ogrzewanie gazowe dom

21. Data: 2006-02-12 19:14:48

Temat: Re: ogrzewanie gazowe dom
Od: "Poola" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcze nie bylo Pana z gazowni :-) wiec nie wiem i nie chce wiedziec:-)
> aha - dodam ze mam stary typ instalacji (stalowe rury o duzej srednicy,
> piec viadrus a do tego ao smitha bojler chyba prawie 200 litrowy na ciepla
> wode)
> aaa i w zimie to ja non stop siedze w goracej wodzie w wannie - w duzej
> wannie

Czyli Twoje założenia to ta pesymistyczna wersja i powinno mieścić się w
Twoich cyferkach, wielkie dzięki.

22. Data: 2006-02-12 19:18:16

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poola"

> Czyli Twoje założenia to ta pesymistyczna wersja i powinno mieścić się w
> Twoich cyferkach, wielkie dzięki.

przed wymiana dachu - nowego dachu - na nowszy... - rachunki potrafily
przebic 2 tysiace i podchodzic pod 3, ale wymiana calego poszycia i
ocieplenie dachu dalo efekt juz pierwszej zimy - poddasze uzytkowe zrobilo
sie nagle baaaardzo cieple a rachunki spadly o 2/3 - wiec pewnie stad te
pytania innych w jakim stanie masz dom (w jakim stanie w sensie ocieplenia,
bo ja mam nowy dom w ktorym ktos wczesniej spartolil wlasnie dach, ktorego
wymiana kosztowal mnie majatek - ale mam teraz spokoj)
pieca nie wymieniam, bo dziala bardzo dobrze i nie sadze zeby jakies
buderusy czy junkersy (a to w mieszkaniu kolezanki popsulo sie juz po 3
miesiacach uzytkowania) dzialaly lepiej - pewnie tak samo
pamietac trzeba ze o piec nalezy dbac - czyli przynajmniej raz w roku przed
sezonem grzewczym porzadnie go wyczyscic

ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538
143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

23. Data: 2006-02-12 20:46:32

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> A Ty spadnij na ziemię i przeczytaj co napisała Ania...

Ania napisała Ci to samo co ja i to co najmniej dwukrotnie:

1. ">>>738m3 przy powierzchni 350m2 ? to w styczniu wcale nie jest zły
rezultat."

2. ">>>Pamiętaj, że w styczniu były całkiem spore mrozy i nie ma się co
dziwić
takiemu dużemu zużyciu."

> Świnia...

Ładnie się Pani przedstawiła przed milonami słuchaczy :-)

ponawiam apel o nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem

b. p. p.

24. Data: 2006-02-12 20:47:47

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
piec
> viadrus a do tego ao smitha bojler chyba prawie 200 litrowy na ciepla

Stary to wcale nie znaczy, że zły. Zajrzyj na pl.misc.budowanie sporo
pisałem na ten temat.
Jeśli nie masz to kup sterownik elektroniczny do kotła. Przez parę lat
dzięki niemu zarobisz na wymianę Viadrusa na nowocześniejszy.

pozdrowienia dla Ciebie i kucyków :-) czemu je źle karmisz? Piotr

25. Data: 2006-02-12 20:50:10

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> wymiana kosztowal mnie majatek - ale mam teraz spokoj)
> pieca nie wymieniam, bo dziala bardzo dobrze i nie sadze zeby jakies
> buderusy czy junkersy (a to w mieszkaniu kolezanki popsulo sie juz po 3

Pamiętasz może co się popsuło?

> miesiacach uzytkowania) dzialaly lepiej - pewnie tak samo
> pamietac trzeba ze o piec nalezy dbac - czyli przynajmniej raz w roku
przed
> sezonem grzewczym porzadnie go wyczyscic

Święte słowa. Poza wyczyszczeniem należy mu się również regulacja i kontrola
stanu automatyki i zabezpieczeń.

pozdrawiam Piotr

26. Data: 2006-02-12 21:06:27

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza"

> [...]
> Jeśli nie masz to kup sterownik elektroniczny do kotła. Przez parę lat
> dzięki niemu zarobisz na wymianę Viadrusa na nowocześniejszy.

alez taki jest
pytanie sterwonik chodzi ci o cos co steruje dzialaniem calego ogrzewania?
jesli tak to takich mam kilka - podlogowka na 2 poziomach po ok 140 m2
a jesli chodzi o to urzadzenie do odpalania czy jakkolwiek sie nazywa to -
najsmieszniejsze to jest jego najslabszy punkt - chyba honeywell...

