ogrzewanie gazowe dom

51. Data: 2006-02-14 23:05:10

Temat: Re: ogrzewanie gazowe dom
Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> Użytkownik "Marcin Lubojański"
> <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości

> żeby
> odpowietrznik na
> wszystkie
>
> Kocioł od instalacji odciął ale Ty musisz odciąć filtr od instalacji. Brak
Czyścisz siatkę, montujecie wszystko do kupy, otwieracie zawory,
> uzupełniacie wodę... i tak co roku, aż do założenia II zaworu :-)
>
> Możesz, też mnie zatrudnić. Zamrożę rurę przed filtrem i zrobię to samo, ale
> dojazd może być droższy od roboty.

Uff...
Chyba będzie ciężko to zrobić samemu ;-D
A skąd jesteś?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

52. Data: 2006-02-14 23:26:28

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Uff...
> Chyba będzie ciężko to zrobić samemu ;-D
> A skąd jesteś?

Gdańsk :-) zapraszasz na wycieczkę po Śląsku?
A łudziłem się, że tak dokładnie i prosto opisuję...

pozdrawiam Piotr

53. Data: 2006-02-15 07:34:06

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> [...]
> odpowietrznik na
> wszystkie
>
> Kocioł od instalacji odciął ale Ty musisz odciąć filtr od instalacji.

Przeczytałem jeszcze raz i nie jestem pewien czy dobrze mnie poprzednio
zrozumiałeś. Ja mam zawór przed kotłem i za kotłem, ale ten za kotłem
jest też za filtrem. Wydaje mi się że zamykając oba odcinam też filtr?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

54. Data: 2006-02-15 07:50:34

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytałem jeszcze raz i nie jestem pewien czy dobrze mnie poprzednio
> zrozumiałeś. Ja mam zawór przed kotłem i za kotłem, ale ten za kotłem
> jest też za filtrem. Wydaje mi się że zamykając oba odcinam też filtr?

ok. po kolei.
Powinno być tak:
rura powrotu z co, zawór, filtr, zawór, kocioł, zawór, rura zasilania co.

w ostateczności tak:
rura powrotu z co, zawór, filtr, kocioł, zawór, rura zasilania co.

W pierwszym wypadku zamykasz zawory przed i za filtrem i tracisz szklankę
wody z co.
W drugim zamykasz przed filtrem i za kotłem, tracisz kilka - kilkanaście
litrów.

a jeśli masz kolejność:
rura powrotu z co, filtr, zawór, kocioł, zawór, rura zasilania co.
to pojawiają się opisane trudności z czyszczeniem filtra - może się wylać
woda z całej instalacji.
Dopuszczam ten sposób instalacji w szczególnych przypadkach, gdy grzejniki
są poniżej filtra.

pozdrawiam Piotr

55. Data: 2006-02-15 08:14:14

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Feb 2006 22:57:41 +0100, Piotr_boncza napisał(a):

> To bardziej detergent/środek myjący.
> W starszych zakamienionych użyj trawiący DS-40.

CFzy można tego użyć też w stalowej, kilkunastoletniej instalacji?

56. Data: 2006-02-15 08:25:15

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecam www.fernox.pl tam superfloc do czyszczenia i potem MB-1 albo
> Copal,
> jeśli masz Cu-Al w instalacji.

Kurdeflak. Butle obu tych specyfików stoją od roku pod kotłem, a ja nie
wiem, jak je tam zaaplikować. Opróżnić jeden z grzejników i tam wlać to
draństwo? I niech się miesza? Bo zasilanie kotła w wodę jest na sztywno
podpięte do instalacji wodnej - przez zawór i filtr.
Poza tym nie mam bladego pojęcia o pojemności mojej instalacji :/.
Ok. 15 grzejników Purmo (2-warstowych) - od 60x60 do 60x160, a po drodze sa
i 60x90 i 90x60 :). Najwięcej (7) jest takich 150x60. Instalacja ma 2
rozdzielnie - po 1 na kondygnację.

