opatrunek na palcu

1. Data: 2005-12-05 13:43:23

Temat: opatrunek na palcu
Od: "zygista" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W sobotę na pilarce uszkodziłem sobie mały palec u ręki, powstawła rana szarpana
na którą nałożono mi na chirurgii kilka szwów.Dzisiaj zgłosiłem się do poradni
chirurgicznej o zmianę opatrunku, ponieważ na palcu opatrunek był z zakrzpłą
krwią i trudno go było oderwać od rany, kazano mi podejść do kranu z którego woda
z wodociągu zwilżała opatrunek a osoba robiąca ten zabieg sukcesywnie zdejmowała
pod strumieniem wody opatrunek.
Mam pytanie czy to tak wykonuje się te zabiegi i czy rana w ten sposób nie może
być zainfekowana?
Pozdrawiam!

2. Data: 2005-12-05 14:05:39

Temat: Re: opatrunek na palcu
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Należało odmoczyć opatrunek roztworem soli fizjologicznej, ew. wody
utlenionej.

Ryzyko zainfekowania drobnej, zaszytej rany przy płukaniu opatrunku wodą
z kranu osobiście oceniam jako bardzo małe.

Ile razy babcie wkładają krwawiące paluszki wnucząt pod kran? Czy
wnuczęta mają potem masowe zakażenia?

Generalnie postępowanie nie było zgodne ze sztuką, ale ryzyko znikome.

Pozdrawiam
Piotr

RTG płuc - rzuci ktos okiem?
coccygodynia - jak leczyc
kompresyjne zlamanie kregoslupa
Czy można dzielić tabletką Augmentinu?
jak zinterpretować wynik badania krwy MPV i MCH?