odliczenia ze względu na inwalidztwo

1. Data: 2003-03-24 18:10:36

Temat: odliczenia ze względu na inwalidztwo
Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, piszę w imieniu mojego kuzyna, który ma 2 gr,pobiera zasiłek
pielęgnacyjny i rentę , jest niepełnosprawny ruchowo/ chodzi samodzielnie.
jest częsciowo sparalizowany/.Moje pytanie brzmi, czy moze odliczyć jakąś
kwotę od dochodu, bądż podatku ze względu na niepełnosprawność ? dodam, iż nie
posiada żadnych dokumentów stwierdzajacych jakies koszty z tego tytułu.Bardzo
proszę o poradę, poniewaz rozliczam go, a niestety może nie wiem o wszystkich
przepisach US. z góry dziękuje, gośka

2. Data: 2003-03-24 19:48:55

Temat: Re: odliczenia ze względu na inwalidztwo
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka <g...@o...pl> napisała w wiadomości
> [...]
tytułu.Bardzo
> proszę o poradę, poniewaz rozliczam go, a niestety może nie wiem o
Jeśli posiada samochód i jeździł na jakieś zabiegi lub rehabilitację
ruchową, to może bez dokumentowania wydatków odliczyć od dochodu do
opodatkowania kwotę 2280 zł. Inne odliczenia w Jego przypadku możliwe są
jedynie pod warunkiem posiadania rachunków (np. na zakup sprzętu
rehabilitacyjnego, przystosowania mieszkania do swojej niepełnosprawności
ruchowej).
Szczegóły zobacz: http://www2.gazeta.pl/podatki/1,42545,1190143.html

Pozdrawiam
Zbig AG

3. Data: 2003-03-24 19:56:31

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt pisze w news:b5nnfg$6u4$1@nemesis.news.tpi.pl

> Inne odliczenia w Jego przypadku możliwe są
> jedynie pod warunkiem posiadania rachunków (np. na zakup sprzętu
> rehabilitacyjnego, przystosowania mieszkania do swojej niepełnosprawności
> ruchowej).

A czy można odliczyć rachunki za przystosowanie mieszkania, jeśli
formalnie nie posiada się grupy inwalidzkiej?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

4. Data: 2003-03-24 20:49:35

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Scalamanca" <s...@N...wp.pl> napisała w wiadomości
> A czy można odliczyć rachunki za przystosowanie mieszkania, jeśli
> formalnie nie posiada się grupy inwalidzkiej?
-----------------------------------
Nie, bo w rozdziale 6, art. 26 ust. 1 pkt 6, oraz pkt 7d ustawy o podatku
dochodowym od osób fizycznych jest mowa o tym, że odliczone od przychodu do
opodatkowania mogą być wydatki na cele rehabilitacyjne poniesione przez
podatnika będącego osobą niepełnosprawną albo podatnika, na którego
utrzymaniu pozostaje osoba niepełnosprawna.
Rodzaj wydatków oraz warunki jakie muszą być spełnione wymienione są
szczegółowo w ustepach 7a do 7g tego artykułu.
Treść ustawy w formacie pdf jest do pobrania ze strony:
http://www2.gazeta.pl/podatki/0,25104.html albo ze strony archiwum aktów
prawnych Sejmu.

Pozdrawiam
Zbig AG

5. Data: 2003-03-24 20:59:14

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Szczegóły zobacz: http://www2.gazeta.pl/podatki/1,42545,1190143.html

> Pozdrawiam
> Zbig AG

Dziękuje bardzo za odpowiedź, niestety nie posiada samochodu i nie moze
skorzystać z tych odliczeń , ale ja jestem teraz pewna, że dobrze
interpretowałam przepisy US. pozdrawiam Gośka

6. Data: 2003-03-25 07:58:24

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt pisze w news:b5nr16$kos$1@nemesis.news.tpi.pl

> Treść ustawy w formacie pdf jest do pobrania ze strony:
> http://www2.gazeta.pl/podatki/0,25104.html albo ze strony archiwum aktów
> prawnych Sejmu.

Dzięki. :-*
Zawszeć to lepiej być wyedukowanym we własnych sprawach. :-)

--
Pozdrowieństwa,
Scally
http://www.modus-vivendi.w.pl
http://www.proinfo.pl/ustron2003/

Oferta pracy
list wysłany z serwisu SamiSobie_Prawo-renta socjalna
renta i dzialalnosc gospodarcza
Trudno gojaca się rana [dlugie]
list wysłany z serwisu SamiSobie_Prawo-renta socjalna