odporne na wszystkie antybiotyki

1. Data: 2008-05-09 00:57:55

Temat: odporne na wszystkie antybiotyki
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Super-bakterie
W brytyjskich szpitalach wykryto nowe super-bakterie odporne na wszelkie znane
antybiotyki. W opinii specjalistów super-bakterie nazwane "Steno" są niesłychanie
groźne. Co trzeci zakażony nimi chory umiera.
"Steno" mnożą się w środowisku wilgotnym, a więc w rejonie szpitalnych umywalek i
łazienek. Znaleziono je na kranach i w sitkach pryszniców, a także w cewnikach i
przewodach masek tlenowych.

W ubiegłym roku odnotowano w Wielkiej Brytanii około tysiąca zakażeń bakteriami
"Steno", ale nie były to szczepy aż tak groźne, jak obecne. Nowa generacja odporna
jest wszelkie znane antybiotyki. Groźne infekcje następują, kiedy super-bakterie
przenikną do układu krwionośnego chorego. Zakażenie następuje najczęściej wskutek nie
przestrzegania zasad higieny i niedokładnego wyjaławiania szpitalnego sprzętu.

http://wiadomosci.onet.pl/1744883,16,super_bakterie_
odporne_na_wszystkie_antybiotyki,item.html

2. Data: 2008-05-09 03:42:06

Temat: Re: odporne na wszystkie antybiotyki
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:

> [...]
> znane antybiotyki. W opinii specjalistów super-bakterie nazwane "Steno" są
> niesłychanie groźne. Co trzeci zakażony nimi chory umiera.

od razu dodam - bez paniki. Dopóki nie trafi się do szpitala, nic nam nie
grozi - śmiertelność jest tak wysoka z powodu paskudnego stanu zdrowia
pacjentów. Jak ktoś leży pod tubą z kompletnie wyłączonym układem
odpornościowym, to bakterie szorują po nim jak chcą.

Dla przykładu, na zapalenie płuc w warunkach "domowych" nie umiera niemal
nikt, ale takie samo zapalenie płuc w szpitalu w 50% przypadków kończy się
śmiercią.

3. Data: 2008-05-10 08:35:27

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzętu.
>
> http://wiadomosci.onet.pl/1744883,16,super_bakterie_
odporne_na_wszystkie_antybiotyki,item.html

Wyślijmy tam tomka wilickiego! Posypie je witaminami i pozdychają!

4. Data: 2008-05-10 16:05:10

Od: gdL <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aż chce się powiedzieć : użyjmy bakteriofagów. Ale neistety nasz układ
odpornościowy szybko je deaktywuje immunoglobulinami, to znacząco
obniża skuteczność tej terapii. Pytanie brzmi : wyłączyć układ
odpornościowy i pozwolić na otwartą walkę bakteriofaga z bakteriami ?
w tym momencie bakterie będą mogły bez przeszkód się rozmnażać. Z
drugiej strony, bakterie posiadają mechanizmy chroniące je przed
układem odpornościowym, a bakteriofagi nie. Więc bakteriofagi powinny
uzyskać przewagę.

Co o strategii bakteriofagowej w przypadku szczepów opornych sądzą
inni grupowicze ?

5. Data: 2008-05-11 00:47:34

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdL wrote:

> Co o strategii bakteriofagowej w przypadku szczepów opornych sądzą
> inni grupowicze ?

ja sądzę, że powinno się zacząć od 50 gram kwasu askorbinowego, a potem
zastanawiać się, co dalej. Połowa szkód w przypadku większości infekcji to
wolne rodniki, a nie samo działanie bakterii. Jakoś medycyna o
tym "zapomniała". Ktoś tam boi się, że ludzie zaczną używać witaminy C na
własną rękę i spadną zyski?

ps. są takie cudowne środki które wybiórczo deaktywują konkretne działanie
immunoglobulin, wykorzystuje się już w leczeniu np reumatoidalnego
zapalenia stawów. Po podaniu środka działa wszystko, oprócz tej jednej
konkretnej szkodliwej dla pacjenta reakcji.

6. Data: 2008-05-14 17:44:59

Od: ania <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdL napisał(a):
> Aż chce się powiedzieć : użyjmy bakteriofagów. Ale neistety nasz układ
> odpornościowy szybko je deaktywuje immunoglobulinami, to znacząco
> obniża skuteczność tej terapii.

Dlatego właśnie przy terapii fagowej stosuje się dawki powtórzone,
ponieważ skuteczne stężenie fagów utrzymuje się do max 3h. Podczas
terapii stara się też dostarczać zawiesine fagową do rejonów
zainfekowanych, co zwiększa skuteczność terapii.

Niestety poszukiwanie faga dla konkretnego szczepu bakterii jest
czasochłonne i nie zawsze się udaje. Co więcej sporo szczepów jest w
stanie nabyć odprność na fagi wiec nie mozna uznawać tej metody za
niezawodną.

> [...]
> drugiej strony, bakterie posiadają mechanizmy chroniące je przed
> układem odpornościowym, a bakteriofagi nie. Więc bakteriofagi powinny

Podczas fagoterapii nie można "wyłączyć" ukladu odpornościowego ponieważ
fag działa tylko na wybrany szczep. Obniżenie odporności spowoduje
zakażenia oportunistyczne, ktore mogą być śmiertelne.

