Zboże to trucizna.

1. Data: 2002-04-08 10:17:10

Temat: Zboże to trucizna.
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Feliks Koneczny "O wielości Cywilizacyj"1935r.

wyd. Antyk Marcin Dybowski http://www.antyk.org.pl

Mylnie też wyobrażamy sobie, jakoby rolnictwo zbożowe stanowiło było "wieść
radosną" pewnego momentu historyi. W Japonii spożycie chleba nie było
jeszcze z końcem wieku XIX wcale rozpowszechnione, chociaż znano juz
ziemniaki. Uciekano się do ziarna w ogóle dopiero z niedostatku innej
żywności, w ostateczności. Nawet kiedy juz umiano używać żaren, mleć,
sporządzać ciasto i wypiekać chleb, nawet wtedy stanowiło zboże przez
dłuższy czas pożywienie drugorzędne, a to dla wielkich trudności
przysposobienia się organizmu ludzkiego do tego pokarmu. Zboże to trucizna,
z która oswoić się trzeba.

Jakuci północni, skarżą się, że od mąki "serce im płonie" a południowym mąka
"niezbyt dawno szkodziła w większych ilościach". Z własnego zaś
doświadczenia opowiada Sieroszewski, który wśród Jakutów (przebywając tam 12
lat) nie miewał chleba długiemi okresami, jak razu pewnego "placek
jęczmienny, zjedzony z braku innego pokarmu w drodze w większej ilości,
podziałał na mnie jak trucizna. Kozacy kołymscy, z konieczności spożywający
co im na stacyach pocztowych, dostają od chleba często strasznych boleści,
od których spadają z konia". Psy jakuckie chleba jeść żadna miarą nie chcą.
Nie chcą też chleba Murzyni w dorzeczu Mkushi w Afryce.(...) Trzeba tedy
było przyzwyczajać się do zboża pod naciskiem jakiejś konieczności.

2. Data: 2002-04-08 10:35:43

Temat: Re: Zboże to trucizna.
Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <o...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8rqre$3l5$...@n...tpi.pl...
> Feliks Koneczny "O wielości Cywilizacyj"1935r.
>
> wyd. Antyk Marcin Dybowski http://www.antyk.org.pl

przejrzalem sobie stronke i mam takie pytanie:

Czemu ten Zyd Jezus karmil ludzi chlebem
i jeszcze sobie wybral chleb na swoja pamiatke?

pozdrawiam Chaciur

3. Data: 2002-04-08 11:04:21

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze z końcem wieku XIX wcale rozpowszechnione, chociaż znano juz
> ziemniaki. Uciekano się do ziarna w ogóle dopiero z niedostatku innej

Ale Japończycy mają rekord świata w jedzeniu ryb.

Z drugiej strony jest tam wyjątkowo wysoka zachorowalność na wrzody i raka
żołądka. Poza tym nie są zbyt urodziwe (japonki) - o czym donosi znający
wiele osobiście - Jan Werbiński :-)

4. Data: 2002-04-08 11:05:49

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu ten Zyd Jezus karmil ludzi chlebem
> i jeszcze sobie wybral chleb na swoja pamiatke?

Jeżeli sugerujesz, że był wegetarianinem, to przypominam że pił krew.
:-)
--
Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
j...@p...pl

5. Data: 2002-04-08 23:02:56

Temat: Re: [offtopic] Zboże to trucizna.
Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@h...com> wrote in news:a8rt98$t0l$2@news.tpi.pl:

> Poza tym nie są zbyt urodziwe (japonki) - o czym donosi znający
> wiele osobiście - Jan Werbiński :-)

DGCC. Nie każdy musi lubić długonogie blondyny z dużym biustem. :-)

--
/**** Materia jest plastyczna w obliczu Umysłu. ****\
\**** P.K.Dick ****/

6. Data: 2002-04-09 12:49:36

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a8tek0.3vvrb6p.1@roses.of.many.colours...

> DGCC. Nie każdy musi lubić długonogie blondyny z dużym biustem. :-)

Nie to miałem na myśli.
Głównym powodem ich ehm "innej" urody jest izolacja tego kraju i brak
gwałcenia przez najeźćców, co jest w kontraście do np Chorwacji regularnie
zwiedzanej przez dzielnych wojowników idących na wyprawy krzyżowe,
grzeszących po drodze (w nadziei na odpust).
;-)))

7. Data: 2002-04-09 18:17:52

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@h...com> wrote in message
> [...]
> zwiedzanej przez dzielnych wojowników idących na wyprawy krzyżowe,
> grzeszących po drodze (w nadziei na odpust).

oj Chorwacja .....mhmhm radze zonatym omijac z daleka
bo czlowiek sie moze zagubic swiatopogladowo i politycznie ;-))

ale jest tez tam ciekawy wyjatek - wyspa Susak (czy jakos tak)
ktora byla podobno w sporej izolacji co zaskutkowalo
lekka degeneracja a'la mongolia - nie znam dokladnie tej historii ale
cos mi dzwoni
(taka druga Japonia ?)

8. Data: 2002-04-10 07:34:49

Od: "Ema" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

]

9. Data: 2002-04-11 18:58:12

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@h...com> wrote in news:a8uo68$f9a$1@news.tpi.pl:

> [...]
> zwiedzanej przez dzielnych wojowników idących na wyprawy krzyżowe,
> grzeszących po drodze (w nadziei na odpust).

Hmm... Zawsze myślałem, że tłukli się z Chinami... Ale zgadzałoby się z
tym, co kumpel mówił o Angielkach. ;-)

--
/**** Here comes the war. ****\
***** Did you think we were born in peaceful times? *****