Re: opryszka a ciaza

następny post »
From: "Wojciech Szybowski" <w...@l...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: opryszka a ciaza
Date: Tue, 2 Apr 2002 16:01:16 +0200

Użytkownik "claudie" napisał w wiadomości

> Witam!
>
> Czy ktos sie orientuje na grupie, czy popularna opryszka wystepujaca na
> ustach ma zly wplyw na ciaze?
> U mnie wystepuje dosyc czesto a w przyszlym roku mam zamiar zajsc (czyt.:
> zaczac zachodzic) w ciaze. Slyszalam, ze jesli w czasie ciazy wystapi
> opryszka to moze nawet to grozic poronieniem lub choroba dziecka. Az
trudno
> mi w to uwierzyc. Jesli tak, to czy mozna sie na to leczyc?
>
> C.

Do uszkodzenia plodu dojsc moze wylacznie w przypadku zakzenia opryszczka
PIERWSZY RAZ (wtedy wirus znajduje sie we krwi) we wczesnej fazie ciazy. Na
twoim etapie (zakazona jestes od dawna) wirus nie jest wysiewany do krwi
wiec nie ma mozliwosci aby przeszedl przez lozysko.
Powodzenia!

--
Pozdrawiam!
ciechu