odplyw zmywarki - syfon zlewozm.

1. Data: 2005-01-31 13:12:29

Temat: odplyw zmywarki - syfon zlewozm.
Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
MAm zlew FRANKE PML 610 z koncowka do zmywarki Waz od AEG 84470 wchodzi
troche luzno Rozumiem ze powinienem zastosowac jakies opaski (obejmy do
scisniecia)
TAK ??

2. Data: 2005-01-31 13:17:43

Temat: Re: odplyw zmywarki - syfon zlewozm.
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MrOwA" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]Waz od AEG 84470 wchodzi troche luzno Rozumiem
> ze powinienem zastosowac jakies opaski (obejmy do
> scisniecia)
> TAK ??

LOL. Przepraszam, przypomniało mi się prawo Murphy'ego w działaniu (przecież
to jest _oczywiste_, tego się nie da źle zrobić, po co teraz instrukcja,
instrukcję się będzie czytało przed zmywaniem, siedźże, zarazo, czego
spadasz[1]). Tak, są takie metalowe klamry, coś jak na starych butelkach od
piwa.

Pozdrawiam
H.
[1]Zaciski były wewnątrz zmywarki, w worku z instrukcją.
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

3. Data: 2005-01-31 14:21:51

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> writes:

> spadasz[1]). Tak, są takie metalowe klamry, coś jak na starych butelkach od
> piwa.
>
> [1]Zaciski były wewnątrz zmywarki, w worku z instrukcją.

W zadnej z moich zmywarek/pralek nie bylo. W instrukcji jest "wlozyc
waz do otworu" i tyle. Upchalem byle czym.

MJ

4. Data: 2005-01-31 14:30:51

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] W zadnej z moich zmywarek/pralek nie bylo.
> W instrukcji jest "wlozyc waz do otworu" i tyle.
> Upchalem byle czym.[...]

Do otworu? No to my o różnych rzeczach. U mnie wąż zmywarki jest nałożony na
wystające z syfonu zlewozmywaka coś w rodzaju chudej, ściętej choinki i na
tej choince dociśnięty zaciskiem, który był. Co do pralki - nie mam pojęcia,
nie patrzyłam TŻ na ręce.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

5. Data: 2005-01-31 16:29:16

Od: "Aragorn" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie daje sie zadnych objem itp poprostu wtyka sie waz i tyle dajac jakas
objemkek, klamre mozna doprowadzic do wytworzenia sie podcisnienia i moze
wyciagac wode z pralki.

6. Data: 2005-02-01 08:27:44

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 31 Jan 2005 17:29:16 +0100
"Aragorn" <a...@i...pl> wrote:

> Nie daje sie zadnych objem itp poprostu wtyka sie waz i tyle dajac
> jakas objemkek, klamre mozna doprowadzic do wytworzenia sie
> podcisnienia i moze wyciagac wode z pralki.

mozesz troche szerzej? wlasnie mam do podlaczenia odplyw pralki
(do syfonu osobnego) - i mam problem..
syfon jest o srednicy powiedzmy 1,5cm - waz odplywowy od pralki
da sie wcisnac na ten syfon i bedzie dosc scisle, ale
boje sie, ze jako waz bedzie nalozony na wejscie do syfonu
(a nie np. wsadzony w jakas dziure o wiekszej srednicy), to sie
to za jakis czas rozszczelni
sluszne moje obawy? kupilem wlasnie taka metalowa klamre i
zamierzalem zalozyc, ale teraz mnie zmartwiles :-)

Sierp

7. Data: 2005-02-01 08:39:14

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aragorn" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]dajac jakas objemkek, klamre mozna doprowadzic do
> wytworzenia sie podcisnienia i moze wyciagac wode z pralki.

Bo połączenie będzie zbyt szczelne, tak?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

8. Data: 2005-02-01 09:06:20

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Feb 2005 09:39:14 +0100, Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> Użytkownik "Aragorn" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> Bo połączenie będzie zbyt szczelne, tak?

Aby powstała możliwość zasysania wody z kanalizacji do pralki
średnica węża pralki i rury odprowadzającej do kanalizacji muszą być
praktycznie identyczne.
Jeżeli tak jest - jest to błąd w sztuce.
Robiąc takie instalacje, podejście kanalizacyne do pralki
(zmywarki) robi się z rury fi ok. 40-50, zamyka gumowym pierścieniem
redukującym, weń zaś wkłada się wąż - różnica średnic powoduje, że
nigdy nie będziwe możliwości powrotnego zasysania odprowadzanych
ścieków, piescień jest wystarczającym gwarantem, że wąż "nie
wyskoczy".

--
spp
spp(na)op.pl

9. Data: 2005-02-01 09:11:51

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby powstała możliwość zasysania wody z kanalizacji do pralki[...]

Jeśli dobrze zrozumiałam, miało być na odwrót, z pralki do kanalizacji. Ale
mniejsza z tym, to dla mnie za trudne ;) - chodziło mi tylko o to, że jak
połączenie ma być wystarczająco nieszczelne, żeby przeciwdziałać powstaniu
podciśnienia, to IMHO będzie również wystarczająco nieszczelne, żeby trzeba
było podstawiać miskę. Dla uściślenia - mowa o wężu nakładanym _na_ odpływ,
przy takim wkładanym do odpływu rozmaite obejmy i tak nie mają racji bytu,
prawda?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

10. Data: 2005-02-01 09:36:36

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Feb 2005 10:11:51 +0100, Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> [...]
> przy takim wkładanym do odpływu rozmaite obejmy i tak nie mają racji bytu,

Jeden czort ten kierunek.
Możliwość zasysanie ścieków istnieje tylko wtedy, gdy średnice węża
do pralki i rury kanalizacyjnej będą praktycznie takie same (i
dotyczy to tylko tych jednakośrednicowych odcinków).
Nie ma możliwości zassania (przy prawidłowo wykonanej instalacji
kanalizacyjnej) zawartości płynącej rurą o większej średnicy.
Jeżeli po drodze jest syfon, to m.in,. jego rolą jest właśnie
niedopuszczenie do cofania się ścieków (no, chyba, że źle dobrany)
:)
Instalacja kanalizacyjna musi być szczelna - inaczej będziesz miała
smród w mieszkaniu. Dlatego właśnie stosuje się odpowietrzanie
pionów i zamknięcia hydrauliczne w postaci syfonów.

spp
spp(na)op.pl

Sliskie wejscie do klatki schodowej.
czym odkamienić żelazko ?