prosba o przepis na ciasto

1. Data: 2004-01-09 11:33:42

Temat: prosba o przepis na ciasto
Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam ogromna prosbe, czy ktos z Was ma i moglby mi udostepnic przepis na
ciasto ktore jest przekladancem i sklada sie miedzy innymi z :
- krakersow,
- masy z gotowanego skondensowanego mleka,
Na dole bylo jeszcze cos bialego (budyn ?)

Niestety osoba ktora czestowala mnie tym ciastem nie dysponowala przepisem.

Z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam, Ola

1. Data: 2004-01-09 11:43:46

Temat: Re: prosba o przepis na ciasto
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprawdopodobniej chodzi Ci o Rafaello. Choc w tym przepisie budyn sie robi
na mleku "zwyklym" a nie skondensowanym, to na pewno wyjdzie to o co Ci
szlo, jak nie pyszniejsze.
Uklony dla autora sd_silver`a
http://www.mniammniam.pl/pu.php?p=51
ita

1. Data: 2004-01-09 12:32:03

Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Najprawdopodobniej chodzi Ci o Rafaello.

Nie, to nie bylo Rafaello, w tym ciescie masa budyniowa (?) byla jedna z mas
jaka byly przelozone krakersy, druga bylo skondensowane mleko.
Nadal wiec poszukuje przepisu :)

Ola

1. Data: 2004-01-09 13:41:53

Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ollla" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam ogromna prosbe, czy ktos z Was ma i moglby mi udostepnic przepis na
> ciasto ktore jest przekladancem i sklada sie miedzy innymi z :
> - krakersow,
> - masy z gotowanego skondensowanego mleka,

ja robię coś podobnego , tylko baza nie sa krakersy tylko biszkopt :

biszkopt przekładasz , na spód ubitą śmietanę kremówkę 36% z "śmietan fix "
, a na drugą warstwę mleko skondensowane słodzone ( gotowane 1,5
godz -ostudzone) , na wierzch całość zmaruję mlekiem i obsypuję orzchami
arachidowymi

smacznego
pozdr.dorcia

1. Data: 2004-01-09 17:10:06

Od: "Sunny" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znam podobne ciasto -najpierw nalezy zrobic krem Karpatka (najlepiej taki
z proszku)
Nastepnie tym kremem przelozyc krakersy ( tylko slone krakersy oczywiscie ,
nie jakies cebulowe ).Zuzywa sie ok. 2 paczek krakersow.Ostatnia warstwe
ciasta powinny stanowic krakersy.Ciasto zapieka sie w piekarniku (nie wiem
dokladnie ile , ale dosc krotko ,jakies 15-20 min .).Jesli dodasz do tego
mase karmelowa ze skondensowanego mleka , to moze wyjdzie ciasto ktorego
szukasz :-)

pozdrawiam
Sunny

1. Data: 2004-01-10 06:23:20

Od: "Gazeta" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja znam podobne ciasto -najpierw nalezy zrobic krem Karpatka (najlepiej
> [...]

masę do Karpatki (ugotowany budyń + utarte masło) chcesz włożyć do
piekarnika? To jakaś nowość ...

(nie wiem
> dokladnie ile , ale dosc krotko ,jakies 15-20 min .)

15-20 min. to według Ciebie krótko? Do jakiego piekarnika wkładasz zimnego
czy rozgrzanego?

--
Renata

1. Data: 2004-01-10 08:23:54

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sunny" <S...@w...pl> napisała:
> [...]
> ciasta powinny stanowic krakersy.Ciasto zapieka sie w piekarniku (nie wiem
> dokladnie ile , ale dosc krotko ,jakies 15-20 min .).

Po co zapiekac krem karpatkowy?? :-O
Wedlug przepisu, ktory ja znam, takie ciasto powinno postac kilka godz. w lodowce,
aby krakersy zmiekly.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-01-10 09:46:02

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

Witam
[...]

Witam ja robię przekłądaniec na bazie herbatników i z różnymi masami może to
o to chodzi.

Przekładaniec:

Składniki:
Puszka mleka skondensowanego słodzonego!
Paczka kremu karpatka na kostkę masła i pół litra mleka (najlepiej
Delecty-gotowany)
400 ml śmietany 30% (płynnej)
2 śmietanfixy
kostka masła
0.5 l mleka
7-8 paczek herbatników (najlepiej z Jutrzenki 100g)
cukier puder do smaku
czekolada gorzka

Mleko w puszce gotujemy 3-4 godzin aby uzyskać karmel im ciemniejszy tym
lepszy. Po ugotowaniu czekamy troszkę aby przestygło i otwieramy. Smarujemy
karmelem ułożone w blasze albo na tacy herbatniki i dociskamy je do siebie.
Praktycznie całą zawartość puszki zużywamy na tą warstwę. Przykrywamy to
wszystko kolejną partią herbatników i zabieramy się za przygotowanie kremu
karpatka (zazwyczaj w/g przepisu na opakowaniu, chociaż ja daję mniej mleka
i tylko kostkę masła). Całą ilością kremu smarujemy po herbatnikach i
przykrywamy kolejną warstwą. Ubijamy śmietanę potem dodajemy do niej
śmietanfix i cukru pudru do smaku albo i nie dodajemy wcale, i ubijamy na
sztywno. Smarujemy jako warstwą wierzchnią i posypujemy startą czekoladą
najlepiej gorzką. I tu jest problem bo to ciacho powinno postać ze dwa dni
aby przeszły herbatniki tymi masami ale się fizycznie nie da bo każdy chce
spróbować i jemy np. po paru godzinach. Tak sobie wymyśliłam że w wersji dla
dorosłych można by te herbatniki odrobinę nasączyć kawą z jakimś dobrym
alkoholem, żeby szybciej zmiękło ale tylko odrobinę. Ja zrobiłam to ciasto w
sobotę i na dzisiaj (poniedziałek) jest idealne. Uprzedzam lojalnie, że jest
bardzo ale to bardzo kaloryczne. A w gębie jest niebo. Polecam do
wypróbowania przed świętami.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2004-01-10 13:49:41

Od: "Sunny" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@b...lublin.pl>

> Po co zapiekac krem karpatkowy?? :-O
> Wedlug przepisu, ktory ja znam, takie ciasto powinno postac kilka godz. w
lodowce,
> aby krakersy zmiekly.

Ja jadlam wersje zapiekana i bylo ok.Ale wlasciwie , to nie wiem po co sie
zapieka :o) , moze masz racje i wystarczy wstawic do lodowki.Sama jeszcze
nie mialam okazji robic tego ciasta - to byl tylko zaslyszany od kogos
przepis; posumowujac-prosze zapiekac na wlasna odpowiedzialnosc ;o)

Sunny

Chili
Maszyna do pieczenia chleba ?
Poszukuję przepisu