oliwki

1. Data: 2004-01-09 18:58:16

Temat: oliwki
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mam dwa calkiem spore opakowania oliwek (czarne i zielone) przywiezione z
Grecji.
Do czego moglabym je wykorzystac poza salatkami?
Wolalabym zuzyc od razu cale opakowanie (albo dwa), bo nie wiem, czy soe nie
zepsuja otwarte.
Dziekuje za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-01-09 19:21:06

Temat: Re: oliwki
Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jan 2004 19:58:16 +0100, "Basiek"
<bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> wrote:

> [...]
>Do czego moglabym je wykorzystac poza salatkami?
>Wolalabym zuzyc od razu cale opakowanie (albo dwa), bo nie wiem, czy soe nie

Dry martini ;-))
100ml wodki czystej lub ginu wlej do shaker'a z kostkami lodu,
wymieszaj lub wstrzasnij ,zlej do kieliszka do martini, wloz oliwke
lub dwie i sie delektuj...
;-)

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2004-01-09 20:25:09

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Art(Gruby)" <j...@p...net> napisal w wiadomosci
[...]

ona ma dwa opakowania oliwek, nie dwie oliwki, Art! Chcesz ja wpedzic w
nalog, czy co? hihihi

wkn

1. Data: 2004-01-09 22:06:50

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jan 2004 21:25:09 +0100, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
>lub dwie i sie delektuj...
>;-)
>

>ona ma dwa opakowania oliwek, nie dwie oliwki, Art! Chcesz ja wpedzic w

4 czy 6 martini dziennie i dwa opakowania nie wiadomo gdzie znikaja
;-P

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2004-01-09 22:26:45

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> 4 czy 6 martini dziennie i dwa opakowania nie wiadomo gdzie znikaja
U mnie dwa opakowania oliwek znikają błyskawicznie nawet bez pomocy martini.
:-)

Hania

1. Data: 2004-01-09 22:27:05

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Do czego moglabym je wykorzystac poza salatkami?
Pizza? :-)

Hania

1. Data: 2004-01-09 22:46:06

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jan 2004 22:27:05 -0000, "Hanna Burdon"
<h...@n...com> wrote:

>Pizza? :-)
>
>Hania

pokrojone w plasterki do kanapek

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2004-01-09 22:53:08

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał w
wiadomości news:btmtjl$5u6$1@topaz.icpnet.pl...

Do spagetti lub tapenady http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt.php?id_o=24

1. Data: 2004-01-10 09:26:35

Od: "Bozenka" <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał(a):
> Mam dwa calkiem spore opakowania oliwek (czarne i zielone) przywiezione z
> Grecji.
> Do czego moglabym je wykorzystac poza salatkami?
<...>

Wczoraj mi sie nie wyslalo, wiec wysylam jeszcze raz....
Oliwki mozesz wykorzystac do genialnego kurczaka Kota...
*** Cytuje ***
Kurczak w sosie oliwkowym

Na 2 osoby:
2 piersi kurczaka (połówki)
słoik zielonych oliwek (ok. 150g po odsączeniu)
kwaśna śmietana 30% albo mniej, ale pod warunkiem, że się nie warzy

Piersi kurczaka podzielić na 3 w poprzek, zrumienić porządnie ze wszystkich
stron na maśle, przełożyć do naczynia żaroodpornego. Na ten sam tłuszcz
włożyć pocięte na plasterki oliwki (wiem, męczące jest to krojenie oliwek w
plasterki, ale to NAPRAWDE konieczne, bo inaczej nie oddają smaku tak
dobrze), szybko wymieszać (chodzi o zmniejszenie temperatury patelni), na to
wylać śmietanę i porządnie wymieszać oskrobując przylgnięte do dna patelni
kawałki mięsa. Sosem zalać kurczaka, przykryć i piec w piekarniku 20 minut w
180 stopniach.
Nie potrzeba tu żadnej soli ani przypraw, bo oliwki sa słone i dają bardzo
ciekawy smaczek mięsu i śmietanie. Ważne jest, żeby było ich dużo i dobrej
jakości. Zwarzona śmietana (no zdarza się) nie psuje smaku potrawy, tylko
wygląd, niestety...

Sa osoby, które nie lubią drobiu. Osoby te przyznają, że TAK przyrządzony
jest NAWET dobry.
*** koniec cytatu ***

Bozenka z Wilna :-)

1. Data: 2004-01-10 20:34:11

Temat: Odp: oliwki
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 4 czy 6 martini dziennie i dwa opakowania nie wiadomo gdzie znikaja
> ;-P

Szczegolnie w trakcie sesji :)
Dzieki za pomysl. Biegne po Martini.
Basiek.

kurczak z KFC
Papier do pieczenia - na pomoccc!!!!!!!!
Do Magdy Bassett
gdzie we Wrocławiu ser kaszkawał?
prosba o przepis na ciasto