orzezwiajace napoje

1. Data: 2003-06-15 19:47:05

Temat: orzezwiajace napoje
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zbliza sie lato a wraz z nim upaly, jeszcze wieksze niz obecnie. Mam propozycje
wymienienia sie przepisami na orzezwiajace napoje. Ja osobiscie najbardziej
polecam mrozona herbatke mietowa, swietnie gasi pragnienie i jest po prostu
przepyszna. Zachwalam takze zimny kefirek, ale to juz nie to samo co herbatka,
ale rowniez smaczne. Czekam na odpowiedzi.

1. Data: 2003-06-15 19:55:27

Temat: Re: orzezwiajace napoje
Od: "balonik75" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tam co roku na takie upały to podpiwek gotuję. potem do lodówki. NIEBO !.
RAJ NA ZIEMI !. polecam. a jakie tanie! za 12l wychodzi jakieś 3 zł., no
może 3,5.
pozdrawiam. balonik 75

1. Data: 2003-06-15 20:45:27

Od: "Lenka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co to takiego podpiwek?? ja zielona jestem :( a brzmii wesolo.
ja lubie sok z cytryny z lodowata woda...no oczywiscie lekko slodkie bo
inaczej to kwasna minke sie robi. ale to chyba sie nazywa lemoniada wiec co
ja sie produkuje :)
czytalam gdzies ostatnio o takiej lemoniadzie z liscmi miety!! ponoc pycha,
ale jeszcze babcia mi miety z dzialki nie dowiozla i zla jestem ;-/
pozdrawiam

Lenka

1. Data: 2003-06-15 20:53:08

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jak mi wiadomo (nie jestem pewna na 100 %) to takie granulki, badz suszone
listki. Mozna to kupic najnormalniej w sklepie. Nie probowalam, ale na pewno
skorzystam.

1. Data: 2003-06-15 21:38:56

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "balonik75" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
!.
> RAJ NA ZIEMI !. polecam. a jakie tanie! za 12l wychodzi jakieś 3 zł., no
]
A przepis mozna prosic???
Na herbatke mietowa to raczej nie potrzeba (sama tez sie tak schladzam), ale
podpiwek nic mi nie mowi.
Swoja droga moja mama miala kiedys przepis na cudownie orzezwiajacy napoj
pomaranczowy (chyba z marchewka rowniez), ktory robilo sie kilka dni .
Wychodzilo tego mnustwo a kosztowalo tez grosze bo jakies 2-3 pomarancze na
to szly jedynie. Jakby ktos mial przepis na to cos:-)

> pozdrawiam. balonik 75
Kropelka

1. Data: 2003-06-15 21:46:13

Od: "Kubuś Puchatek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
herbatka,
> ale rowniez smaczne. Czekam na odpowiedzi.

podpiwek dobra sprawa choć z mojej praktyki wiele zależy od drożdzy ja
polecam kwas chlebowy

1. Data: 2003-06-16 08:27:40

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo lubie kwas chlebowy. Ale jak go zrobic w domu?
========
http://www.google.pl/search?q=kwas+chlebowy&ie=UTF-8
&oe=UTF-8&hl=pl&lr=

Ostrzegam jednocześnie przed pomyjami, które ostatnio widziałem w SM pod
nazwą właśnie "kwas chlebowy". Ktoś, kto to zrobił, powinien odpowiadać
sądownie za zbeszczeszczenie szlachetnego napoju.

waldek
========

1. Data: 2003-06-16 08:29:51

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.google.pl/search?q=kwas+chlebowy&ie=UTF-8
&oe=UTF-8&hl=pl&lr=
========
To "równa się" (=) na końcu, też ma być w linku! Trzeba dopisać ręcznie.

waldek
========

1. Data: 2003-06-16 08:37:26

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kubuś Puchatek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> podpiwek dobra sprawa choć z mojej praktyki wiele zależy od drożdzy ja
> polecam kwas chlebowy

Bardzo lubie kwas chlebowy. Ale jak go zrobic w domu?
Prosze jak podajecie nazwe napoju to moze i przepis?:-)

Kropelka

1. Data: 2003-06-16 09:20:04

Od: "Melania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pycha,
> ale jeszcze babcia mi miety z dzialki nie dowiozla i zla jestem ;-/

Podpiwek można kupić w każdym spożywczym. Na opakowaniu jest przepis, nie
pamiętam dokładnie ale chyba go się gotuje, jakoś tak. W każdym bądź razie
jest tam napisane. A smakuje przepysznie, taki schłodzony, smak może ciut
podchodzący pod piwo ( w sumie nazwa na to wskazuje). Musi postać kilka dni
zanim będzie dobry. Najlepiej go trzymać w czymś szczelnie zamkniętym (ja
mam taką "beczułkę?, bańkę"? z kranikiem, nie wiem dokładnie jak się na to
mówi), ale z braku tego, mogą być plastikowe butelki po napojach. Z
otwieraniem tylko jest kłopot, bo strasznie gazuje. I radzę nie trzymać tego
w kuchni, bo u mnie kiedyś stał i rozsadzio butelkę i cały sufit był do
malowania.:(

Bakaliowa odmiana... [P]
krem tortowy
co z maki gryczanej lub zytniej?