osoba niewidoma autystyczna

1. Data: 2004-10-19 21:13:03

Temat: osoba niewidoma autystyczna
Od: "news.dialog.net.pl" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam prosbe do grupowiczow. Czy moglibyscie poradzic co mozna robic z osoba
autystyczna i niewidoma zarazem, na warsztatach terapii zajeciowej ? W jaki
sposob mozna "tworczo" zajac taka osobe? Wybaczcie jesli zadalem pytanie w
niewlasciwy sposob. Bardzo prosze o sugestie badz pomocne linki do stron, na
ktorych moglbym o tym poczytac.
Dziekuje i pozdrawiam

1. Data: 2004-10-20 11:13:20

Temat: Re: osoba niewidoma autystyczna
Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

news.dialog.net.pl wrote:

> [...]
> niewlasciwy sposob. Bardzo prosze o sugestie badz pomocne linki do stron, na

Witam

A chodzi o konkretną osobę autystyczną i niewidomą (w jakim jest wieku,
jak wygląda Wasz kontakt, etc...?) czy bardziej ogólnie?

--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04
"Gdy rodzi się dziecko, Twój świat się kończy,

1. Data: 2004-10-20 11:19:13

Od: " Pyzol" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

news.dialog.net.pl <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> niewlasciwy sposob. Bardzo prosze o sugestie badz pomocne linki do stron, na

Jezeli ta osoba slyszy, to wszelkie gry audialne, uruchomiane przez pacjenta
specjalna "myszka" uruchomiana za pomoca prostego dotkniecia. Material sam
mozesz nagrac ( np. ptasie spiewy, prosta rozmowa - pacjent odpowiada na
proste pytania,ktore sobie sam, stukajac w "myszke" zadaje,etc). Wsrod
zabawek Fishera jest wiele takich, ktore mozna wykorzystac.

Jedna z dziewczyn, z ktorymi pracuje uwielbia podsuwanie papieru do maszyny
tnacej, zachecana przez "Good job!" potrafi zajac sie tym na dobre pol
godziny.

Wszelkie urzadzenia wibrujace, tez samodzielnie uruchomiane przez pacjenta.
Pudeleczka z roznymi zapachami ( jezeli pacjent mowi, zachecac go do
nazywania).

Zabawa z woda. Mozna polaczyc z muzyka.

Jak sobie cos jeszcze przypomne, to dopisze.

Na ile oszacowany jest wiek intelektualny pacjenta?

Kaska

Lek przed wystapieniami publicznymi
Kino wychowawcze
A ja mam strasznego doła