odma, operacja

1. Data: 2004-11-11 13:27:55

Temat: odma, operacja
Od: "Marek Kasztanowski" <k...@W...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, sorki mam pytanie, googlowalem duzo ale nie znalazlem wszystkim
informacji.

Sprawa jest taka: moja mame wczoraj zabralo pogotowie - diagnoza: odma
samoistna. Podlaczyli drenaz (rurka), wszystko pieknie w sumie chodzi.
Ale... no jest jedno ale. Nie wiem czy dobrze napisze, prosze mnie poprawic
(z wykszt. jestem matematykiem, nie lekarzem :/). Ponoc cos
mamie sie odkleilo (oplucna od pluca jesli dobrze zrozumialem). Miala miec
dzisiaj robiony rtg -> jesli to cos sie samo 'dokleilo' to ok: zostanie
po niedzieli wypisana ze szpitala i ma byc po sprawie. Jesli nie - ma miec
robiony zabieg operacyjny. Z tego, co mi powiedzial lekarz: 9/10 przypadkow
dokleja sie 'samo'. Pytanie mam jednak odnosnie tego zabiegu operacyjnego:
czy jest to zabieg powazny i czy wiaze sie z duzym ryzykiem. Lekarz
za bardzo nie chcial na ten temat mowic. I w ogole czy cala ta sytuacja jest
powazna, czy istnieje realne zagrozenie dla zycia pacjentki. Dzieki wielkie.

Pozdr,
Marek.

2. Data: 2004-11-12 07:18:01

Temat: Re: odma, operacja
Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kasztanowski" <k...@W...vp.pl> napisał w
wiadomości news:cmvpie$5lk$1@nemesis.news.tpi.pl...
.
> [...]
jest
> powazna, czy istnieje realne zagrozenie dla zycia pacjentki. Dzieki

Witam!
Odma stanowi duże zagrożenie jeżeli nie jest prawidłowo zaopatrzona i
jest odmą prężną tzn . zwiększa się ilość i ciśnienie powietrza znajdujące
się między opłucną i płucem . Standardem jest założenie drenażu. Ew.zabieg
torakochirurgiczny polega na dojściu przez ścianę klatki piersiowej i
zaopatrzenie uszkodzonego płuca. Ryzyko zależy od stanu wyjściowego
pacjenta. Odma częściej występuje u chorych na choroby płuc i palaczy.
Odma samoistna ma niestety to do siebie ,że może nawracać :.

Pozdrawiam
robkor

pryszcze
Czym moze byc spowodowane zle samopoczucie po alkocholu?
Gaz paralizujacy
poranne problemy
dla zainteresowanych med.naturalna