Re: operacja przegrody nosowej

From: Jan Kowalski <k...@...polski.pl>
Date: Mon, 25 Oct 2010 22:15:07 +0200
Subject: Re: operacja przegrody nosowej
Newsgroups: pl.sci.medycyna

Piotrek wrote:

> Dzięki! Jeszcze krótkie pytanko. Ile Cię trzymali po zabiegu w szpitalu?

1 dnia przyjęcie (obiadu nie dostaniesz, najwyżej zupę!)
2 dnia zabieg, po południu po zabiegu jesteś jak roślinka na poopie i sobie
odpoczywasz, wieczorem powrót na swoją salę. (ok. OIDP 3h po zabiegu)
3 dnia rano wyjęcie pakuł z nochala i wyssanie syfu jeszcze (trochę
nieprzyjemne jak ktoś wsadza coś a la drut do szydełkowania w nochala i
chwilę grzebie
4 dnia wypis
:)

> Żona się zastanawia, czy robić to prywatnie, ale u poleconego lekarza -
> co kosztuje od 4 do 6 kplz. Wtedy leży się dobę + resztę w domu
> (zwolnienie od tygodnia do dwóch).
> Czy też robić przez NFZ, ale u "niewiadomokogo".

Ja polecam NFZ. Za to się do licha płaci składkę i z tego należy korzystać.
Też miałem wątpliwości, co do jakości usług, ale moim zdaniem różnicy nie
ma, poza większą ilością miłego pierdzenia o tym samym. To samo usłyszysz i
prywatnie i NFZetowo. Poza tym jakby nie było - w szpitalu masz wszystko na
miejscu,w przypadku małej kliniki, jak się coś sp...li to będą wozili Cię
po mieście tu i tam... Tylko po co?
Ja dostałem zwolnienie na >3 tygodnie. W I tygodniu nie wolno wydmuchiwać
nosa, po tygodniu od zabiegu wyjmuje się plastiki podtrzymujące przegrodę,
potem można sobie dmuchać.
I jeszcze jedno - niedawno robiłem MR, widać na nim nochal - przegroda po
pół roku idealnie prosta praktycznie :)

Ok, żeby nie było, że nie ma skutków ubocznych i żeby nie było nadmiernego
słodzenia... Mnie najbardziej po zabiegu dokuczał nie nos, ale.... gardło.
Po intubacji. Wygląda to jak zapalenie gardło, więc warto ssać jakieś piguły
odkażajace czy znieczulające, sam nie wiem, warto dopytać lekarza jeszcze w
szpitalu. Ale może to mój fart do pechowej budowy gardła i okolic ;]