odbiór mieszkania - parę wskazówek z autopsji

31. Data: 2004-12-22 07:55:46

Temat: Re: odbiór mieszkania - parę wskazówek z autopsji
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Daga" <z...@N...onet.pl> wrote in message
news:20041221140747.104E.ZIRAEL@NIESPODZIANKApoczta.
onet.pl...

> A od jakiego? Zdradź, proszę. Chciałabym uniknąć kłopotu. ;-)

Dulux :-)

I dla jasności, uprzedzając wszelkie posty w stylu "pomalowałem
duluxem i jestem zadowolony, to najlepsza farba" itp. - ja tam nie
wiem, powtarzam jedynie wyczytaną na forum muratora opinię
(potwierdzoną przez liczne osoby), o tym, że przy tej farbie
"wyłażące" kable to powszechne zjawisko.

J.

32. Data: 2004-12-22 07:58:13

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> wrote in message

> Nie ma licznika co najwyżej, jeśli jest instalacja, to bezpieczniki
> przedlicznikowe już są raczej, tylko zrzucone co najwyżej.

Tak czytam sam siebie z wczoraj i... chyba wenę twórczą miałem ;-) Co
najwyżej ;-D

J.

33. Data: 2004-12-22 08:22:18

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Daga <z...@n...onet.pl> napisał:

> Jeszcze mieszkania nie odebrałam, ale może w tym tygodniu...? :)
> W chwili odbioru WSZYSTKO ma działać tak, żeby się od razu dało
> wejść i wykańczać.

Masz racje. Poza tym, jesli masz juz ustalonego fachowca do prac
wykonczeniowych dobrze go ze soba wziac na odbior mieszkania.
Powinien wszystko sprawdzic i potem nie narzekac, ze np. sciany krzywe.

I dobrze sprawdz, czy szyby nie sa porysowane. W naszym przypadku
odbieralismy mieszkanie w pochmurny dzien i nic nie bylo widac.
W sloncu okazalo sie, ze 2 szyby sa tak porysowane, jakby
ekipa tynkująca myła je scierką pochlapaną zaprawą.

Milego odbierania :-)
Lila

34. Data: 2004-12-22 09:15:40

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze w news:cqb9a3$n7o$1@news.mch.sbs.de

> Dulux :-)

A mówili na tym forum, jaką w takim razie malować? Bo może inne
mają działanie podobne? W ogóle akrylową?

--
Pozdrowieństwa,
Daga

35. Data: 2004-12-22 09:24:46

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila pisze w news:cqbarq$6kc$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> Masz racje. Poza tym, jesli masz juz ustalonego fachowca do prac
> wykonczeniowych dobrze go ze soba wziac na odbior mieszkania.
> Powinien wszystko sprawdzic i potem nie narzekac, ze np. sciany krzywe.

Mam ustalonego: mó wujek będzie mi wszystko robił. Ale on może
przyjechać dopiero w połowie stycznia, odbierać mieszkanie więc
muszę sama. W każdym razie wszystko sprawdzone. Ściany są proste,
zresztą tam było tak, że jeśli odstawały 1,5 cm w jakąś stronę,
to były burzone i stawiane od nowa. Nie ma się do czego
przyczepić. :)

> I dobrze sprawdz, czy szyby nie sa porysowane.

Sprawdziłam. Odbierałam mieszkanie w słoneczku, do południa. Poza
tym zabrałam lampkę i doświetlałam sobie tam, gdzie nie było
widno (np. łazienkę).
Nic mi nie umknęło, jak pisałam - kazałam nawet klamkę wymienić
od drzwi balkonowych, bo porysowana. :)

Zobaczę, czy wymienili, w tym tygodniu drugie podejście. :)

36. Data: 2004-12-22 09:26:31

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Daga" <z...@N...onet.pl> wrote in message
onet.pl...

> A mówili na tym forum, jaką w takim razie malować?

Na tamtym forum podobnie jak i na tym, jak spytasz o coś, co
dostaniesz mniej więcej podobną ilość rad na za i przeciw każdej,
dowolnie wybranej marki ;-> Tylko tam najwyżej odpowiadajacych będzie
więcej, to forum jest bardzo duże.
Niemniej czytając uważnie można sobie jakies opinie wyrobić. Jak np.
to, że z duluxem trzeba uważać. Chwalą tam sobie jakieś inne markowe
farby, ale nie sledzę uważnie, bo chwilowo mnie to nie interesuje,
więc nie będę powtarzał, bo nie chcę w błąd wprowadzać :-) U siebie
malowałem zwykłym akrylowym Domaluxem czy jakoś tak, w dodatku z
kolorem dorabianym barwnikiem w wiaderku ;) i jestem zadowolony, farba
mimo trzech lat na karku nie blaknie.

