operacja przegrody nosowej

1. Data: 2010-10-23 18:12:29

Temat: operacja przegrody nosowej
Od: "adzik944" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
chcialbym zadac dwa pytania zwiazane z operacja przegrody nosowej ?

1. Na czym tak dokladnie polega ten zabieg, i czy niesie jakies ryzyko ?

2. Jakie znieczulenie jest lepsze miejscowe czy calkowite ?

pozdrawiam
max

2. Data: 2010-10-23 19:07:54

Temat: Re: operacja przegrody nosowej
Od: Koziołek <d...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

adzik944 napisał:
> chcialbym zadac dwa pytania zwiazane z operacja przegrody nosowej ?

Wybierałem się na nią do momentu, gdy ze szpitala powrócił mój wspólnik.
Sam zabieg to chuj. Ekstra przyjemności czekają później :-/

Z harcerskim pozdrowieniem,

Koziołek
--
http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

3. Data: 2010-10-23 19:16:34

Od: lewa <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Paź, 20:12, "adzik944" <a...@o...pl> wrote:
> [...]
>
> 1. Na czym tak dokladnie polega ten zabieg, i czy niesie jakies ryzyko ?
>
> 2. Jakie znieczulenie jest lepsze miejscowe czy calkowite ?

Ryzyko jest zawsze. Bierz miejscowe, w razie czego będziesz mógł uciec.

4. Data: 2010-10-24 14:01:39

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koziołek wrote:

> Wybierałem się na nią do momentu, gdy ze szpitala powrócił mój wspólnik.
> Sam zabieg to chuj. Ekstra przyjemności czekają później :-/

Pitolisz.
1. Ogólne lepsze, bo nie widzisz jak Ci lekarz nap...ala po nosie młotkiem i
dłutem ;) No i potem jest milej nieco... chociaż na wyjęcie...

2. "Najgorsze" jest wyjmowanie opatrunku, ale to jest dosłownie chwila. U
mnie było to wyjęcie 2 niedługich pakułek, za pomocą sznureczków. Posżło
błyskawicznie.

3. Po tygodniu czy 2, nie pamiętam, wyjmuje się plastikowe "blaszki"
chroniące przegrodę nosową. Są one przyszyte do siebie nicią chirurgiczną,
więc laryngolog musi ją przeciąć co zajmuje 1-2 sekundy. A potem
kleszczykami wyjmuje te plastiki - po ca 3-5s na każdą i w zasadzie żadna z
tych czynności nie jest nieprzyjemna. Porównałbym ją do mocniejszego
podłubania w nosie w zasadzie.

Korzyści jakby ktoś pytał? Dla mnie olbrzymie. Wreszcie przy większym
wysiłku nie zaczynam oddychać przez gardło (oszczędzam i rzadziej łapię
przeziębienia!), pływając czy rowerkując jadę "na nosie"...
Ale oczywiście - co kto woli. IMHO wizyta u dentysty jest bardziej
nieprzyjemna, niż całość "nieprzyjemności" w trakcie 4 dni w szpitalu...

P.S. Oczywiście jeszcze zależy JAKI lekarz się trafi. Ja wybrałem jeden z
większych szpitali w W-wie i było baaaardzo porządnie :DDD

5. Data: 2010-10-24 19:09:15

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-10-24 16:01, Jan Kowalski wrote:
> P.S. Oczywiście jeszcze zależy JAKI lekarz się trafi. Ja wybrałem jeden z
> większych szpitali w W-wie i było baaaardzo porządnie :DDD

Który szpital, jeśli to nie tajemnica. Robiłeś to prywatnie, przez NFZ,
czy w sposób mieszany, że tak to określę?

Piotrek

6. Data: 2010-10-24 19:21:26

Od: "Jacek Buda" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

adzik944 <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>
> 1. Na czym tak dokladnie polega ten zabieg, i czy niesie jakies ryzyko ?
>
> 2. Jakie znieczulenie jest lepsze miejscowe czy calkowite ?

ja mam krzywa przegrodę miałem propozycje od doktorki
robiło się odpowiednio zdjęcie
na propozycji się skończyło
zabieg bardzo nie przyjęmny

7. Data: 2010-10-25 15:56:17

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> Który szpital, jeśli to nie tajemnica. Robiłeś to prywatnie, przez NFZ,
> czy w sposób mieszany, że tak to określę?