MS

57. Data: 2006-02-15 08:25:50

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Adam Głaszcz" <a...@t...pl> napisał w
> wiadomości

> piszesz?
>
> Jaką masz instalację? Otwartą czy zamkniętą? Jeśli otwartą i kocioł
> gazowy,
> to warto się zastanowić nad zamknięciem.

Instalacja jest w miarę nowa 4-5 lat, kocioł Immergas Avio major,
dwufunkcyjny, otwarty.

Zobaczymy jak sezon się skończy. Jakby co podrzuć namiary na siebie na priv.

Adam

58. Data: 2006-02-15 08:34:44

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):

> [...]
> woda z całej instalacji.
> Dopuszczam ten sposób instalacji w szczególnych przypadkach, gdy grzejniki

Ja mam CHYBA jeszcze inaczej:
rura powrotu z co, zawór, kocioł, filtr, zawór, wyjście co.
Tak mi się do tej pory wydawało chociaż to rzeczywiście jest trochę
dziwne. Może w takim razie jest na odwrót - powrót z co, zawór, filtr,
kocioł, zawór, zasilanie co.

59. Data: 2006-02-15 08:52:07

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak miło się wreszcie dowiedzieć. Od lat zastanawiam się co to za zabawka,
> ten "japończyk" o niemieckim nazwisku :-)

A, jeszcze jedno: sam kocioł jest OK. To jest KO-21 - dwufunkcyjny, gazowy,
kondensacyjny, z zamkniętą komorą spalania. Współpracuje z zasobnikiem
cwu160l. Komin to 60cm rury koncentrycznej ze stali kwasoodpornej,
wystającej poziomo za ścianę.) Do jego konstrukcji nie mam zastrzeżeń.
Mam za to zastrzeżenia do ludzi, którzy kładli mi instalację hydrauliczną i
jej nie zabezpieczyli. Po 6 miesiącach - pierwszy przegląd kotła - pan,
który mi go sprzedał i uruchamiał (znał hydraulika kładącego instalację -
kiedyś współpracowali), po odkryciu w filtrach siatkowych kawałków betonu
( =:-O ) zaczął marudzić, że gdyby tu byli ludzie z Ulricha, to by mi
odebrali prawo do gwarancji. Ja na to, że on był obecny przy uruchamianiu,
bo sam go dokonywał. A że nie raczył sprawdzić, czy instalacja jest czysta,
to już jego sprawa - ja się na tym nie znam.

No i mam duże zastrzeżenia do serwisu Ulricha.
Po awarii przed Wigilią i zlaniu mnie przez dostawcę/serwisanta, napisałem
sążniste pismo do polskiego przedstawiciela niemieckiego importera
japonskiego producenta (chyba nic nie pomylilem), na ktore dostalem
odpowiedz, ze wizyta serwisu fabrycznego jest mozliwa - 18tego stycznia. A
na stronie internetowej wielkimi bukwami "NASZĄ DEWIZĄ JEST SERWIS"...
Zabrakło słowa "chu**wy" przed "serwis".

Ostatnio kocioł nieco zwariował i twierdził, że ma zatkany komin. W czasie
pracy nieco bulgotał. Czyli - zatkany odpływ kondensatu. Po zdjęciu syfonika
i pogrzebaniu w odpływie śrubokrętem, wyciekło stamtąd pół szklanki brudnej
wody, a kocioł odzyskał sprawność...
Do serwisu nawet nie dzwoniłem, bo pewnie by powiedzieli, że przyjadą po
Wielkanocy, a dojazd będzie kosztował 100 zł...

MS

60. Data: 2006-02-15 09:02:04

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie zawory odcinające są tylko od strony instalacji, więc przy
czyszczeniu filtrów musze spuszczac wode z kotla. Nie jest to jakis problem,
bo jest tego raptam ze 2 litry + 2 w rurkach pod kotlem.

ms

piekarniki do zabudowy
Zmywarka - białe naczynia
Proszę o wyjaśnienie i poradę.
Przeciwko wszelakim istotom latającym - zabezpieczenie.
Pralka Candy i osad w pojemniku na proszek_prośba o pomoc