ojciec biologiczny - dylemat (długawe)

21. Data: 2002-04-02 22:44:27

Temat: Re: ojciec biologiczny - dylemat (długawe)
Od: "Asia" <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> alimentacyjny wobec ojca i to niezależnie od tego, czy ojciec łożył na
> niego, czy nie. Chcesz mu zafundować ciąganie przez takiego tatusia po
> sądach o alimenty? Może sąd powie, nie płacić, ale co się dzieciak nałazi
po
> sądach to jego.

Rewelacja, wlasnie mialam to napisac :-).
Sama bylam w takiej sytuacji. Tatus nic nie wnosil w moje utrzymanie, a jak
przyszlo co do czego to ode mnie chcial. To jest naprawde mocny argument :-)

pzdr Asia

22. Data: 2002-04-02 23:33:03

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika, ale jesli Twoj synek nie bedzie mial w papierach biologicznego
ojca, to alimenty sciagna z Twojego bylego meza! I to on bedzie musial
podpisywac papierki paszportowe a w ostatecznosci to wobec jego Twoj
syn bedzie mial obowiazek alimentacyjny...

Czy byly maz zrzeknie sie praw rodzicielskich?

magda

23. Data: 2002-04-03 06:21:01

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Busk <m...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a8dg56$ogg$...@n...onet.pl...
> [...]
> syn bedzie mial obowiazek alimentacyjny...
>
> Czy byly maz zrzeknie sie praw rodzicielskich?

Nie musi tego robić - jesteśmy po wyroku orzekającym zniesienie domniemanego
ojcostwa - z formalnego punktu widzenia moje dziecko nie ma ojca (ot, takie
sobie niepokalane poczęcie ;-)))

Nikt nie ma obowiązku alimentacyjnego (oczywiście poza mną) wobec mojego
syna, nikt nie ma (poza mną) władzy rodzicielskiej i w drugą stronę jest tak
samo

pozdrawiam

Monika

24. Data: 2002-04-03 06:28:44

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Gibes <i...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a8bpni$h54$...@n...tpi.pl...

Wczoraj wieczorem przekazałam mojej mamie, jaką podjęłam decyzję - ciągle
jeszcze mam dach nad głową ;-))
Mama tego nawet nie skomentowała - podejrzewam, że w duchu przyznała mi
rację, ale nie powiedziała tego głośno ze względu na swoje poprzednie,
zdecydowane stanowisko

pozdrawiam i dziękuję Wam wszystkim

Monika

25. Data: 2002-04-03 08:23:02

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Margolka Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości
do
> grup dyskusyjnych napisał:a8ca70$l08$...@n...tpi.pl...
>
> Tak właśnie sobie myślę - dlatego przed wycofaniem pozwu chcę sobie parę
> rzeczy z akt sądowych skserować - na wypadek, gdyby za np. 15 lat Misiek
> chciał wrócić do tej sprawy. Wiem, że ja raczej już do tego nie wrócę
> (jestem wredną babą -

Ucięłam w pół zdania z premedytacją.
Po czym coś napisałam i wykasowałam...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

26. Data: 2002-04-03 08:35:50

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margolka Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a8ca6u$l08$...@n...tpi.pl...

> Moniko, tak sie zastanawiam, czy jest mozliwe, zeby ocjciec zostal uznany
za
> ojca biologicznego, a potem pozbawiony praw rodzicielskich?

Teoretycznie jest to możliwe - sąd może uznać prawa dziecka, nie dając
władzy rodzicielskiej ojcu, jeśli dochodzi do sądowego ustalania ojcostwa.
Ale trafiłam na orzeczenie Sądu Najwyższego, w którym przeczytałam, że nie
należy karać ojca pozbawianiem go władzy rodzicielskiej, tylko dlatego, że
on nie zajmował/interesował się dzieckiem do czasu potwierdzenia ojcostwa
przez badanie DNA (czyli do momentu, kiedy sąd ostatecznie stwierdził
ojcostwo) - zdaniem sądu, ojciec ma prawo nie chcieć opiekować się
dzieckiem, co do którego pochodzenia nie jest pewien i nie można go za to
karać nie przyznawaniem praw. Czyliw takich sytuacjach - na dwoje babka
wróżyła...

pozdrawiam

Monika

27. Data: 2002-04-03 08:45:38

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> napisał

> Monika (już na 100% zdecydowana wycofać pozew)

Czytam to wszystko i popieram Cię w 1000%. I nawet trochę się dziwię, że Ci
się chciało tak długo walczyć z takim 'facecikiem' (bo na powiedzenie o nim
'mężczyzna' niestety nie zasługuje).

Mam tylko pytanie techniczne.
Czy to, że Twój syn prawnie nie będzie miał ojca oznacza, że w papierach
będzie maił wpisane "ojciec nieznany" "NN" ?

Pozdrówka i trzmam kciuki za silną mamę Miśka
MOLNARka

28. Data: 2002-04-03 08:49:46

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał

> To jest też bardzo ważny argument...
> I dołożę jeszcze jeden finansowy... Ale do sprawdzenia...
> A co z alimentami jeśli dziecko nie ma ojca?
> Czy to nie jest tak, że zamiast się dalej użerać po sądach będziesz miała
> automatycznie z funduszu alimentacyjnego? I bez nerwów?

Nie jestem pewna ... ale ostatnio był jakiś reportaż o alimentach i tam było
powiedziane :
Jak alimenty są wypłacane z fumduszu alimentacyjnego to później (po
osiągnieciu pełnoletności chyba) dziecko musi je państwu zwrócić.

Nie mówię na 100 % ale wtedy aż mnie o ziemię rzuciło jak to usłyszałam
(może chodziło od jakiś dawniejszy przepis?).

Ta kwestia jest warta sprawdzenia.

Pozdrówka
MOLNARka

29. Data: 2002-04-03 08:53:39

Od: "Sunnta" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:a8dg56$ogg$1@news.onet.pl...
> [...]
> syn bedzie mial obowiazek alimentacyjny...
>
> Czy byly maz zrzeknie sie praw rodzicielskich?

jest taki zapis w akcie urodzenia - "ojciec nieznany" a w dokumentach gdzie
podaje sie imię ojca takie dziecko wpisuje imię matki

30. Data: 2002-04-03 09:23:35

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sunnta <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a8efr2$sa0$...@n...onet.pl...

> jest taki zapis w akcie urodzenia - "ojciec nieznany" a w dokumentach
gdzie
> podaje sie imię ojca takie dziecko wpisuje imię matki

Dokładnie - dowolne imię podane przez matkę.

pozdrawiam

Monika

zaufanie po zdradzie.
Jak pomóc nastolatkowi po śmierci rodziców?
Psycholog
Polski Narodowy Kosciól Katolicki
Wesolych Swiat