27. Data: 2006-02-12 21:32:07

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a jesli chodzi o to urzadzenie do odpalania czy jakkolwiek sie nazywa to -
> najsmieszniejsze to jest jego najslabszy punkt - chyba honeywell...

Honeywell to chyba mocny punkt, byleby właściwie zainstalowany.
Wyglada na to, że masz osobne sterowanie na każdy z obwodów.
Czy masz czujnik temperatury zewnętrznej? I dlaczego piszesz że
najśmieszniejsze?

Do takich wieloobwodowych systemów jak Twój serdecznie polecam kotły
Junkersa.
Gdy masz tyle podłogówki na pewno opłaca się kocioł kondensacyjny. Np.
Cerapur.
Automatyka tych kotłów daje możliwość sterowania wieloma obiegami i kotłem.
W połączeniu z efektami jakie daje skojarzenie podłogówki z kotłem
kondensacyjnym da Ci to wymierne oszczędności.
Jeśli Cię to zainteresuje to zapraszam na pl.misc.budowanie. Sporo osób
wypowiadało się tam na te tematy.

pozdrawiam Piotr

28. Data: 2006-02-12 21:51:28

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza"

> [...]
> Wyglada na to, że masz osobne sterowanie na każdy z obwodów.
> Czy masz czujnik temperatury zewnętrznej? I dlaczego piszesz że
bo jakos kiepsko dziala:-)

> Do takich wieloobwodowych systemów jak Twój serdecznie polecam kotły
> Junkersa.
mam zla opinie

> Gdy masz tyle podłogówki na pewno opłaca się kocioł kondensacyjny. Np.
> Cerapur.
ja mam dwa obwody - podlogowka i kaloryfery, za podlogowke odpowiada
mieszacz tour anderssona i pompa grundfosa, za kaloryfery druga pompa
wlasnie chyba jednak musze wymienic piec:-) bo sobie wykrakalam i zaczal mi
cieknac - i jutro bede miala zabawe... - albo nowy piec jak sie wkurze albo
nowy czlon czy jak sie tam ta nagrzewnica nazywa - tylko zobacze co bedzie
szybciej

> Automatyka tych kotłów daje możliwość sterowania wieloma obiegami i
> kotłem.
steruje zewnetrznie i to sie sprawdza, plus dodatkowy wylacznik ktory po
wylaczeniu pieca przez sterownik centralnego jeszcze utrzymuje ruch wody za
pomoca pomp przez 30 min

29. Data: 2006-02-12 22:13:26

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Piotr_boncza"

> bo jakos kiepsko dziala:-)

Może trzeba się przełamać i przeczytać instrukcję obsługi ;-) Kiepsko to
znaczy co Ci się nie podoba?

> mam zla opinie

Zdradź proszę dlaczego

> cieknac - i jutro bede miala zabawe... - albo nowy piec jak sie wkurze
albo
> nowy czlon czy jak sie tam ta nagrzewnica nazywa - tylko zobacze co bedzie
> szybciej
Naprawa zawsze szybciej.Jeśli nowy to weź duzy wdech i zastanów się najpierw
dobrze co kupić.
Chyba, że masz nadmiar pieniędzy i za chwilę kupisz następny.

> steruje zewnetrznie i to sie sprawdza, plus dodatkowy wylacznik ktory po
> wylaczeniu pieca przez sterownik centralnego jeszcze utrzymuje ruch wody
za
> pomoca pomp przez 30 min

Prawie dobrze ale nie do końca rozumiem. Jak kocioł otrzymuje sygnał o
konieczności rozpoczęcia grzania? Tylko z pomieszczeń w których są
grzejniki, od sterownika Honeywella? Jeśli tak, to to właśnie może być
przyczną Twojego niezadowolenia. Prawidłowo zbudowany system podaje sygnał o
konieczności włączenia/wyłączenia kotła osobno dla każdego z obwodów.
Również temperatura wody w co. zależy od tego jakie obwody są zasilane i
temperatury zewnętrznej.

pozdrawiam Piotr

30. Data: 2006-02-13 17:23:44

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> Użytkownik "Marcin Lubojański"
> <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości
> zapłacenia!!
>
> jesteś pewien, że masz legalny kocioł i umowę na dostawę gazu do celów
> grzewczych? Na ogół gazownia w takim przypadku zimą wystawiała rachunki co
> miesiąc. Tak czy inaczej wyszło sporo.

Jak najbardziej wszystko legalne. Czemu mogło wyjść tyle?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

piekarniki do zabudowy
Zmywarka - białe naczynia
Proszę o wyjaśnienie i poradę.
Przeciwko wszelakim istotom latającym - zabezpieczenie.
Pralka Candy i osad w pojemniku na proszek_prośba o pomoc