oliwa z oliwek

1. Data: 2006-11-22 18:12:20

Temat: oliwa z oliwek
Od: "czonek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem dzisiaj oliwę z oliwek BORGES extra virgin (po raz pierwszy tę markę),
dałem kupe kasy a ona po spróbowaniu jakaś taka gorzka i lekko pali w język,
czy to normalne??. A wogóle jaka oliwę polecacie, tak żeby nie było żal za nią
nawet drogo płacić??

2. Data: 2006-11-22 18:22:10

Temat: Re: oliwa z oliwek
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <6...@n...onet.pl>,
"czonek" <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> markę),
> dałem kupe kasy a ona po spróbowaniu jakaś taka gorzka i lekko pali w język,

Tak.

Władysław

3. Data: 2006-11-22 19:44:00

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czonek" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> język,
> czy to normalne??. A wogóle jaka oliwę polecacie, tak żeby nie było żal za

ja polecam olej z pestek winogron. zdrowszy niz oliwa, smak delikatny
i subtelny, bezpieczniejszy w wyzszych temp bardziej niz oliwa.

iwon(k)a

4. Data: 2006-11-22 20:31:15

Od: "kajus44" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomość:ek29a1$m7u$...@n...onet.pl,
nadawca:Iwon(k)a
> "czonek" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> ja polecam olej z pestek winogron. zdrowszy niz oliwa, smak delikatny
> i subtelny, bezpieczniejszy w wyzszych temp bardziej niz oliwa.

a Ty wiesz ile z takiej jednej pestki da się wycisnąć oleju? I ile trzeba
pestek żeby napełnić litrową butelkę?

5. Data: 2006-11-22 20:55:43

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Tak.
>
> Władysław
A ja myślałem, że może zjełczała i już chciałem wracać do sklepu wydrzec sie na
sprzedawców. Do tej pory uzywałem Goccia D'oro, była delikatniejsza, a ta nowa
BORGES ma gorzki i palący posmak jak stare pestki dyni lub słonecznika.

6. Data: 2006-11-22 21:18:29

Od: speeder <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kajus44 napisał(a):
> wiadomość:ek29a1$m7u$...@n...onet.pl,
> nadawca:Iwon(k)a
>
> a Ty wiesz ile z takiej jednej pestki da się wycisnąć oleju? I ile trzeba
> pestek żeby napełnić litrową butelkę?

Ale to robią świstaki :)

--
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
www.superdowcipy.pl

7. Data: 2006-11-22 21:41:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

czonek napisał(a):

> czy to normalne??. A wogóle jaka oliwę polecacie, tak żeby nie było żal za nią
> nawet drogo płacić??

Ja kupuję oliwę Goya, jest delikatna w smaku.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2006-11-23 09:05:06

Od: "J-23" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> BORGES ma gorzki i palący posmak jak stare pestki dyni lub słonecznika.

BORGES to hiszpanska oliwa, ktora charakteryzuje sie nieco bardziej
intensywnym zapachem i smakiem ostrzejszym. Lagodniejsze sa oliwy
wloskie np. MONINI, lub greckie. To sprawa gustu, ale smaczne sa i te
mocniejsze i te mniej intensywne. Proponuje zaczac degustacje oliwy od
bardzo prostej potrawy: Na grzanke nakladamy goracy lekko podtopiony na
patelni zwykly bialy ser, jak mamy to nakladamy na ser drobno pokrojone
poimdory bez skory i bez pestek (moze byc przecier, lub koncentrat),
calosc dosc obficie skrapiamy dobra oliwa i juz. Smacznego! Smaczny tez
jest ser bialy skropiony oliwa, a jeszcze lepszy kiedy ta oliwa jest
smakowa np. czosnkowa, peperoni, ziolowa itp. Zwykly makaron
nierozgotowany i nie domowy, (bo taki to raczej do rosolu sie nadaje)
skropiony dobra oliwa, lub smakowa, i posypany ziolami to juz jest
smaczna potrawa. To samo z ryzem, ktory podac mozna z ryba z rozna,
plus troche warzyw i oliwa i jakies ziola. Dalej to juz MATKA INWENCJA!
Szybko i smacznie, a produkty nie traca swoich cennych wlasciwosci w
czasie dlugiego procesu gotowania i smazenia. pozdr/J-23

9. Data: 2006-11-23 15:01:16

Od: "lotaria" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

czonek napisał(a):
> [...]
> czy to normalne??. A wogóle jaka oliwę polecacie, tak żeby nie było żal za nią

Tak, to normalne, generalnie oliwy z oliwek sa gorzkawe, dlatego trzeba
się do nich przyzwyczaić:)

termometr do spr. temp. potraw
Kitchen Aid z eBay-ktos już kupował?
Kitchen Aid- gdzie najtaniej