7. Data: 2008-05-14 18:23:52

Od: gdL <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 19:44, ania <c...@o...pl> wrote:

> [...]
> czasochłonne i nie zawsze się udaje. Co więcej sporo szczepów jest w
> stanie nabyć odprność na fagi wiec nie mozna uznawać tej metody za

Chciałem zauważyć, że to nabycie odporności na faga nie wydaje się
zjawiskiem częstym. Otóż wirus mutuje szybciej, bo ilość kopii wirusa
na pojedynczą komórkę bakterii jest wyższa, czas trwania replikacji
jest krótszy niż u bakterii. Oprócz tego częstsze błędy u fagów niż u
bakterii nie pozwolą na ucieczkę szczepu bakterii od podatności na
faga.

Jeśli chodzi o zakażenia oportunistyczne, to rzeczywiście, tego
aspektu nie brałem pod uwagę. Odpowiedź swoista na faga będzie go
unieczynniać, a potrzeba na to około tygodnia, żeby się w pełni ta
odpowiedź rozwinęła. Ten tydzień powinien dać wystarczającą przewagę
fagowi. Czy fag jest w jakiś sposób rozpoznawany przez Pattern Recog.
Receptors ? Nie powinien być, teoretycznie, więc nie ma
natychmiastowej odpowiedzi na faga.

8. Data: 2008-05-14 20:35:30

Od: ania <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdL napisał(a):

> [...]
> jest krótszy niż u bakterii. Oprócz tego częstsze błędy u fagów niż u
> bakterii nie pozwolą na ucieczkę szczepu bakterii od podatności na

Podobno coraz częściej spotyka się oporność na fagi, może to też zależeć
od tego, że terapie są coraz powszechniej stosowane.
Trzeba brać pod uwage, że oporność na fagi może się rozpowszechniać
podobnie jak oporność na antybiotyki, wystarczy że raz powstanie.

> [...]
> fagowi. Czy fag jest w jakiś sposób rozpoznawany przez Pattern Recog.
> Receptors ? Nie powinien być, teoretycznie, więc nie ma

Z tego co pamiętam to PRR mają zdolność wiązania PAMP (pathogen
associated molecular patterns) czyli: LPS, lipoproteiny, peptydoglikany,
kwas lipotejchojowy, ds RNA wirusów, ssRNA wirusów, niemetylowane CpG,
polisacharydy , białka ściany....itd
Więc fagi też są rozpoznawane, podobnie jak normalne wirusy.

9. Data: 2008-05-15 04:38:06

Od: gdL <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polisacharydy , białka ściany....itd
> Więc fagi też są rozpoznawane, podobnie jak normalne wirusy.

Według powyższej informacji, fagi uszkodznone (np. źle złożone, z
dostępnym dla receptora DNA/RNA na zewnątrz kapsydu) na pewno będą
rozpoznawane przez PRR, jednak te infekcyjne, które mają zawarty
wewnątrz i chroniony proteinowym płaszczem kwas nukleinowy, nie
powinny być ten sposób unieczynniane i fagocytowane. To znaczy, że
złote kilka dni, które zajmie zbudowanie odpowiedzi swoistej przeciw
fagom, daje im sporą przewagę. Szkoda, że nie da sie tej tezy
skonfrontować z wynikami badań.

W kwestii ewolucyjnej...
Nie wiem jak fagi są przechowywane w zakładach, które się tym zajmują.
Ja bym ciągle pasażował fagi przez bakterie, żeby na pewno uzyskać
szczep zjadliwy dla nowych patogenów Pewnie, że jeśli fagi są trzymane
w probówkach w ciekłym azocie, a tam na zewnątrz bakterie sobie
mutują, to mogą w końcu uciec 'starym' fagom. Ale w naturze taki bieg
ewolucji jest niedopuszczlany, bo fagi generują większą zmienność.

10. Data: 2008-05-15 10:10:02

Od: ania <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdL napisał(a):

> [...]
> złote kilka dni, które zajmie zbudowanie odpowiedzi swoistej przeciw
> fagom, daje im sporą przewagę. Szkoda, że nie da sie tej tezy

Do PAMP należą takze bialka, wiec teoretycznie fagi mogą być
rozpoznawane jako obce na podstawie profilu bialkowego kapsydu.
Co do badań to czytałam kiedyś publikacje, w której właśnie podawali
przeżywalność fagów po wprowadzeniu do organizmu. Jednak te badania
uwzględnialy tylko droge podania, tzn. doustnie, dożylnie, miejscowo itd
Niestety nie badali przeżywalności po kilku tygodniach.

> [...]
> mutują, to mogą w końcu uciec 'starym' fagom. Ale w naturze taki bieg
> ewolucji jest niedopuszczlany, bo fagi generują większą zmienność.

Fagi są poszukiwane dla konkretnych szczepów bakterii. Zawsze zaczyna
się od pobrania od pacjenta np. wymazu, potem identyfikuje się szczep, a
na końcu przesyla do ośrodka który zajmuje sie poszukiwaniem faga
przeciwko kokretnym bakteriom. Takiego faga się potem zamraża z notatką
ze jest to fag przeciwko np. Klebsiella pneumonia K. Nic więcej się z
nimi nie robi.

Dlatego jeżeli jakiś szczep nabędzie oporności to ta oporność może być
przekazywana np. na drodze transportu horyzontalnego innym szczepom.
Wtedy w środowisku zwiększa się ilość bakterii opornych na fagi. Takie
zjawisko jest już obserwowane.

Jest male przwdopodobieństwo, że bakteria nabędzie oporności na faga,
którym właśnie jest traktowana. Ale rozprzestrzenianie się oporności
pomiedzy szczepami jest zjawiskiem stosunkowo częstym.
Dlatego terapia fagowa jest czesto traktowana jako terapia ostatniej szansy.

afty na podniebieniu
Tele Ekg Polska.
alkohol
sport i bezsenność?