[okulistyczne] praca z komputerem - genialny pomysł ?

21. Data: 2003-07-15 21:51:11

Temat: Re: [okulistyczne] praca z komputerem - genialny pomysł ?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy
> Takie samo? Z tego co ja wiem, to za bardziej szkodliwe uważane jest
> używanie komputera niz oglądanie tv. A czytanie książki? Ale chyba jest
> różnica dla oka. Ksiązka nie miga z częstotliwością 56Hz czy 100 Hz a hyba
> właśnie owo miganie powoduje "zmęczenie"oka.
> Paweł

NIe, to wszystko jest normalne korzystanie z funkcji wzrokowej.
Nie wiem, w czym jest bardziej szkodliwe uzywanie komputera od ogladania TV,
jezeli sa zachowane zasady higieny wzrokowej???
Nie miganie powoduje zmeczenie oczu.
casus

22. Data: 2003-07-16 05:15:23

Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie miganie powoduje zmeczenie oczu.
> casus
A w takim razie co?
PawełJ

23. Data: 2003-07-16 05:28:51

Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> NIe, to wszystko jest normalne korzystanie z funkcji wzrokowej.
> Nie wiem, w czym jest bardziej szkodliwe uzywanie komputera od ogladania
TV,
Ja też nie wiem. Wiem tylko, że kilka razy czytałem w różnych gazetach
niemedycznych że monitor bardziejmęczy oczy niż tv.
> jezeli sa zachowane zasady higieny wzrokowej???
> Nie miganie powoduje zmeczenie oczu.
Czyżby? Jak siąde do komputera, który ma odświeżanie ustawione na 56 Hz, to
po 3 godz. patrzenia oczy mi zaczynają łzawić.
Ale jak monitor ma ustawione 75 Hz to po 8 godz. jest ok.
Przy przestawieniu częstotliowości odświeżania, przecież żadne inne
parametry (jasność, kontrast) obrazu się nie zmieniają.

Jpaweł

24. Data: 2003-07-16 05:36:41

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bf2nnq$s54$...@n...news.tpi.pl,
PawełJ <p...@p...onet.pl>:

> [...]
> Przy przestawieniu częstotliowości odświeżania, przecież żadne inne
> parametry (jasność, kontrast) obrazu się nie zmieniają.

Potwierdzam to z moich obserwacji: zmienilem lub zalecilem zmienic to
ustawienie kilku osobom uskarzajacym sie na lzawienie, bole glowy i
zadraznienie spojowek, ktore mijalo radykalnie po ustawieniu czestego
odswiezania.

--
Robert

25. Data: 2003-07-16 12:49:09

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PawełJ" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A w takim razie co?
> PawełJ

Wiele innych czynnikow

casus

26. Data: 2003-07-16 12:51:03

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przy przestawieniu częstotliowości odświeżania, przecież żadne inne
> parametry (jasność, kontrast) obrazu się nie zmieniają.

Nieuwaznie czytasz.
Oczy Ci lzawia, bo siedzisz nonstop przy monitorze i nie uzywasz kropel
nawilzajacych. Odswiezanie monitora to nic innego tylko kwestia komfortu,
tak samo jak jazda dewoo a BMW.

casus

27. Data: 2003-07-16 12:51:43

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustawienie kilku osobom uskarzajacym sie na lzawienie, bole glowy i
> zadraznienie spojowek, ktore mijalo radykalnie po ustawieniu czestego

podniesienie komfortu - zgoda.

casus

28. Data: 2003-07-16 19:14:59

Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieuwaznie czytasz.
Twoje wypowiedzi czytam bardzo uważnie. Nietrudno jest się skupić na
czterowyrazowym zdaniu którym prawie zawsze się posługiwałeś do wyrażenia
swoich "argumentów"
> Oczy Ci lzawia, bo siedzisz nonstop przy monitorze i nie uzywasz kropel
> nawilzajacych. Odswiezanie monitora to nic innego tylko kwestia komfortu,
> tak samo jak jazda dewoo a BMW.
Ale podwyższenie komfortu wpływa na lepsze wyniki w pracy i w przypadku
oczów na ich mniejsze łzawienie.
A co do wcześniejszego pytania czym się różni oglądanie tv od pracy przy
monitorze to ci wyjaśnię. Tv przeważnie oglądasz z więszkej odległości niż
monitor. A to chyba ma znaczenie dla pracy oka.
PawełJ

29. Data: 2003-07-16 20:26:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twoje wypowiedzi czytam bardzo uważnie. Nietrudno jest się skupić na
> czterowyrazowym zdaniu którym prawie zawsze się posługiwałeś do wyrażenia
> swoich "argumentów"

????

> Ale podwyższenie komfortu wpływa na lepsze wyniki w pracy i w przypadku
> oczów na ich mniejsze łzawienie.

ok, przeciez ja nie zaprzeczam, ze lepszy komfort to lepsze warunki pracy i
jej wyniki.
co do lzawienia bede sie upieral jednak, ze najwieksza wine ponosi tu zly
tryb pracy. Widzisz, ja czasami siedze i 10 godzin przy komputerze, monitor
uwierz mam bylejaki, ale stosuje zasady prawidlowej pracy przy monitorze i
nawilzam oczy. Nie pamietam, kiedy mi lzawily, a pamiec chwala Bogu jeszcze
nie szwankuje. Nie mam tez ani czerwonych, ani uczucia piasku pod powiekami,
ani zamazywania obrazu.

> A co do wcześniejszego pytania czym się różni oglądanie tv od pracy przy
> monitorze to ci wyjaśnię. Tv przeważnie oglądasz z więszkej odległości niż
> monitor. A to chyba ma znaczenie dla pracy oka.

Jasne, w pierwszym przypadku patrzysz do dali a w drugim do blizy, lub
prawie do blizy. Ale oko pracuje stale wg swojej przyjetej funkcji, co
prawda inaczej pracuja miesnie do dali a inaczej do blizy, ale ich praca
jest typowa dla oka. Natomiast w obu przypadkach wpatrujesz sie w maly
obszar, co niesie za soba zmniejszenie czestotliwosci mrugania, a wiec
nawilzania oka. I dolegliwosci beda takie same przy TV jak i przy monitorze.

> PawełJ

casus

30. Data: 2003-07-16 21:59:39

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bf4cdv$glk$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> komputerze, monitor uwierz mam bylejaki, ale stosuje zasady
> prawidlowej pracy przy monitorze i nawilzam oczy.

Ale jaka masz czestotliwosc odswiezania ekranu?
Nawet na dosc bylejakim monitorze mozna miec niezla - to zalezy od karty, a
nawet na starej kiepskiej mozna miec tez niezla przy nizszych
rozdzielczosciach.

Dla moich oczu i niektorych moich znajomych (ktorzy nieswiadomie pracowali
na 60 Hz) najistotniejsza wydaje sie byc wlasnie czestotliwosc odswiezania.

I nie chodzi mi tu o komfort pojety subiektywnie, tylko o wyrazne objawy
"kliniczne": zadraznienie spojowek, lzawienie, bole glowy (przy zbyt niskiej
czestotliwosci odswiezania).

--
Robert

Krople do oczu
Rezonans magnetyczny
Vilcacora---gdzie można kupić????Pilne!!
morfologia dziecka (długie)
co to jest ???