Na NFZ, MSWiA, Wołoska w W-wie. Dosyć długi czas oczekiwania, koło 3
miesiecy, ale warunki bardzo dobre. Pokoje 2-3 osobowe, z TV (płatne),
łazienką (prysznic, kibel, umywalka), 4-5 kontaktów nad łóżkiem, więc
miejsce dla lapka jest. No i widoki za oknem, bo to 8 piętro...

8. Data: 2010-10-25 15:57:07

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Buda wrote:

> ja mam krzywa przegrodę miałem propozycje od doktorki
> robiło się odpowiednio zdjęcie
> na propozycji się skończyło
> zabieg bardzo nie przyjęmny

A dlaczego nieprzyjemny?

9. Data: 2010-10-25 16:21:57

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-10-25 17:56, Jan Kowalski wrote:
> [...]
> łazienką (prysznic, kibel, umywalka), 4-5 kontaktów nad łóżkiem, więc
> miejsce dla lapka jest. No i widoki za oknem, bo to 8 piętro...

Dzięki! Jeszcze krótkie pytanko. Ile Cię trzymali po zabiegu w szpitalu?

Żona się zastanawia, czy robić to prywatnie, ale u poleconego lekarza -
co kosztuje od 4 do 6 kplz. Wtedy leży się dobę + resztę w domu
(zwolnienie od tygodnia do dwóch).

Czy też robić przez NFZ, ale u "niewiadomokogo".

Piotrek

10. Data: 2010-10-25 20:15:07

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> Dzięki! Jeszcze krótkie pytanko. Ile Cię trzymali po zabiegu w szpitalu?

1 dnia przyjęcie (obiadu nie dostaniesz, najwyżej zupę!)
2 dnia zabieg, po południu po zabiegu jesteś jak roślinka na poopie i sobie
odpoczywasz, wieczorem powrót na swoją salę. (ok. OIDP 3h po zabiegu)
3 dnia rano wyjęcie pakuł z nochala i wyssanie syfu jeszcze (trochę
nieprzyjemne jak ktoś wsadza coś a la drut do szydełkowania w nochala i
chwilę grzebie
4 dnia wypis
:)

> [...]
> (zwolnienie od tygodnia do dwóch).
> Czy też robić przez NFZ, ale u "niewiadomokogo".

Ja polecam NFZ. Za to się do licha płaci składkę i z tego należy korzystać.
Też miałem wątpliwości, co do jakości usług, ale moim zdaniem różnicy nie
ma, poza większą ilością miłego pierdzenia o tym samym. To samo usłyszysz i
prywatnie i NFZetowo. Poza tym jakby nie było - w szpitalu masz wszystko na
miejscu,w przypadku małej kliniki, jak się coś sp...li to będą wozili Cię
po mieście tu i tam... Tylko po co?
Ja dostałem zwolnienie na >3 tygodnie. W I tygodniu nie wolno wydmuchiwać
nosa, po tygodniu od zabiegu wyjmuje się plastiki podtrzymujące przegrodę,
potem można sobie dmuchać.
I jeszcze jedno - niedawno robiłem MR, widać na nim nochal - przegroda po
pół roku idealnie prosta praktycznie :)

Ok, żeby nie było, że nie ma skutków ubocznych i żeby nie było nadmiernego
słodzenia... Mnie najbardziej po zabiegu dokuczał nie nos, ale.... gardło.
Po intubacji. Wygląda to jak zapalenie gardło, więc warto ssać jakieś piguły
odkażajace czy znieczulające, sam nie wiem, warto dopytać lekarza jeszcze w
szpitalu. Ale może to mój fart do pechowej budowy gardła i okolic ;]

klątwa faraona
migdały
Moje problemy zdrowotne ........................ .
Jak długo mogą występować rewolucje żołądkowe po antybiotyku u dziecka?
klonowanie