> Ja wiem tyle, że w duluxa bawić si Bo może inne
> mają działanie podobne? W ogóle akrylową?

Akrylową się fajniej maluje :-) Inne akrylowe raczej takiego działania
nie mają.

J.

37. Data: 2004-12-22 09:30:17

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Daga" <z...@N...onet.pl> wrote in message
onet.pl...

> A mówili na tym forum, jaką w takim razie malować? Bo może inne
> mają działanie podobne? W ogóle akrylową?

Znalezione przed chwila na forum gazety wyborczej :-)

066&v=2&s=0

J.

38. Data: 2004-12-22 09:42:38

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze w news:cqbera$fgq$1@news.mch.sbs.de

> Znalezione przed chwila na forum gazety wyborczej :-)
>
> http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=217&w=18517
066&v=2&s=0

Ogromnie Ci dziękuję! To ważne info.

39. Data: 2004-12-24 15:04:32

Od: Piotr Płochocki <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Daga napisał:

ciach

> - czy rury mają odpływ (znawcy radzą w rury wetknąć sznurek
> zakończony ciężarkiem; jeśli rury nie są podłączone do pionu,
> sznurek napotyka opór)

Dodałbym jeszcze sprawdzenie, czy deszcz ociekający z parapetu sąsiada
nad nami nie bębni o nasz parapet.
Ogólnie przyjętą zasadą na budowie jest nieużywanie drabinki lecz
chodzenie przez gipsiarzy po parapecie - sprawdzić czy nie porysowany i
popękany.
A przede wszystkim powinno być posprzątane.
Żarówka przydać się też może przy sprawdzaniu równości ścian. Należy też
sprawdzić łatą czy płaszczyzny z prawej i lewej strony okien są rónwe.
Sprawdzić również za kaloryferem podokiennym czy nie ma "schodka"
najlepszy sposób wyrównania wcześniej opisywanych płaszczyzn.
Grez lub posadzka na klatce tuż przed naszymi wejściowymi drzwiami też
musi być równa - później będzie problem z progiem.
Sprawdzić czy wentylacja działa i czy wodomiary. itp są zaplombowane i
sprawne. Jak nie ma w mieszkaniu kuchenki gazowej to lepiej nie
sprawdzać czy gazomierz działa :-)
Sprawdzić czy szlichta w narożnikach jest ok. Poskakać trochę w rogach
- nie ma prawa pęknąć.
Należy sprawdzić czy jest odpowiednia ilość bezpieczników w instalacji.
Zobaczyć na planie gdzie łączą się ściany nośne z działowymi - nie
powinno być rys w tym miejscu - i tak pewnie po jakimś czasie wyjdą ale
jak będą to robić teraz ponownie to poprosić, żeby tym razem zrobili
zbrojenie z siatki/taśmy.

--
Piotr Płochocki

40. Data: 2004-12-24 15:15:29

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Płochocki pisze w news:41CC3000.1010408@simplusnet.pl

> Dodałbym jeszcze sprawdzenie, czy deszcz ociekający z parapetu sąsiada
> nad nami nie bębni o nasz parapet.

Tylko jak to sprawdzić?

> Grez lub posadzka na klatce tuż przed naszymi wejściowymi drzwiami też
> musi być równa - później będzie problem z progiem.

A jak próg już jest? Bo u mnie jest - w końcu drzwi są już
zamontowane. I co teraz, zrywać próg? A gres musi być wyżej niż
poziom mieszkania, bo w mieszkaniu dopiero się jakąś podłogę
położy...

> Sprawdzić czy szlichta w narożnikach jest ok. Poskakać trochę w rogach
> - nie ma prawa pęknąć.

Po to się m.in. bierze młotek. ;>

Jeszcze ktoś coś pamięta? W poniedziałek robię drugie podejście
do odbioru. ;-)

--

Baterie wannowe/umywalkowe/kuche nne
Orbitrek - ntg a moze nie