ogrzewanie podlogowe w calym domu...

1. Data: 2006-03-30 16:35:49

Temat: ogrzewanie podlogowe w calym domu...
Od: "rolins" <rolins********@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

co o tym sadzicie?
jak spisuje sie u tych z was ktorzy maja z takim rozwiazaniem doswiadczenie?
interesuja mnie uwagi uzytkowe, wzrosta/spadek kosztow
uzytkowania/instalacji.

do tej pory bylem przekonany ze jest to dobre rozwiazanie ale moj architekt
delikatnie mnie probuje namowic na laczenie podlogowki z kaloryferami
wiszacymi. Prosze o wszelkie uwagi.

2. Data: 2006-03-31 09:42:01

Temat: Re: ogrzewanie podlogowe w calym domu...
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rolins" <rolins********@o2.pl> napisał w wiadomości
> co o tym sadzicie?
> jak spisuje sie u tych z was ktorzy maja z takim
> rozwiazaniem doswiadczenie?[...]

Poguglaj, proszę, wątków było milijon, sama się nie raz wywnętrzałam.
Ogólnie - podłogówka jest bardzo :) Acz z porównaniem kosztów ogrzewania
będzie chyba kłopot - przypadki, kiedy ktoś grzeje kaloryferami, a potem
montuje podłogówkę, nie są zbyt częste.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2006-03-31 13:59:36

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:e0itkj$ll3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Ogólnie - podłogówka jest bardzo :) Acz z porównaniem kosztów ogrzewania
> będzie chyba kłopot - przypadki, kiedy ktoś grzeje kaloryferami, a potem

Chyba jeszcze tak nie było. Jeśli ktoś pokusi się na spory zakres remontu to
na pewno z dodatkami, wymianą okien, dociepleniem.
Podłogówka, ze względu na niskie temperatury pracy pozwala zatrudnić kocioł
kondensacyjny, który pracuje tak jak lubi najbardziej.
Daje to znaczące oszczędności w całym czasie eksploatacji. W/g Junkersa
sprawność kotła kond. przy temperaturze powrotu ~30' wynosi 109%
Standardowy kocioł atmosferyczny z grzejnikami będzie miał sprawność w
najlepszym razie 80-85%.

--
Piotr Boncza
i zakatarzone koty :-(