ogrzewanie olejem rzepakowy

1. Data: 2008-09-25 12:14:50

Temat: ogrzewanie olejem rzepakowy
Od: "JarekM" <j.mielczarek@[ciach]promac.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktoś z Was ma doświadczenie w wykorzystywaniu
oleju rzepakowego (OR) jako paliwa do kotła olejowego?

Interesuje mnie zarówno strona techniczna (zakres modyfikacji
instalacji) jak i ekonomiczna sprawy.

Ja mam kocioł Viessmann Vitola 18,5kW więc szczególnie interesują
mnie doświadczenia z takim kotłem - myslę jednk, że generalne zasady
będą takie same, niezaleznie od sprzętu.

pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2008-09-25 12:32:27

Temat: Re: ogrzewanie olejem rzepakowy
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JarekM" <j.mielczarek@[ciach]promac.com.pl> wrote in message
> [...]
> mnie doświadczenia z takim kotłem - myslę jednk, że generalne zasady
> będą takie same, niezaleznie od sprzętu.

Dowolny olej (świeży czy używany) jadalny do samochodu jest filtrowany i
podgrzewany do 100° zanim zostanie wtryśnięty do silnika. Podobnie musi być
i w tym przypadku, trzeba sprawdzić jak daleko musi być odfiltrowany, aby
wtryskiwacze czy palniki nie pozatykały się.

3. Data: 2008-09-27 09:14:51

Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

JarekM wrote:
> [...]
> oleju rzepakowego (OR) jako paliwa do kotła olejowego?
>
> Interesuje mnie zarówno strona techniczna (zakres modyfikacji

Niestety inne parametry, szczególnie lepkość, powodują że konieczne jest
stosowanie specjalnych palników.
W samochodach uzywa się oleju przepracowanego po lekkiej obróbce. Mc' na
przykład jeździ na takim.

pozdrawiam Piotr

kanalizacja
ODKURZACZ WODNY