specjalisty?
>
> casus
Odpowiedź jest bardzo prosta podobno bo tak o nim mówią. W moim miasteczku jest
tylko jeden okulista, 10 lat temu będąc u niego z zapaleniem spojówek, które u
mnie trwa cały rok z niewielkimi przerwami otrzymałam diagnozę (zaznaczam że
oczy były tak opuchnięte że nic na nie prawie nie widziałam) " No cóż blondyna
z niebieskimi oczami to już tak będzie, bo te jasne tak mają - rumianek i
płukać proszę". Wyszłam bez leków i wściekła a po kilku tygodniach wylądowałam
w wojewódzkim szpitalu z powikłaniami (np. chwilowa choć żadka całkowita utrata
widzenia, częściowe zwyrodnienie siatkówki) związanymi z przewlekłym zapaleniem
spojówek.
Wolny wybór specjalisty wygląda tak, że jeżeli opuszczę dzień pracy u mojego
niemieckiego chlebodawcy pożegna się ze mną a ponieważ pracuję cały tydzień z
sobotami włącznie i to do późna więc o wyjeździe gdzieś dalej w poszukiwaniu
specjalisty nie ma mowy.Do mojego zdążę na wieczór może bo raz w tygodniu
przyjmuje prywatnie dokąd ma klientów-pacjentów.

7. Data: 2003-12-09 18:45:39

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to się da wyleczyć wogóle? I skąd wiesz, że to ciałko szkliste?

bo jestem okulista. Co do wyleczenia itd poszukaj w archiwum - bylo o tym
juz chyba ze 100x.

> [...]
utrata
> widzenia, częściowe zwyrodnienie siatkówki) związanymi z przewlekłym

Jesli masz przewlekle zapalenie spojowek, to powinno sie do okulisty chodzic
czesciej niz raz na rok. Zwyrodnienie siatkowki NIGDY nie jest powiklaniem
zapalenia spojowek - nie wiem, kto Ci takie rzeczy nagadal. Zapalenie
spojowek nie prowadzi tez do calkowitej utraty widzenia. Sorry, ale mam
wrazenie, ze albo Ty mylisz pojecia, albo ktos Ci glupot nagadal.

> [...]
> specjalisty nie ma mowy.Do mojego zdążę na wieczór może bo raz w tygodniu
> przyjmuje prywatnie dokąd ma klientów-pacjentów.

Ja Cie rozumiem, ale....wiesz, to jest Twoj problem, czy chcesz byc zdrowa,
czy nie. Jezeli Ci na tym nie zalezy, to do okulisty nie chodz, natomiast,
jezeli chcesz sie leczyc, to na wizyty czas musisz znalezc. Nie wierze, ze
pracodawca Cie zwolni za to, ze poszlas do lekarza. Jezeli pracujesz w
soboty, to pracodawca albo narusza kodeks pracy, albo codziennie powinnas
prace konczyc o 14.30 - wiec na pozne popoludnie zdazysz do poradni
okulistycznej nawet w innym miescie. Dzisiaj mozna znalezc i panstwowego
okuliste, ktory przyjmuje popoludniu. Na marginesie - jezeli nie odpowiada
Ci okulista u Ciebie w miasteczku - zmien go, w koncu robisz to dla swojego
zdrowia, a nie uskarzaj sie, ze Ci jest zle, bo tylko on jest pod reka itd,
itp. Wszyscy pracuja, wszystkich pracodawcy gonia, ale zawsze jest mozliwosc
pojsc do lekarza. Nie mnie tutaj Ci podpowiadac, ale w koncu mozesz sobie i
wziac jeden dzien urlopu.

casus
spec. ch. oczu

Trzy pytania odnośnie papierosów
Antybiotyki a alkohol
gardlo
Czosnek bakteriobójczy
pilne! - przechowywanie narzadow do transportu